Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 28.03.14

  • Relacje z mediami – czy naprawdę pływanie z rekinami?

  • Posiada ponad 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji i PR dla dużych międzynarodowych korporacji, w których był odpowiedzialny mi.in  za biura prasowe, komunikację wewnętrzną i CSR oraz za tworzenie i wprowadzanie strategii komunikacyjnych. Specjalizuje się w kontaktach z mediami, zarządzaniu zmianami, komunikacji kryzysowej, komunikacji marek i zarządzaniu reputacją. Był dyrektorem działów PR w FSO, General Motors, Opel Polska, Lafarge i PTC (Era, T-Mobile), a także koordynatorem sekcji informacji dla rządu stanu Victoria w Australii, wykładowcą Business English i Komunikacji Międzykulturowej w Paryżu oraz asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego. Absolwent anglistyki UŚ, stypendysta doktorancki na Uniwersytecie Cambridge, uzyskał dyplom zarządzania stosowanego w Australian Institute of Management. Założyciel agencji doradczej Modern Corp., wykładowca PR i komunikacji na Wydz. Dziennikarstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR).

  • Opis szkolenia
  • Cele szkolenia:

    • budowanie w mediach wizerunku i reputacji marek, organizacji i osób
    • efektywne użycie narzędzi komunikacji z mediami oraz otoczeniem biznesowym i społecznym
    • skuteczne docieranie do mediów i opinii publicznej
    • zapewnienie właściwej obecności w przekazach medialnych
    • optymalne wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań, narzędzi i działań PR
    • umiejętne raportowanie efektów własnej działalności

    Szkolenie przydatne dla wszystkich zainteresowanych tematyką Media Relations, w szczególności dla:

    - Osób odpowiedzialnych za planowanie i prowadzenie działań komunikacyjnych w firmach, instytucjach państwowych i samorządowych, organizacjach pozarządowych i agencjach PR

    - Rzeczników prasowych i innych osób reprezentujących swoje organizacje w kontaktach z mediami

    - Managerów PR, komunikacji, marketingu, promocji, itp.

    - Dziennikarzy zainteresowanych skuteczniejszą współpracą z profesjonalistami PR

    -  Studentów i inne osoby zainteresowane praktycznymi aspektami współpracy ze współczesnymi mediami

  • Program szkolenia
  • 1. Zrozumienie zasad i metod działania współczesnych mediów – wrogowie czy przyjaciele

    2. organizacja codziennej pracy z mediami: wywiady, komunikaty prasowe, spotkania, odpowiedzi na pytania…

    3. role i funkcje służb prasowych i rzecznika prasowego – oczekiwania, wymagania, przygotowanie do działania

    4. jak przebić się do mediów przez gąszcz informacji – narzędzia i metody, właściwe informacje i kanały komunikacji

    5. pułapki i zagrożenia – unikanie błędów i kryzysów

    6. co robić, gdy mleko się rozleje…

    7. medialny savoir vivre:  co wolno a czego nie, emocje,  autoryzacje, sprostowania i cały ten jazz…

    8. wpływ „nowych mediów” i nowych technologii na organizację i działania PR

    9. relacje z mediami jako skuteczne narzędzie biznesowe

    10. budowanie pozycji marki i organizacji poprzez właściwe relacje z mediami

     

    W ramach szkolenia przewidziane są praktyczne ćwiczenia:

    • przygotowanie szczegółowego planu dotarcia do mediów z kampanią promocyjną
    • analiza ROI (zwrotu z inwestycji) w/w kampanii
    • przygotowanie dla zarządu ramowego briefingu oraz Q+A’s przed ważną konferencją prasową

     

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa*

    13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

     

    *Jeżeli posiadają Państwo specjalne życzenia odnośnie stosowanej diety, prosimy o informację przy składaniu zamówienia na uczestnictwo w szkoleniu.

Cena: 1000 zł netto lub 800 zł netto lub 700 zł netto. Sprawdź aktualne promocje szkoleń otwartych: www.akademiaproto.pl/promocje