Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 22.10.14

  • Marketing miejsc

  • Adam Mikołajczyk

    Prezes Zarządu Fundacji Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Międzynarodowy ekspert marketingu terytorialnego, pasjonat brandingu, dziennikarz. Zaangażowany przez British Council do międzynarodowego grona ekspertów ‘City Idea Bakers’.

    Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Gospodarka Przestrzenna – Zarządzanie Miastem i Regionem. Student The Chartered Institute of Marketing (Londyn/Warszawa) oraz Stonebridge Associated College.
    Jako konsultant w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki w latach 2001-2004 był współtwórcą pierwszych strategii marketingowych dla miast i regionów w Polsce. Przez ostatnie lata pełnił funkcję Redaktora Prowadzącego i Dyrektora Zarządzającego „Brief for Poland” – pierwszej w Polsce, specjalnej platformy medialno-consultingowej z zakresu marketingu miejsc. W ramach platformy pomysłodawca wielu nowatorskich przedsięwzięć, m.in.: „Pierwszego Raportu o stanie marketingu miejsc w miastach i regionach Polski” (2007 r.), Seminarium – Forum Praktyków Marketingu Miejsc (2008 r. Warszawa, 2009 r. Łódź), Targów – Galeria Marketingu Miejsc (2009 r., Łódź), Ligii Marketingu Miejsc itp.
    Autor licznych publikacji dot. marketingu terytorialnego i prelegent na kilkudziesięciu konferencjach w Polsce i za granicą. Wykładowca studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego „Marketing Terytorialny – promocja rozwoju regionów i miast”. Członek Jury wielu konkursów, m.in. na najlepszy produkt turystyczny (Konkurs POT) i najlepsze wydawnictwo promocyjne (Konkurs ‘Złote Formaty’). Dwukrotny laureat wyróżnienia w konkursie im. Mieczysława Orłowicza na najlepsze materiały prasowe i telewizyjne promujące polską turystykę.
  • Opis szkolenia
  • W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

    • czym jest marketing miejsc
    • jaka jest specyfika pracy z samorządami
    • jak zbudować strategię promocji miasta
    • jakie są dobre i złe praktyki z kraju i ze świata

    W trakcie zajęć uczestnicy w grupach zbudują program promocji Warszawy!

    Do kogo adresowane jest szkolenie:

    • pracownicy działów promocji samorządów
    • pracownicy agencji PR współpracujący z samorządami
    • wszyscy, którzy chcą zdobyć/pogłębić wiedzę z marketingu miejsc

    Czas trwania:

    8 godzin szkoleniowych

    Poziom kursu:

    średnio - zaawansowany

    Wymagany zakres wiedzy:

    Podstawowa wiedza z komunikacji

  • Program szkolenia
  • 1. WSTĘP - ICEBREAKER

    2. MARKETING MIEJSC, MARKA MIEJSCA  - ISTOTA, ZAKRES POJĘCIOWY I CELE

    - rola marketingu miejsc w rozwoju miast i regionów z XXI w.

    - marka miejsca - z czym to się je?

    - zasady i metody kreowania marki terytorialnej

    - przykłady najsilniejszych na świecie marek państw i miast

    3. ROLA PROFESJONALISTÓW Z BRANŻY PR W MARKETINGU MIEJSC

    - "rynek" samorządów w Polsce

    - specyfika pracy dla klienta samorządowego (uwarunkowania organizacyjno-prawne, mentalność, inne ograniczenia itp.)

    - najczęstsze błędy w kontakcie i współpracy z samorządami

    - dobre praktyki w tym zakresie

    4. STRATEGIA PROMOCJI MIASTA - KROK PO KROKU

    -  omówienie poszczególnych etapów tworzenia strategii promocji miasta/regionu (analiza marketingowa, cele, adresaci, przedmiot promocji, dobór narzędzi i działań, budżet, kontroling)

    5. CASE STUDIES - DOBRE I ZŁE PRAKTYKI DZIAŁAŃ MARKETINGU MIEJSC Z POLSKI I ZE ŚWIATA

    6. ĆWICZENIE - BUDUJEMY PROGRAM PROMOCJI MIASTA WARSZAWY

    - praca w grupach: stworzenie draftu kampanii promocyjnej (z naciskiem na działania PR) miasta Warszawy na bazie danych założeń i briefu

    7. PODSUMOWANIE

    - omówienie wyników ćwiczenia

    - podsumowanie całego szkolenia

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa*

    13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

     

    * Jeżeli posiadają Państwo specjalne życzenia odnośnie stosowanej diety, prosimy o informację przy składaniu zamówienia na uczestnictwo w szkoleniu.

Cena: 1000 zł lub 700 zł*