Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 29.10.14

  • Współpraca z dziennikarzami

  • Bartosz Sawicki

    Łączy doświadczenie PR-owca, dziennikarza, trenera z praktyczna wiedzą z kilku branż. Przez całą karierę związany jest z komunikacją i mediami. Pracował w biurach komunikacji dużych korporacji i agencjach PR.  Na swoim koncie ma dziesiątki projektów i konferencji od fazy pomysłu do organizacji. Prowadzący/panelista/uczestnik największych konferencji branżowych o komunikacji, marketingu, relacji z mediami oraz zarządzania sytuacją kryzysową.

    Przez ponad trzy lata redaktor naczelny PRoto.pl. Kierował pracami redakcji oraz prowadził warsztaty i szkolenia z public relations, w szczególności relacji z mediami. Jako dziennikarz pisał artykuły w Dzienniku Polska Europa Świat i polskiej edycji Wall Street Journal. Współpracował także największymi dziennikami (Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Życie Warszawy) i agencjami informacyjnymi (Interfax).

  • Opis szkolenia
  • Relacje z mediami to podstawowy i jeden z najbardziej istotnych kanałów komunikacji. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak sprawnie i trwale budować relacje z dziennikarzami. Od kuchni poznają pracę dziennikarzy i redakcji dzięki czemu będą mogli skutecznie zwiększać zasięg swojej komunikacji. Podczas szkolenia poznają praktyczne zagadnienia dotyczące każdego aspektu prowadzenia relacji z mediami i dowiedzą się jak łączyć je z celami biznesowymi swojej organizacji. Każdy moduł i każde zagadnienie poparte jest przykładami z pracy mediów lub specjalistów zajmujących się komunikacją.

  • Program szkolenia
  • Relacja PR-owca z dziennikarzem - teoria

    - specyfika i tryb pracy dziennikarzy
    - potrzeby dziennikarzy/potrzeby PR-owca
    - relacja dziennikarz – PR-owiec
    - panorama polskich mediów

    Pisz tak, żeby publikowali

    - kolegia, terminy, deadline’y – czas ma znaczenie
    - koniunktura informacyjna, prime time – moment ma znaczenie
    - informacje prasowe, odpowiedzi, wywiady etc. – przygotowanie, techniki, dystrybucja, „opakowanie”
    - media społecznościowe w obiegu informacji – dwa kanały, nie dwie rzeczywistości

    Mów tak, żeby słuchali
    - wypowiedzi na żywo i wystąpienia publiczne
    -
    konferencje prasowe - są jeszcze potrzebne? Jak je przygotować?
    - jak Cię widzą, tak Cię piszą - kilka słów o wyglądzie i miejscach spotkań/nagrań
    - 100 sekund na wypowiedź! – przygotowanie językowe i mentalne
    - Pułapka I Sekretarza, Jęki Namysłu… - język ciała, ton głosu

    Nie daj się oszukać - pułapki współpracy z dziennikarzami
    - prawo prasowe w teorii i praktyce - jak je wykrzystać i… nie dać się oszukać
    - dziennikarskie sztuczki – co robią dziennikarze, żeby dostać newsa
    - błędy, pomyłki, sprostowania dziennikarza
    - błędy, pomyłki, sprostowania… PR-owca
    - hall of shame - nieetyczne zachowania dziennikarzy i PR-owców

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: a regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.