Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 20.08.14

  • Jak zwiększyć skuteczność kontaktów z mediami - organizacja pracy biura prasowego

  • Zbigniew Lazar

    Posiada ponad 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji i PR dla dużych międzynarodowych korporacji, w których był odpowiedzialny mi.in  za biura prasowe, komunikację wewnętrzną i CSR oraz za tworzenie i wprowadzanie strategii komunikacyjnych. Specjalizuje się w kontaktach z mediami, zarządzaniu zmianami, komunikacji kryzysowej, komunikacji marek i zarządzaniu reputacją. Był dyrektorem działów PR w FSO, General Motors, Opel Polska, Lafarge i PTC (Era, T-Mobile), a także koordynatorem sekcji informacji dla rządu stanu Victoria w Australii, wykładowcą Business English i komunikacji międzykulturowej w Paryżu oraz asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego. Absolwent anglistyki UŚ, stypendysta doktorancki na Uniwersytecie Cambridge, uzyskał dyplom zarządzania stosowanego w Australian Institute of Management. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR).

  • Opis szkolenia
  • Szkolenie pozwoli uczestnikom:

    • poznać różne modele organizacji oraz pracy biura prasowego i rzecznika prasowego
    • bardziej precyzyjnie zdefiniować role i funkcje biura i rzecznika
    • wypracować  bardziej strategiczne podejście do ich pracy
    • zapoznać się z najlepszymi praktykami i zasadami i zastosować je we własnej pracy
    • lepiej spełniać oczekiwania mediów oraz własnych organizacji
    • wzmocnić pozycję biura we własnej organizacji
    • na praktycznych przykładach przećwiczyć własne umiejętności: optymalna organizacja biura, przebicie się do mediów z informacją, analiza ROI, przygotowanie na niespodziewane kryzysy

    Czas trwania:

    8 godzin szkoleniowych

  • Program szkolenia
  • 1. STRUKTURA

    - miejsce biura prasowego (BP) w strukturach firmy:  komu podlega, dla kogo pracuje

    - wady i zalety różnych modeli

    - funkcja rzecznika prasowego – pułapki i obrona

    2. OCZEKIWANIA MEDIÓW

    - ewolucja wymagań i oczekiwań mediów wobec BP i rzecznika (materiały, konferencje, itp.)

    - jak przebić się do mediów przez gąszcz informacji

    - specyfika pracy BP i rzecznika w różnych sektorach/branżach

    - wpływ „nowych mediów” i nowych technologii na organizację i działanie BP

    - savoir vivre ciągle żywy….;  emocje,  autoryzacje, follow-upy – i cała reszta…

    3. OCZEKIWANIA FIRMY

    - BP – centrum kosztów, czy zwrot z inwestycji: jak udowodnić  swoją przydatność

    -  „spontan” versus plan: czy PR-owiec potrzebuje tabelek?

    - BP – czy tylko kontakty z mediami?

    - skąd przychodzą zagrożenia

    - ekosystem firmowy i organizacyjny wokół BP:  strategia i taktyka

    - BP – niezbędny doradca prezesa i zarządu

    - rola agencji PR w pracy BP i rzecznika

    - Q+A’s – zmora BP czy pomoc (kto pisze, kto pomaga, kto za co odpowiada)

    - organizacja wyjazdów, spotkań i wizyt dziennikarskich (trip books, itp.)

    4. ĆWICZENIA :

    - opracowanie optymalnej organizacji własnego biura prasowego

    - przygotowanie szczegółowego planu dotarcia (przebicia się) do mediów z kampanią CSR (losowanie przypadków)

    - analiza ROI w/w kampanii

    - przygotowanie dla zarządu ramowego briefingu oraz Q+A’s przed ważną konferencją (losowanie)

     

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa*

    13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    * Jeżeli posiadają Państwo specjalne życzenia odnośnie stosowanej diety, prosimy o informację przy składaniu zamówienia na uczestnictwo w szkoleniu.

Cena: 1000 zł lub 700 zł*