Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 31.03.17

  • Kreatywne pisanie z Loesje - krótko a dobrze | WARSZTATY

  • Krótkie i nieszablonowe teksty, które na długo zapadają w pamięć

    Emilia Skiba

    Emilia Skiba

    Moderatorka warsztatów kreatywnego pisania Loesje, trenerka, fundraiserka, antropolożka kultury (MISH UW). Koordynatorka działań grupy Loesje Polska od 2009 roku i członkini zarządu Loesje International od 2014. Prowadzi warsztaty kreatywnego pisania autorską metodą Loesje oraz projekty związane z obecnością haseł Loesje w przestrzeni miejskiej.

    Programuje filmy azjatyckie dla Festiwalu Filmowego Pięć Smaków. Dla Pięciu Smaków prowadzi także media społecznościowe i pisze o kinie Azji na festiwalowego bloga.

    Wcześniej współpracowała m.in. z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, prowadząc promocję KINO.LABu, oraz Instytutem Adama Mickiewicza, redagując portal Culture.pl.

    O Loesje [luszje]

    To imię młodej Holenderki, które od ponad 30 lat gości na czarno-białych plakatach z inspirującymi hasłami. Loesje to także grupa ludzi działających na całym świecie, organizujących warsztaty kreatywnego pisania, podczas których powstają plakaty w różnych językach. Działalność Loesje ma pobudzać do refleksji, twórczego myślenia oraz aktywizmu społecznego, zwłaszcza w swoim najbliższym otoczeniu, na poziomie lokalnym - stąd hasła z plakatów trafiają również w przestrzeń publiczną w postaci murali czy tymczasowych instalacji wykonanych z drewnianych liter. Więcej o Loesje, plakaty: www.loesje.pl, www.loesje.org.

  • Opis szkolenia
  • Dla kogo:
    Specjaliści działów PR i marketingu, redaktorzy serwisów internetowych, blogerzy, którzy chcieliby rozwijać umiejętność pisania krótkich i nieschematycznych haseł takich jak tytuły, śródtytuły, leady, hasła reklamowe.


    Umiejętności i korzyści dla uczestników warsztatów:

    - rozwijanie umiejętności pisania krótkich, kreatywnych tekstów

    - zapoznanie się z prostymi, efektywnymi i elastycznymi ćwiczeniami z zakresu kreatywnego pisania, które łatwo zaadaptować do własnych potrzeb

    - tworzenie bazy nieszablonowych nagłówków, śródtytułów, leadów, hasztagów, haseł reklamowych, krótkich tekstów do mediów społecznościowych i na strony www

    - ćwiczenia redakcyjne: jak dopracowywać krótkie teksty, aby stały się funkcjonalnymi tytułami, hasłami reklamowymi czy wpisami w mediach społecznościowych

    - ćwiczenie efektywnej pracy grupowej metodą burzy mózgów

    - rozwijanie umiejętności konstruktywnej dyskusji przy pracy nad tekstem


    Metody szkoleniowe:
    Warsztat, burza mózgów, grupowe i indywidualne ćwiczenia z zakresu kreatywnego pisania, moderowana dyskusja, studium przypadku.

  • Program szkolenia
  • I sesja

    1. Krótko i kreatywnie - warsztaty pisania metodą Loesje

    - coś z niczego - jak stworzyć krótki tekst zaczynając od zupełnie przypadkowego słowa

    - jak dzielić się indywidualną wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, aby wspólnie pisać twórcze teksty

    - otwórz głowę: kreatywne ćwiczenia łamiące wszelkie schematy myślenia o rzeczywistości

    - jak w dwie godziny stworzyć bazę kilkudziesięciu krótkich i inspirujących haseł, które później można wykorzystać jako tytuły, śródtytuły, hasła reklamowe, wpisy w mediach społecznościowych

    - gdzie jest przynęta: po co i jak tworzyć nieszablonowe krótkie teksty

    - jak w krótkim tekście tworzyć konstruktywny i motywujący przekaz

    - przepisy na niestandardowe teksty: gry słów, metafory, wyolbrzymienia, paradoksalne zestawienia, zaskoczenie, odwrócenie do góry nogami

    II sesja

    2. Jak szlifować krótkie teksty - warsztaty bazujące na hasłach stworzonych podczas etapu kreatywnego pisania

    - redakcja - dlaczego wymaga jej także krótkie hasło

    - jak dopracować teksty stylistycznie i merytorycznie, by nadać im niepowtarzalne brzmienie

    - jak skrócić nawet krótki tekst, by nabrał jeszcze większej wyrazistości

    - jak i dlaczego czasem jedno krótkie słowo robi różnicę

    - jak tworzyć nieszablonowe tytuły, śródtytuły i leady

    - gramatyka i stylistyka atrakcyjnych tytułów i sródtytułów

    - nie każde hasło reklamowe musi sprzedawać - jak tworzyć hasła budujące długofalowy wizerunek, a nie tylko krótkoterminową sprzedaż

    - dlaczego w krótkim tekście warto skupić się na pozytywnym i motywującym przekazie

    - jak wypracować świeże i chwytliwe hasztagi

    III sesja

    3. Odbiór krótkich tekstów

    - dlaczego warto realizować kampanie, które nie sprzedają żadnego konkretnego produktu

    - autorskie hasła kreujące rzeczywistość

    - krótkie teksty w mediach społecznościowych

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miasto: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.