Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 21.11.14

  • COPYWRITING - ostatni dzwonek na zapis!!

  • Właścicielka Instytutu Joanny Delbar, doradca zarządu Telma Agency Communications. Ukończyła Wydział Aktorski łódzkiej Filmówki, Marketingowe Zarządzanie Firmą na UŁ oraz studia doktoranckie na Wydziale Marketingu i Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

    Przez 16 lat była prezesem Telmy, a po sprzedaży udziałów założyła Instytut Joanny Delbar. W 2013 roku ukończyła Centro Shri Vivek Yoga w Barcelonie, jest w trakcie certyfikacji MBSR. Kilkunastoletnie doświadczenie na stanowisku menadżerskim oraz prywatne zainteresowania technikami relaksacji i jogą doprowadziły ją do stworzenia autorskiego programu, w którym pomaga menadżerom i pracownikom w zdobyciu umiejętności zarządzania stresem.

    W PR zawsze fascynowała ją psychologia komunikacji dlatego głównie pracowała przy projektach z zakresu public affairs i community relations. Prowadzi liczne szkolenia i prezentacje dotyczące wystąpień publicznych, copywritingu, zarządzania stresem i mindfulness.

    Wykładowca London School of PR, Akademii Komunikacji Marketingowej i Politechniki Warszawskiej. W latach 2004-2006 była wiceprezesem Polskiego Stowarzyszenia PR, a 2009-2011 oraz 2012-2014 wiceprezesem Związku Firm Public Relations. Założycielka i wieloletnia prezes agencji PR Telma Agency Communications. Nominowana do tytułu Protony 2008 w kategorii Osoba ds. komunikacji firmy oraz do tytułu Dama Sukcesu 2008. Zdobywczyni (wraz z zespołem Telma Communications) pięciu Złotych Spinaczy.

    Współautorka Leksykonu Public Relations, Sztuki Public Relations i powstającej właśnie Encyklopedii PR.

    Trener Akademii PRoto - platformy szkoleniowej PRoto.pl

  • Opis szkolenia
  • Zajęcia prowadzone w formie warsztatu, po których uczestnik powinien:

    1. Znać różnice między pisaniem dziennikarskim a PR-owym

    2. Znać zasady pisania informacji prasowych oraz jej elementy

    3. Wiedzieć, w jaki sposób zainteresować media swoimi informacjami

    4. Wiedzieć, jak pisać na blogach firmowych

    Czas trwania:

    8 godzin

  • Program szkolenia
  • 1. Czym jest pisanie w komunikacji wewnętrznej

    • Różnice w pisaniu dziennikarskim i PR-owym
    • Jak dziennikarze oceniają profesjonalizm komunikacyjny branży PR, czego nie lubią
    • Jak pisać w komunikacji wewnętrznej, różnice w komunikowaniu na zewnątrz i do wewnątrz


    2. Informacja prasowa - najważniejsze narzędzie pracy w PR

    • Zanim zasiądziemy do pisania
      - analiza mediów
      - baza dziennikarzy
      - wewnętrzny audyt komunikacyjny ( co na temat twojej firmy pisały media do tej pory)
    • Budowa informacji prasowej
      - tytuł ( jak konstruować dobre tytuły, dlaczego dobry tytuł to połowa sukcesu)
      - lead (streszczenie informacji, co powinno znaleźć się w leadzie)
      - rozwinięcie (jakie inne informacje zawrzeć)
      - kontakt
    • -backgrounder ( co i jak napisać o firmie)
    • Zasady pisania informacji prasowej
      - zasada odwróconego trójkąta
      - długość informacji prasowej
      - wygląd informacji ( odległości między zdaniami, paragrafy, marginesy itp.)
    • Styl informacji prasowej
      - kiedy stosować wielkie litery
      - co podkreślać, a czego nie
      - skróty i papka korporacyjna - największy wróg informacji
      - ortografia i stylistyka
    • Siła prostoty w pisaniu informacji
      - równoważniki zdań
      - stosowanie zaimków osobowych
      - krótkie, proste zdania
    • Dobre i złe informacje prasowe- case study, omówienie prawdziwych informacji przysłanych do redakcji przez PR-owców

    3. Co może zainteresować dziennikarzy ?

    • Indywidualizacja przekazu gwarancją efektu mediowego
    • Aktualność tematyki- news
    • Obserwowanie trendów
    • Jak poszukiwać inspiracji do informacji prasowej gdy nie mamy o czym komunikować

    4. Pisanie treści na strony internetowe

    • Jak powinien wyglądać tekst na stronie internetowej
    • Charakterystyka dobrych tekstów na strony internetowe
    • Najczęstsze problemy podczas pisania tekstów na stronę internetową
    • Język i struktura informacji

    5. Blogi firmowe

    • Do czego firmie jest potrzebny blog
    • Jak pisać skuteczny blog firmowy
    • Skąd brać pomysły na teksty na blog
    • Jak radzić sobie z komentarzami na blogu

    Zajęciom towarzyszą ćwiczenia dobrego pisarstwa.

    Jak ułożyć informację prasową aby była interesująca dla dziennikarza? Jak napisać tekst na stronę internetową aby ,,wchodzący": pozostał z nami dłużej? Jakich słów używać, jak je dobierać, jak komponować? Skąd czerpać inspiracje do pisania informacji? Jak prowadzić dialog na blogu? Ćwiczenia prowadzone są w formie indywidualnej praktyki i dyskusji.

    AGENDA:

    9.00 - 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.