Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 18.10.14

  • Etykieta w biznesie dla PR-owców

  • Zbigniew Lazar

    Posiada ponad 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji i PR dla dużych międzynarodowych korporacji, w których był odpowiedzialny mi.in  za biura prasowe, komunikację wewnętrzną i CSR oraz za tworzenie i wprowadzanie strategii komunikacyjnych. Specjalizuje się w kontaktach z mediami, zarządzaniu zmianami, komunikacji kryzysowej, komunikacji marek i zarządzaniu reputacją. Był dyrektorem działów PR w FSO, General Motors, Opel Polska, Lafarge i PTC (Era, T-Mobile), a także koordynatorem sekcji informacji dla rządu stanu Victoria w Australii, wykładowcą Business English i komunikacji międzykulturowej w Paryżu oraz asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego. Absolwent anglistyki UŚ, stypendysta doktorancki na Uniwersytecie Cambridge, uzyskał dyplom zarządzania stosowanego w Australian Institute of Management. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR).

  • Opis szkolenia
  • Cele szkolenia:

    1. Nabycie przez uczestników wiedzy oraz podniesienie umiejętności związanych z:

    • Regułami  savoir vivre’u w obszarze  relacji biznesowych, szczególnie w kontekście działań PR
    • Budowaniem  prestiżu firmy i jej pracowników
    • Profesjonalną  komunikacją z klientami

    2.   Zasadami precedencji w różnych sferach działalności w biznesie

    3    Zachowaniem zgodnym z etykietą w środowisku międzykulturowym

    Organizatorzy:

    PRoto.pl, Zbigniew Lazar

  • Program szkolenia
  • 1. POWITANIA

    • Ogólne – kiedy, z kim, jak
    • Podanie ręki – komu, kiedy, jak, w jakich krajach i kręgach kulturowych
    • Zapamiętywanie nazwisk, imion, tytułów
    • Zwracanie się po nazwisku, imieniu, tytule – do kogo; co jest dozwolone, a co nie
    • Wręczanie i przyjmowanie wizytówek
    • Przedstawianie osób trzecich – kolejność, sposób
    • Dylematy: np., czy witamy się najpierw z klientem, czy z jego żoną lub asystentką? Inne….

    2. DRESS CODE

    • Znaczenie „casual” - jakich granic luzu, trendów mody i wygody przekroczyć w biznesie nie wolno
    • Znaczenie „business casual” w różnych kręgach kulturowych

    3. PRZYJĘCIA

    A – ZASIADANE

    • Kto zaprasza - jak, dokąd; potwierdzenie zaproszenia lub odmowa
    • Punktualność czy eleganckie spóźnienie
    • Aperitif, digestif, toasty, stukanie się kieliszkami, itp.
    • Zajmowanie miejsca przy stole – zasady
    • Co do czego i jak – zastawa, serwetki, karty menu:
      • Zasady zestawiania i wyboru dań i napojów
      • Szczególna uwaga na wino!
      • Kolejność zamawiania dań
      • Napoje (alkoholowe i bezalkoholowe), pieczywo, papierosy, telefony komórkowe, sięganie po potrawy i przyprawy, używanie rąk, wstawanie od stołu – co wolno, a czego nie wolno
    • Gdy obcokrajowiec zaprosi nas do domu
    • Osoby towarzyszące?
    • Płacenie – kto, jak, kiedy
    • Kiedy można odejść od stołu

    B – KOKTAJLOWE

    • Jak dołączyć do innych gości, jak od nich odejść
    • Porcjowanie i nakładanie potraw
      • Jakich potraw unikać i dlaczego?
      • Czy dwie ręce to za mało…?
      • Używanie sztućców i szkła na stojąco
      • Co zrobić z brudnym talerzem?
    • Jak blisko rozmówcy możemy stać?
    • Pożegnać się czy nie? Z kim? Jak?

    4. KONFERENCJE I SPOTKANIA PRASOWE

    • Czy tylko organizacja i merytoryka – czy także forma i maniery…
    • Dziennikarz = gość w dom…
    • „Do’s & dont’s”

    5. ROZMOWY TOWARZYSKIE Z PARTNERAMI BIZNESOWYMI

    • Tematy tabu
    • Granice prywatności:
      • Emocje, poglądy, opinie – czy polityczna poprawność króluje?
      • Uprzejma asertywność w rozmowie
      • Przerwać komuś i wtrącić się - czy nie? Jak?
      • Miły i rozmowny – czy po prostu natrętny: umiejętność słuchania w rozmowach
      • Jak radzić sobie z gafami i błędami językowymi, własnymi i innych
      • Humor, dowcipy, przysłowia

    6. WIELOKULTUROWOŚĆ W BIZNESIE

    • Wrażliwość na kulturę gości lub gospodarzy – jak radzić sobie z nieznanym i niespodziewanym: przykłady najczęstszych gaf (np. sposób siadania, patrzenia, doboru potraw i napojów, tematy rozmów i sposób prowadzenia rozmów)
    • Uwaga na różnice nawet w tej samej grupie kulturowej (np. europejskiej)
    • Zderzenie polskich nawyków z szerokim światem, na przykład:
      • Całowanie w dłoń
      • „Nie przez próg”
      • Inne przesądy
      • Toasty
      • „Szarmancja” w windzie
    • Upominki – jakie, komu, jak, kiedy – i czy w ogóle
    • Znaczenie kolorów i dat
    • Reagowanie na gafy i błędy językowe obcokrajowców
    • Korzystanie z gościnności (np. hotele); oferowanie gościnności

    7. JĘZYK CIAŁA I KOMUNIKACJA NIEWERBALNA

    • Różne gesty – różne znaczenia
    • Nadmierna gestykulacja
    • Znaczenie ciszy i tonu głosu w różnych kulturach
    • Mimika i uśmiech

    8. KORESPONDENCJA – TRADYCYJNA I ELEKTRONICZNA

    • Rodzaje korespondencji  i ich dobór do okazji
      • Dostosowanie stylu i frazeologii do rodzajów korespondencji w biznesie
      • Tytułowanie i zwroty grzecznościowe
      • Zaproszenia – styl, forma, sposób dostarczenia, odpowiedzi oraz  potwierdzenia
      • E-tykieta:  czy „w sieci” wszystko wolno
    • Czy po pracy już nie jesteśmy w pracy – media społecznościowe, a tematy biznesowe i własne poglądy

    9. DOBRE MANIERY PRZEZ TELEFON

    • Nawiązywanie i odbieranie połączeń z klientem
    • Intonacja i wymowa
    • Dobór odpowiednich wyrażeń
    • Telefon komórkowy w miejscu publicznym:
      • Natręctwo
      • Ujawnianie informacji
      • Poufne szczegóły

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa*

    13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    * Jeżeli posiadają Państwo specjalne życzenia odnośnie stosowanej diety, prosimy o informację przy składaniu zamówienia na uczestnictwo w szkoleniu.

     

Cena: 1000 zł lub 700 zł*