Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 30.03.17

  • Szkolenie: Nowoczesne media relations

  • Łukasz Majewski

    PR & Marketing Manager w VML Poland, agencji roku 2016 według IAB Poland. Trener biznesu i konsultant z zakresu komunikacji. Wykładowca akademicki i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych na kierunku ,,Nowy PR" w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Pomysłodawca i współorganizator spotkań dla praktyków PR oraz projektów badawczych branży PR - Komu Komunikacja. Stały prelegent konferencji branżowych oraz autor artykułów eksperckich. Z branżą PR związany od 2003 roku. Wierzy, że w public relations najważniejsze są relacje, a podejście H2H powinno być wpisane we wszelkie działania komunikacyjne.
     
  • Opis szkolenia
  • Celem szkolenia jest przekazanie kompleksowej, konkretnej i narzędziowej wiedzy w zakresie konstruowania strategii media relations. Zaznajomienie z metodami i technikami budowania skutecznych relacji z dziennikarzami.

    Metody prowadzenia zajęć: spotkanie będzie miało formę warsztatu - przekazanie uczestnikom konkretnych umiejętności i wyposażenie ich w wiedzę pozwalającą realizować działania z zakresu tworzenie i wdrażania w życie strategii media relations. Zajęcia w formie interaktywnej (ćwiczenia indywidualne i grupowe, rozmowy i dyskusje na zadane tematy). Warsztaty wspierane licznymi przykładami i case studies w formie materiałów drukowanych oraz materiałów audio-video.

    Co zyskasz dzięki szkolenia?

    Wiedzę:

    - zdobycie terminologii przydatnej w kontaktach z mediami

    - poznanie rynku mediów w Polsce

    - zapoznanie się z zadaniami PR-owca w kontaktach z dziennikarzami

    - zdobycie wiedzy dotyczącej rodzajów materiałów PR

    - poznanie metodologii przygotowania nowoczesnych materiałów PR

    - poznanie praktycznych sposobów i narzędzi dystrybucji materiałów PR

    Umiejętności:

    - budowa i utrzymywanie relacji z mediami

    - tworzenie i aktualizacja bazy mediów

    - przygotowanie i dystrybucja materiałów PR

    - monitorowanie mediów

    - przygotowanie raportu medialnego

    Kompetencje:

    - efektywne budowanie relacji z mediami oraz realizowania współpracy z dziennikarzami

    - efektywne komunikowanie się z mediami

    - kreatywne i innowacyjne podejście do realizacji działań media relations

    - postępowanie zgodne z zasadami etyki obowiązującymi w środowisku osób zajmujących się PR, jak i w środowisku przedstawicieli mediów

    - świadomość odpowiedniego wykorzystania działań PR do budowania wizerunku dowolnego rodzaju firmy z każdej branży

  • Program szkolenia
  • Komunikacja stanowi podstawę wszelkich relacji - biznesowych, społecznych, prywatnych. Aby była skuteczna, trzeba jednak o nią szczególnie dbać. Relacje dziennikarzy i PR-owców to niezwykle ważny temat. Dla wszystkich pracujących w branży jasne jest, że obie grupy potrzebują siebie nawzajem.

    Często okazuje się jednak, że dziennikarze i PR-owcy nie do końca się nawzajem rozumieją. Zapominamy, że praca obu grup jest do siebie niezwykle podobna, a to wspólne doświadczenie powinno nam pomagać we wzajemnych kontaktach. Warto w rozmowach podkreślać cele i wspólnie zastanawiać się, jak możemy sobie nawzajem pomóc w ich osiąganiu. Dojrzała i świadoma współpraca między dziennikarzami i PR-owcami szybko może przynieść efekty oczekiwane przez obie strony dialogu.

    1. Złote zasady 

    - media - dlaczego są tak ważne?

    - media lokalne, regionalne, ogólnopolskie i światowe - różnice i punkty wspólne

    - media B2C i B2B - różnice i punkty wspólne

    - zasady pracy dziennikarza (kodeks, etyka etc.)

    - formy współpracy PR-owców z dziennikarzami oraz dziennikarzy z PR-owcami

    - kontakt z dziennikarzem - zasady, techniki, rodzaje, triki

    - instytucja autoryzacji

    - budowanie i podtrzymanie relacji z mediami

     -sytuacje kryzysowe

    2. Skuteczna komunikacja

    - baza mediów

    - narzędzia dystrybucji materiałów PR

    - niestandardowe pomysły na budowanie relacji z dziennikarzami

    - ewaluacja wyników (raport medialny)

    3. Praktyczne rozwiązania

    - rodzaje materiałów PR

    - zawartość press packa

    - zasady konstrukcji informacji prasowej

    - Kluczowe Przesłania (Key Messages) - czym są i jak je wypracować?

    - opracowanie informacji prasowej i wybranych materiałów PR

    - spotkania na żywo: konferencja prasowa, śniadanie prasowe, a może spotkanie one-on-one

    - nowoczesne biuro prasowe

    - analiza ewentualnych błędów oraz poznania sposobów ich unikania

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miasto: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.