Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 25.01.14

  • Symulacja kryzysowa dla firm i instytucji publicznych - zarządzanie kryzysem w praktyce

  • Magda Zwolińska, Account Director

    W Lighthouse Consultants doradza przy projektach związanych z zarządzaniem kryzysem i zagrożeniami dla reputacji. Opracowywała strategie działań w kryzysach tj. m.in. nieprawidłowości finansowe, sprawy pracownicze, wady i wycofanie produktów, awarie systemów IT, wypadki w miejscu pracy, fuzje i redukcje zatrudnienia. Współpracowała m.in. z PZU, RWE, Pirelli Pekao RE, PLIVA / Teva, Dr Oetker, Tesco, Medicover, Telekomunikacją Polską, Axel Springer (Newsweek, Forbes), Provident Polska, PKN ORLEN.

    Jest autorką publikacji w prasie branżowej. Prowadzi szkolenia i symulacje z zakresu zarządzania kryzysem. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, ze specjalizacją marketing medialny i public relations. Posiada 10-letnie doświadczenie w branży PR.

  • Opis szkolenia
  • W trakcie szkolenia:

    • Przypomnimy podstawowe zagadnienia i zasady zarządzania kryzysem komunikacyjnym
    • Omówimy kolejne stadia rozwoju wybranej sytuacji kryzysowej (pozytywne i negatywne przykłady zarządzania komunikacją w kryzysie)
    • Przeprowadzimy symulację kryzysową z użyciem kamer i mikrofonów

    Szkolenie skierowane jest do firm i instytucji publicznych, nie do agencji PR.

    Czas trwania:

    8 godzin

    Poziom kursu:

    Średnio zaawansowany

    Wymagany zakres wiedzy:

    Podstawowa wiedza z zakresu komunikacji

  • Program szkolenia
  • Część 1: sesja teoretyczna (3 godz.)

    1. Przypomnienie podstawowych zagadnień i zasad zarządzania kryzysem komunikacyjnym:

    • co to jest kryzys, czym różni się od sytuacji problemowej
    • najczęściej popełniane błędy w kryzysie i co może z nich wyniknąć
    • 5xP – najważniejsze zasady zarządzania kryzysem
    • specyfika i oczekiwania mediów w sytuacji kryzysowej
    • jak komunikować się w kryzysie

    2. Studium przypadku – omówienie kolejnych stadiów rozwoju wybranej sytuacji kryzysowej (pozytywne i negatywne przykłady zarządzania komunikacją w kryzysie)

    Część 2: sesja praktyczna (3,5 godz.)

    1. Symulacja kryzysowa. Zajęcia mają charakter praktycznych warsztatów z użyciem kamer i mikrofonów.

    Zadaniem uczestników szkolenia jest sformowanie sztabu kryzysowego i zarządzanie sytuacją kryzysową, która ma miejsce w firmie X. Symulacja rozpoczyna się otrzymaniem przez sztab kryzysowy informacji o negatywnym zdarzeniu Y. Opisane informacje nie są precyzyjne, ale pozwalają przypuszczać, że sytuacja faktycznie miała miejsce i jest poważna. Sztab kryzysowy pracuje nad zażegnaniem kryzysu, przy czym w miarę upływu czasu pojawiają się nowe wątki, a cała sytuacja dynamicznie się zmienia. Do sztabu sukcesywnie napływają kolejne wiadomości, które mogą mieć poważny wpływ na kolejne decyzje.

    Do poszczególnych zadań sztabu należą m.in.:

    • Identyfikacja kluczowych interesariuszy
    • Opracowanie strategii komunikacji
    • Opracowanie dokumentów komunikacyjnych
    • Bieżące kontakty z mediami, wystąpienia przed kamerą
    • Natychmiastowe dostosowanie działań do dynamicznie zmieniających się okoliczności


    Przez cały czas symulacji trenerzy obserwują prace sztabu i gromadzą informacje, które zostaną wykorzystane w procesie ewaluacyjnym.

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 12.30 Sesja szkoleniowa

    12.30 – 13.30 Przerwa obiadowa*

    13.30 – 13.40 Sesja szkoleniowa - formowanie zespołu kryzysowego

    13.40 – 15.40 Sesja szkoleniowa

    15.40 – 16.00 Przerwa kawowa

    16.00 - 17.00 - Sesja szkoleniowa

    17.00 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    * Jeżeli posiadają Państwo specjalne życzenia odnośnie stosowanej diety, prosimy o informację przy składaniu zamówienia na uczestnictwo w szkoleniu.

Cena: 1000 PLN lub 700 zł*