Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 16.06.16

  • Szkolenie Webwriting - pisanie tekstów internetowych

  • Chwytliwe, inspirujące i profesjonalne teksty internetowe, które zwiększą grono czytelników i klientów

    Joanna Wrycza-Bekier

    Doktor nauk humanistycznych, certyfikowany trener biznesu, autorka  sześciu książek, które pomagają lepiej pisać. Kiedy w 2010 roku pracowała nad książką ,,Webwriting", w polskim internecie nie istniało jeszcze takie słowo kluczowe.

    Od tego czasu niestrudzenie bada teksty internetowe, reklamowe, literackie i reklamowe. Ciepło przyjęta przez czytelników książka ,,Webwriting" po kilku latach doczekała się drugiego wydania. W międzyczasie i później powstały kolejne: bestsellerowa ,,Magia słów", a także: ,,Fast Text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę", ,,Kreatywna praca dyplomowa",  ,,Szkoła twórczego pisania" oraz około 30 artykułów naukowych na temat języka internetu.

    Jej blog Poradnik pisania ma kilka tysięcy czytelników, których łączy pasja pisania.

    Trener Akademii PRoto.

     

  • Opis szkolenia
  • DLA KOGO

    Specjaliści działu PR i marketingu,  redaktorzy serwisów internetowych, blogerzy, którym zależy na tym, by ich teksty internetowe nabrały lekkości i wyrazistości, zdobyły większe grono czytelników i znalazły się wyżej w rankingu wyszukiwarki.

    CELE:

    Uczestnik szkolenia zdobędzie:

    - wiedzę na temat tworzenia wyrazistych, lekkich i skutecznych tekstów internetowych

    - praktyczne umiejętności pisania tekstów internetowych wraz z opinią zwrotną prowadzącego i grupy

    - pomysły, które pomogą zamienić suche notki w inspirujące treści

    KORZYŚCI:

    Dzięki szkoleniu uczestnik zyska:

    - szkielet skutecznego tekstu internetowego

    - umiejętność planowania fraz kluczowych

    - sposoby na tytuły, leady i nagłówki, które przyciągają uwagę

    - sposoby utrzymywania uwagi niecierpliwego internetowego czytelnika

    - sztuczki stylistyczne, które ubarwią każdy tekst

    - pomysły na krótkie treści w mediach społecznościowych

    METODY SZKOLENIOWE:

    ćwiczenia pisemne indywidualne i grupowe komentowane przez uczestników i trenera, dyskusja, prezentacja, studia przypadków.

  • Program szkolenia
  • I SESJA

    1. Wprowadzenie do webwritingu, czyli ekran nie jest cierpliwy jak papier

    - jak czyta się teksty z ekranu i dlaczego tak trudno przyciągnąć i utrzymać uwagę czytelnika tekstu internetowego

    - struktura tekstu internetowego (odwrócona piramida, 4P, 3 akty) i jej punkty krytyczne (tytuły, leady, śródtytuły)

     

    2. Teksty internetowe w PR (informacje prasowe, artykuły eksperckie, recenzje, teksty internetowe, blogi firmowe)

     

    3. Jak znaleźć wspólny język z czytelnikiem i wyszukiwarką

    - szkielet tekstu - jak przygotować się do napisania tekstu internetowego, by spełnić oczekiwania czytelnika

    - podstawy SEO: narzędzia do planowania fraz kluczowych - jak z nich korzystać, by dopasować treść do intencji czytelnika

     

    II SESJA:

    4. Zaciekawianie, czyli sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady

    - luka informacyjna, która sprawi, by czytelnik chciał  dowiedzieć się więcej

    - pętla poznawcza, która zaciekawi, ale nie zdradzi wszystkiego

    - intrygujące pytanie,  na które czytelnik odpowie ,,tak"

    - kontrast, który pokaże skalę problemu

    - gra słów, która nawiąże do popularnych powiedzonek lub tytułów piosenek, filmów

     

    5. Wzbudzanie zaufania w tytule i leadzie, czyli jak uniknąć syndromu portalu plotkarskiego

    - tytuł poradnikowy podkreślający korzyść płynącą z lektury

    - tytuł-ranking nasycony szczegółami

    - cytat z komentarzem

    - siła autorytetu

    - społeczny dowód słuszności

     

    III SESJA:

    6. Utrzymywanie uwagi w tekście internetowym

    - jak wpleść krótką opowieść do tekstu, by zarysować problem lub zbudować więź z czytelnikiem

    - jak wyjaśniać fachowe zagadnienia przy pomocy przykładów i metafor

    - jak ciekawie pisać o liczbach i statystykach

    - gdzie wstawiać i jak opisywać linki

    - jak zadbać o wizualną przejrzystość tekstu (dobór fontów, podział na akapity, wyliczenia, wyróżnienia)

     

    IV SESJA:

    7. Sztuczki stylistyczne, które ubarwią każdy tekst

    - jakie słowa wysysają energię ze zdań i jak się ich pozbyć

    - jak nasycić tekst dynamicznymi czasownikami, obrazowymi rzeczownikami i inspirującymi przymiotnikami

    - jak pozbyć się słów-śmieci, by odgruzować tekst

    - jak pisać wyraziste zdania, wykorzystując efekt pierwszeństwa i świeżości oraz różnicując tempo zdań

     

     8. Sposoby na zwięzłe teksty w mediach społecznościowych  (ciekawostka, zapowiedź, rada, wezwanie do działania)

     

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa (I)

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa (II)

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa (III)

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa (IV)

    17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81, 698 634 586.

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.