Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

Nowa funkcja Facebooka

Hashtagi, czyli słowa kluczowe poprzedzone znakiem # znane są już od dawna użytkownikom takich serwisów, jak Twitter, Instagram czy Pinterest oraz wielu innych. Używane są do hasłowego opisania (otagowania) treści, które zamieszczamy. Pisząc o trzęsieniu ziemi w Japonii napiszemy #japan #earthquake, a pisząc o finale NBA - #nbafinals. Swoje oficjalne hashtagi mają wszelkie duże imprezy czy wydarzenia.

Po co? Głównie po to, by agregować treści na dany temat. Na Twitterze możemy w ten sposób śledzić wszystkie wpisy na dany temat, nie tylko od osób które obserwujemy. W ten sposób Twitter staje się najszybszym portalem newsowym.

Facebook pozazdrościł hashtagów Twitterowi i od niedawna rozpoczął ich wprowadzanie. Na razie działają one niestabilnie, ale już teraz po wpisaniu dowolnego #hashtagu następuje jego przekształcenie w link, który agreguje wszelkie dyskusje na dany temat.

To nowa funkcja, więc biznesowe zastosowania jej na Facebooku nie są jeszcze znane, choć pojawiają się pierwsze głosy o konieczności śledzenia hashtagów z nazwą twojej #firmy - może i w ten sposób ludzie będą chcieli wyrazić zdanie o twoich produktach, czy usługach, co nie powinno umknąć twojej uwadze!

 

Chcesz wiedzieć więcej o #hashtagach na Facebooku? Chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć aplikacje i reklamy oraz, jak zgromadzić realnych fanów na swoim fanpage'u? Przyjdź na szkolenie "Facebook bez tajemnic", już 26.06 w Warszawie.

 

Poznaj szczegółowy program szkolenia.

 

Zapisz się już teraz!

 

Zapraszam,
Michał Górecki