Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 25.04.17

  • Współpraca z celebrytami w ramach projektów PR

  • Joanna Tusiewicz

    Menedżer ds. PR z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w segmencie premium. Ostatnio PR Manager w HBO Polska, wcześniej PR Manager w Gino Rossi. Współtworzyła strategie komunikacyjne produktów i firmy, planowała i realizowała kompleksowe kampanie PR, zarządzała projektami i dostawcami. Ma doświadczenie w budowaniu długotrwałych relacji z mediami oraz współpracy z celebrytami. Zrealizowała kilkadziesiąt projektów w branży medialnej, pracowała m.in. nad kampaniami seriali Pakt, Wataha, Bez tajemnic czy Gra o tron.

    Od 2008 roku związana jest również z Wyższą Szkołą Promocji w Warszawie, gdzie prowadzi kursy z zakresu PR.

  • Opis szkolenia
  • - Kim jest celebryta i dlaczego może być bardzo przydatny w komunikacji?

    - Jak umiejętnie z taką osobą pracować, by osiągnąć zamierzony cel?

    - Jakie są szanse i zagrożenia?

    Szkolenie przybliży fascynujący, ale czasami również bardzo trudny obszar, jaki w ramach kampanii PR można eksplorować. Opowiem, jak świadomie korzystać z potencjału, jaki dana gwiazda może do projektu wnieść. W pracy PR-owca niezwykle istotne jest dobre przygotowanie się do zadań, które są do zrealizowania. Zasada ta ze zdwojoną siłą dotyczy współpracy z celebrytami - nie można sobie pozwolić na niedociągnięcia, trzeba dobrze przygotować siebie, ale przede wszystkim dobrze przygotować gwiazdę. Jasne określenie roli celebryty w projekcie i sprawne przeprowadzenie go przez aktywności w ramach kampanii są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. W całym procesie nie można zapomnieć o budowaniu dobrych relacji. Celebryta to nasz najlepszy opinion maker. Zbudowanie z nim dobrej i długotrwałej relacji leży w naszym interesie.

    Dla kogo:

    Szkolenie kierujemy do osób zajmujących się zawodowo szeroko pojętą komunikacją, a więc m.in. do PR-owców, marketerów, a także eventowców pracujących przy projektach PR, w które angażowane są osoby znane.

  • Program szkolenia
  • 1. WPROWADZENIE, CZYLI TROCHĘ O KULTURZE I KOMUNIKOWANIU

    Oba te obszary są niezwykle ważne w pracy PR-owca. Świadome wykorzystanie wiedzy na ten temat jest kluczowe dla stworzenia dopasowanej do potrzeb strategii PR danego produktu czy firmy. Celebryta w kampanii jest jednym z narzędzi PR. Jak je mądrze wykorzystać?

    - Kultura - czym jest i dlaczego jest podstawą komunikowania (definicja, elementy, kody kulturowe)

    - Komunikowanie - dlaczego komunikujemy coś w każdym momencie; czy istnieje przekaz idealny

    - Zintegrowana komunikacja marketingowa - co jest istotne z punktu widzenia konsumenta; AIDA a ZKM; zasada 5xW Lasswella

    2. STRATEGIA PRACY Z CELEBRYTĄ

    Celebrytą może być aktor, muzyk, pisarz, podróżnik, ekspert w dziedzinie psychologii, etc. Współpraca z nim wymaga przemyślanej strategii, która później będzie konsekwentnie realizowana, a jej efekty zmierzone. W dużym skrócie: co, jak i dlaczego chcemy przy pomocy celebryty powiedzieć? Co więcej uda nam się dzięki jego zaangażowaniu osiągnąć?

    - Celebryta w kampanii PR - strategia, media relations, planowanie aktywności związanych z projektem - co trzeba uwzględnić?

    - Jak przygotować celebrytów do pracy przy danym projekcie? Jak samemu się do tej współpracy przygotować, czyli dlaczego zawsze trzeba mieć plan B?

    - Realizacja poszczególnych aktywności z udziałem celebrytów (sesje zdjęciowe, konferencja prasowa, press junket, pokaz przedpremierowy, wywiady, etc.)

    - Koniec projektu, czyli jak podziękować za zaangażowanie?

    3. AUTORYZACJA, CZYLI NIE TAKI DIABEŁ STRASZNY

    Akceptacja materiałów dotyczących zatrudnionej gwiazdy wydaje się być zmorą każdego PR-owca. Można nad tym procesem zapanować, m.in. na wstępie ustalając zasady, które będą obowiązywać przy pracy nad tym projektem. Potem obie strony muszą ich TYLKO przestrzegać, z czym oczywiście bywa różnie.

    - Autoryzacja i akceptacja materiałów z udziałem celebrytów - teoria a praktyka

    - Agent / menedżer celebryty - jak ułożyć sobie z nim dobre relacje?

    - Sprytne rozwiązania, czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?

    4. CELEBRITY RELATIONS, CZYLI JAK BUDOWAĆ DOBRE I DŁUGOTRWAŁE RELACJE

    Dlaczego koniec projektu nie powinien oznaczać końca relacji? Współpraca z celebrytą bywa trudna, ale często można się z nim zaprzyjaźnić. Kluczowe jest wsparcie gwiazdy w aktywnościach, w które chce się zaangażować, ale i zrozumienie, dlaczego czegoś nie chce zrobić. Kilka zasad, jak budować relacje z celebrytami nie tylko w trakcie trwania projektu, ale także po jego zakończeniu.

    - Profesjonalizm i życzliwość

    - Zdecydowanie i zrozumienie

    - Owocna relacja, czyli jaka?

    - Jak w nienachalny sposób podtrzymywać relację?

    5. CELEBRYTA - POLSKI CZY ZAGRANICZNY

    Czym polski celebryta różni się od gwiazdy zagranicznej? Z którym pracuje się lepiej? PR-wiec musi zachować te same standardy pracy. Jakie standardy obowiązują celebrytów? Czy można uogólnić temat i powiedzieć, co łączy, a co dzieli te dwie grupy?

    - Podejście i zaangażowanie

    - Kultura współpracy

    - Elementy wspólne i rozbieżne

    6. CASE STUDIES

    Wybrane przykłady projektów z udziałem gwiazd. Omówienie pokrótce strategii pracy z celebrytami, kulis realizacji poszczególnych aktywności, autoryzacji materiałów, a także tego, czy udało się zbudować z gwiazdami dobre i długotrwałe relacje.

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miasto: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.