Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 05.12.14

  • Badanie efektywności komunikacji w social media

  • Anna Miotk

    Obecnie jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Wcześniej odpowiadała za badania i rozwój produktu oraz wybrane działania marketingowe dla marki monitoringu mediów Newspoint. Ma też sześcioletnie doświadczenie w public relations - pracowała w uznanych polskich i sieciowych agencjach PR, realizując projekty dla klientów z sektorów IT, FMCG oraz healthcare.

    Doktor nauk humanistycznych, tytuł jej rozprawy doktorskiej to ,,Metody oceny i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane w Polsce". Wcześniej ukończyła socjologię na Uniwersytecie Gdańskim. Wykłada na studiach podyplomowych PR, prowadzi szkolenia dotyczące mierzenia efektów działań public relations; jej kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek "Badania w public relations", "Skuteczne social media", licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga poświęconego mierzeniu działań komunikacyjnych: www.annamiotk.pl.

    Trener Akademii PRoto - projektu szkoleniowego PRoto.pl

  • Opis szkolenia
  • Social media uprościły mierzenie efektów działań komunikacyjnych - praktycznie każdy z kanałów posiada własne statystyki, więc łatwo jesteśmy w stanie powiedzieć, jak mierzyć zasięg naszej komunikacji - do ilu osób mogła potencjalnie trafić. Możemy też określić zaangażowanie naszych fanów/obserwujących w naszą komunikację. Czy jest to jednak wszystko? Czy ostatecznym efektem działań w social media nie powinny być wzrost świadomości marki, a w końcu - realizacja celów biznesowych komunikacji?

    Podczas szkolenia dowiecie się, jak mierzyć efekty działań komunikacyjnych na różnych poziomach pomiaru, jak konstruować własne programy pomiaru oraz jak można przezwyciężać różne wyzwania dotyczące pomiaru efektywności social media. Każde zagadnienie będzie zilustrowane przykładami z praktyki organizacji skutecznie mierzących social media.

    Cele szkolenia

    Uczestnik dowie się na szkoleniu:

    • Jakie są zasady mierzenia efektów w mediach społecznościowych
    • Jakie efekty działań w mediach społecznościowych można obserwować
    • Jakie narzędzia można wykorzystać do mierzenia social media
    • Jakie są wyzwania w mierzeniu social media
    • W jakim kierunku będzie rozwijał się dalszy pomiar social media

    Uczestnik nauczy się na szkoleniu:

    • Jak tworzyć własny plan pomiaru efektów działań w social media
    • Jak korzystać z narzędzi do pomiaru social media


    Do kogo kierowane jest szkolenie:
     

    • Specjaliści PR i marketingu, którzy dopiero przygotowują się do prowadzenia działań w mediach społecznościowych lub też ci, którzy od jakiegoś czasu prowadzą już działania w mediach społecznościowych, ale mają poczucie, że sposób mierzenia tych działań dałoby się jeszcze udoskonalić
    • Osoby, które wcześniej uczestniczyły w szkoleniu ze strategii social media Akademii PRoto

    Prosimy uczestników o przyniesienie własnych laptopów (z ładowarkami), które potrzebne będą do ćwiczeń praktycznych.

  • Program szkolenia
  • Kilka warunków skutecznego pomiaru

    - Gruntowna analiza wstępna

    - Mierzenie skuteczności -konstruowanie mierzalnych celów strategii

    - Benchmark, czyli punkt wyjścia pomiaru

    - Kanały social media i możliwości ich pomiaru

    - Regularne raportowanie

    - Odbiorcy raportu

    Jakie efekty działań w social media można zaobserwować?

    - Modelepomiaru - Don Bartholomew, Measurement Frameword - AMEC

    - Czy dla social media da się policzyć ROI?

    Przykładowe narzędzia ułatwiające pomiar efektywności social media

    - Monitoring social media

    - Statystyki ruchu na stronach internetowych

    - Narzędzia do zarządzania kampaniami w social media

    - Panele internautów

    Wyzwania związane z mierzeniem social media

    - Brak standardów branżowych i pierwsze próby standaryzacji miar - propozycje AMEC

    - Integracja danych z różnych źródeł

    - Braki danych

    - Czy dużo wskaźników oznacza lepszy pomiar?

    Nowe trendy w mierzeniu social media

    Prosimy uczestników o przyniesienie własnych laptopów (z ładowarkami), które potrzebne będą do ćwiczeń praktycznych

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.