Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 15.04.14

  • PR i marketing sportowy

  • Grzegorz Kita

    Prezes Zarządu, założyciel i właściciel Sport Management Polska. Znakomity specjalista z zakresu marketingu i konsultingu sportowego. Ikona marketingu sportowego w Polsce.
    Grzegorz Kita to także ekspert i uznany autorytet z zakresu zarządzania w sporcie i zarządzania klubem sportowym. Jest ponadto prekursorem i pionierem rozwoju rynku marketingu i konsultingu sportowego w Polsce.
    Jest najczęściej cytowanym w mediach i proszonym o opinię ekspertem z zakresu marketingu sportowego. Zasłynął m.in. wypromowaniem polskiego pływania oraz wielkimi transakcjami futbolowymi (ITI – Legia Warszawa, Allianz – Górnik Zabrze).
    Zrealizował ponad 150 projektów marketingu sportowego. Pracował m.in. dla Allianz, Bioton, Telefonia Dialog, McDonald’s, Energa, Campus, Michelin, Coca Cola, Tauron, Manufaktura, PKE, T-Mobile i wielu innych.
    Prowadzi również szeroką działalność naukową. Jest autorem szeregu autorskich koncepcji i zagadnień związanych z biznesem sportowym.
    W ramach działalności naukowej m.in. stworzył i wykładał pionierski przedmiot „Zarządzanie produktem klubu sportowego” na Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie w Warszawie. Wykłada także dla Polskiej Akademii Sportu oraz wyższych uczelni niesportowych.
    Jest także cenionym prelegentem na wielu kongresach i seminariach poświęconych marketingowi i konsultingowi sportowemu. Jako prelegent jest często zapraszany na konferencje organizowane przez największe polskie instytucje szkoleniowe: Institute for International Research czy Informedia Polska.

    ***

    Przed założeniem SM Polska Grzegorz Kita pracował w latach 2003-2004 jako Dyrektor Generalny Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa a później Wiceprezes Zarządu Klubu Piłkarskiego Polonia Warszawa. Jako Dyrektor Generalny Legii Warszawa był architektem przemian własnościowych w tym klubie uwieńczonych transakcją z koncernem ITI.

    ***

    W latach 2000-2002 był głównym strategiem koncernu przemysłowo-budowlanego Mostostal-Export S.A. W ramach swoich obowiązków odpowiadał za politykę strategiczną koncernu, nadzór korporacyjny nad spółkami zależnymi oraz relacje inwestorskie. Koncern Mostostal – Export w ówczesnym czasie składał się z ponad 30 spółek zależnych a skonsolidowane przychody roczne przekraczały wartość 1,3 miliarda złotych.

    ***

    W latach 1993-1999 był zawodowym inwestorem giełdowym. Zajmował się inwestycjami finansowymi na rynkach kapitałowych oraz przedsięwzięciami typu venture capital. W ramach poszerzania kompetencji naukowych, przez okres roku (1995), był również Redaktorem Naczelnym specjalistycznego, naukowego pisma „Gra na Giełdzie”.

    Publicystyka

    W latach 1994-1998 opublikował ponad 30 analiz ekonomiczno-finansowych różnorodnych spółek giełdowych (Parkiet, Cash, Gazeta Finansowa, Rzeczpospolita, Nowa Europa). Przeprowadzał analizy m.in. BRE, Polifarbu Cieszyn, Vistuli, Rolimpexu, Efektu, Wedla, Elektrimu, Amerbanku, CSS.

    ***

    Pierwszą firmę otworzył w roku 1990, w wieku 18 lat.

  • Opis szkolenia
  • W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

    • Czy sponsoring sportowy to tylko banner na meczu?

    • Jakie są prognozy dla sponsoringu sportowego?

    • Jakie są rodzaje przychodów w biznesie sportowym?

    • Jaka jest specyfika PR-u sportowego?

    • Jak odnieść sukces w marketingu sportowym?

    W trakcie szkolenia pokażemy 30 case studies!

     

    Do kogo adresowane jest szkolenie:

    • Działy PR i marketingu w firmach i instytucjach

    • Pracownicy biur prasowych

    • Rzecznicy prasowi.

    Szkolenie skierowane jest do firm i instytucji publicznych, nie do agencji PR i marketingowych.

    Czas trwania:

    8 godzin szkoleniowych

    Poziom kursu:

    Średnio - zaawansowany

    Wymagany zakres wiedzy:

    Podstawowa wiedza na temat komunikacji

    Metody prowadzenia zajęć:

    Szkolenie będzie miało formę wykładów oraz analizy case studie’s.

  • Program szkolenia
  • I. Sponsoring – zagadnienia podstawowe

    • Ocena rynku sponsoringu w Polsce
    • Dlaczego przyszłość rynku rysuje się tak ciekawie?
    • Przewagi konkurencyjne i atuty sponsoringu
    • Unikalna skuteczność komunikacji marketingowej opartej o sport
    • Istota marketingu sportowego – emocje, transfer wizerunku i efekt aureoli
    • Praktyczne wskazówki wypływające z podziału rodzajów sponsoringu
    • Jak subrynki marketingu sportowego rozwijają rynek główny
    • Sport - analizy i badania sportowe
    • Rankingi najpopularniejszych dyscyplin i sportowców
    • Zainteresowanie Polaków sportem
    • Oglądalność programów sportowych w telewizji

    II. Finanse i status marketingu sportowego na świecie

    • Światowa pozycja marketingu sportowego
    • Ile zarabiają mundiale i olimpiady?
    • Jakie są przychody największych klubów piłkarskich?
    • Czy 30 sek. reklamy może być warte ponad 10 mln zł?
    • Rodzaje przychodów w biznesie sportowym

    III. Produkt sportowy jako produkt marketingowo – biznesowy

    • Rodzaje produktów sportowych
    • Szeroka przestrzeń subproduktów
    • Karty Wartości
    • Triada rozwoju
    • Grupy docelowe w sporcie - problemy komunikacyjne

    IV. Promocja i PR w sporcie

    • Specyfika PR-u sportowego
    • Kibic – kibic czy konsument?
    • Widowisko sportowe a widowisko typu „entertainment”
    • Medializacja produktu
    • Archipelag kontra wyspa – techniki promocji

    V. Jak odnieść sukces w marketingu sportowym. Skuteczne działania sponsoringowe.

    • 30 case studies
    • Główne etapy programu sponsoringowego wg. SMP
    • Zbieżność atrybutów w działaniach sponsoringowych
    • Marketing zwodniczy
    • Jak koncept kreatywny wpływa na całość programu
    • Sponsoring mainstreamowy
    • Rekonfiguracje produktów sportowych
    • Znaczenie PR-u w sukcesie sponsoringowym

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa*

    13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    * Jeżeli posiadają Państwo specjalne życzenia odnośnie stosowanej diety, prosimy o informację przy składaniu zamówienia na uczestnictwo w szkoleniu.

Cena: 1000 PLN lub 700 zł*