Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 24.09.14

  • Komunikacja w kryzysie: co zrobić, gdy nam klimat nie sprzyja

  • Zbigniew Lazar

    Posiada ponad 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji i PR dla dużych międzynarodowych korporacji, w których był odpowiedzialny mi.in  za biura prasowe, komunikację wewnętrzną i CSR oraz za tworzenie i wprowadzanie strategii komunikacyjnych. Specjalizuje się w kontaktach z mediami, zarządzaniu zmianami, komunikacji kryzysowej, komunikacji marek i zarządzaniu reputacją. Był dyrektorem działów PR w FSO, General Motors, Opel Polska, Lafarge i PTC (Era, T-Mobile), a także koordynatorem sekcji informacji dla rządu stanu Victoria w Australii, wykładowcą Business English i Komunikacji Międzykulturowej w Paryżu oraz asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego. Absolwent anglistyki UŚ, stypendysta doktorancki na Uniwersytecie Cambridge, uzyskał dyplom zarządzania stosowanego w Australian Institute of Management. Założyciel agencji doradczej Modern Corp., wykładowca PR i komunikacji na Wydz. Dziennikarstwa Uniwersytetu Wrocławskiego, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR).

  • Opis szkolenia
  • W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

    • jak współpracować w kryzysie z mediami
    • jakie są grupy nacisku
    • czego unikać, a na czym się koncentrować
    • jak radzić sobie z agresją przeciwników
    • jak pracować z agencjami w sytuacjach kryzysowych
    • jak obrócić kryzys w sukces

    W trakcie szkolenia zostaną przeprowadzone praktyczne ćwiczenia w grupach

    Czas trwania:

    8 godzin szkoleniowych

  • Program szkolenia

    1. WSTĘP - WITAMY W CHAOSIE

    2. TEORIA

    - co to jest kryzys

    - rodzaje i elementy kryzysu

    - kryzys a wizerunek

    - kryzys a zarządzanie ryzykiem i zarządzanie zmianami

    - kontekst środowiskowy – nie działamy w próżni

    3. LOGISTYKA

    - przygotowania na kryzys:  szkolenia, dokumentacja, symulacje, briefingi, procedury, Q+A’s,  procedury, zespoły, itp.

    - jak zarządzać kryzysem  - a jak go komunikować

    - jak współpracować w kryzysie z mediami (zakresy, sposoby, podział ról i obowiązkó, klient versus agencja)

    - jak sobie radzić z opinią publiczną

    - grupy nacisku: NGO, klienci, aktywiści, urzędy regulacyjne, organizacje konsumenckie, grupy mieszkańców,  pracownicy firmy, itp. – terroryzm, czy słuszna sprawa?

    - internet i nowe media – czego możemy się spodziewać

    - audyt kryzysowy i „check-listy”

    4. PRAKTYKA

    - czego unikać, a na czym się koncentrować

    - czego się najbardziej boimy i co z tym zrobić

    - kto wróg, a kto przyjaciel

    - jak radzić sobie z agresją przeciwników

    - strategie komunikacji – jak obrócić kryzys w sukces

    - ćwiczenia w małych grupkach lub indywidualnie (zależnie od wielkości grup)

    5. PODSUMOWANIE

     

    W trakcie szkolenia przewidziane są sesje ćwiczeń praktycznych


    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.