Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

Badanie PR -u wymaga współpracy

Jeśli myślisz, że wykazywanie efektów pracy PR-owca to wyłącznie żmudna praca analityczna i siedzenie nad złożonymi tabelami przestawnymi w Excelu, to się mylisz. Przy odpowiednim podejściu może zmienić się w nietypową formę integracji zespołów w Twojej firmie.

Badanie skutków działalności public relations w swojej organizacji zaczynasz od wizyty w gabinecie prezesa. Notujesz cele strategiczne i biznesowe, które są dla niego ważne. Przy okazji sprawdzasz, czy podobnie interpretujecie cele wizerunkowe i komunikacyjne firmy. Przed wyjściem dopinasz jeszcze jeden ważny szczegół – jak wyobrażacie sobie efekty PR, które mają zostać osiągnięte – czy wskaźnikiem sukcesu komunikacyjnego jest dla was wzrost liczby leadów sprzedażowych, czy zerowa liczba negatywnych publikacji w mediach, czy zmniejszona rotacja pracowników, czy więcej pozytywnych komentarzy na temat firmy w mediach społecznościowych. Ważne, żeby się dogadać. I zrobić to wcześniej, niż dopiero na spotkaniu podsumowującym sukcesy działu PR na przestrzeni roku.

Następnie zmierzasz do szefa działu sprzedaży i przy kawce i ciastku ustalacie sprawę dostarczania ważnych dla Ciebie danych z CRM. Dla przykładu: telefony i maile od klientów, będące reakcją na Twoją komunikację a nie promocję cenową produktu.

Potem zaglądasz do działu finansowego (który odwiedzasz tak rzadko, że sformułowanie „integracja międzydziałowa” samo ciśnie się na usta) i wyjaśniasz sprawę pomiaru PR w wersji dla „nie muszących się na tym dogłębnie znać” zaznaczając, że wpadniesz za jakiś czas z prośbą o udostępnienie części tajemnej wiedzy, którą zamierzasz wykorzystać ku chwale firmy.

Kolejny odwiedzany zespół to już czysty relaks: z marketingiem knujecie wspólne plany i ustalacie grafik, aby gdy przyjdzie odpowiednia chwila móc jak najbardziej precyzyjnie oddzielić efekt PR od całej reszty skutków…

A o tym co się dzieje przed, pomiędzy i po oraz jak praktycznie sobie ze wszystkim poradzić dowiecie się na najbliższym szkoleniu z mierzenia efektów PR.

Sprawdź szczegółowy program szkolenia.

Zapisz się już teraz! 

Zapraszam
Magdalena Grabarczyk-Tokaj