Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • 28.02.17

  • Wystąpienia publiczne przed kamerą | WARSZTATY

  • Prowadzą:

    Zbigniew Lazar

    Posiada ponad 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji i PR dla dużych międzynarodowych korporacji, w których był odpowiedzialny mi.in za biura prasowe, komunikację wewnętrzną i CSR oraz za tworzenie i wprowadzanie strategii komunikacyjnych. Specjalizuje się w kontaktach z mediami, zarządzaniu zmianami, komunikacji kryzysowej, komunikacji marek i zarządzaniu reputacją. Był dyrektorem PR w PTC (Era, T-Mobile), Lafarge, General Motors, Opel Polska i FSO, a także koordynatorem sekcji informacji dla rządu stanu Victoria w Australii, wykładowcą Business English i Komunikacji Międzykulturowej w Paryżu oraz asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego. Absolwent anglistyki UŚ, stypendysta doktorancki na Uniwersytecie Cambridge, uzyskał dyplom zarządzania stosowanego w Australian Institute of Management. Założyciel agencji doradczej Modern Corp., trener biznesu, wykładowca PR i komunikacji, członek rady nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR).

    Andrzej Pomarański

    Ekspert ds. komunikacji i PR, rzecznik prasowy, trener biznesu, manager z ponad 17-letnim doświadczeniem w Public Relations. Pracował m.in. dla: General Motors Poland, Stowarzyszenia Pro-Marka (m.in.: Procter and Gamble, Unilever, Henkel, Coca-Cola, Pepsico), Polskiej Telefonii Cyfrowej (Era, Heyah, T-Mobile), gdzie m.in., pełnił funkcję szefa komunikacji zewnętrznej. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Specjalizuje się w kontaktach z mediami (media relations), zarządzaniu informacją w sytuacjach kryzysowych, tworzeniu i wprowadzaniu strategii PR, budowaniu wizerunku firm i marek oraz kompleksowych działaniach CSR. Publikuje materiały dotyczące standardów obsługi i usług PR oraz relacji firma-media. Komentuje dla mediów, w tym ogólnopolskich stacji TV i radiowych, zagadnienia dotyczące komunikacji, marketingu oraz wizerunku w świecie polityki i biznesu.

  • Opis szkolenia
  • Pod czujnym i nieubłaganym okiem kamery nauczymy się m.in. jak w praktyce dostosowywać komunikację w zakresie treści, formy i ekspresji do wymogów i oczekiwań mediów, co sprawi, że będziemy bardziej wiarygodni i skuteczniej dotrzemy z naszymi komunikatami do odbiorców. Dowiemy się, jak nie zniechęcać dziennikarzy i nie zanudzać ich. Na własnym przykładzie przekonamy się, że warto wykorzystywać nasze indywidualne cechy dla wzmocnienia przekazu i własnego wizerunku, jako kompetentnego źródła informacji o naszej organizacji i jej działalności.

    Cele szkolenia:

    - poznanie zasad, metod i technik skutecznego przekazywania informacji w kontaktach z mediami

    - przygotowanie do wywiadów i wystąpień przed kamerą i mikrofonem

    - pokonywanie stresu, radzenie sobie z agresją i niechęcią mediów, nagraniami z zaskoczenia oraz innymi przeszkodami

    - skuteczne przekonywanie do swoich racji i wywierania pozytywnego wpływu za pomocą różnych technik

    - doskonalenie łatwości i swobody wypowiedzi przed kamerą i mikrofonem

    - uwrażliwienie na przekazy niewerbalne i mowę ciała

    Do kogo kierowane jest szkolenie?

    Zarówno do profesjonalistów zajmujących się komunikacją i kontaktami z mediami, rzeczników prasowych, pracowników działów prasowych, PR managerów, jak i do osób, które wykonują inne zadania, ale jako reprezentanci swoich firm lub organizacji muszą wypowiadać się do mediów jako eksperci, managerowie, kierownicy różnych szczebli. Szkolenia jest także przydatne dla urzędników administracji publicznej, rządowej oraz samorządowej, szczególnie do rzeczników ministerstw, urzędów, oraz organizacji pozarządowych, a także dla wszystkich tych, którzy chcieliby podnieść swoje kwalifikacje i zdobyć nowe, praktyczne umiejętności w zakresie wystąpień publicznych przed kamerą.

  • Program szkolenia
  • Szkolenie ma formę warsztatów z kamerą.

    1. Jak pokonać opory przed wystąpieniami publicznymi i przed kamerą

    2. Elementy i cechy skutecznych wystąpień przed kamerą i wywiadów - czego unikać, czym przekonać

    3. Jak dostosować przekaz do wymogów współczesnych mediów i specyfiki pracy dziennikarzy (zwłaszcza TV i radio)

    4. Jak pogodzić potrzeby PR-owca lub rzecznika z potrzebami dziennikarzy

    5. Jak budować pozycję eksperta (siebie i reprezentowanej instytucji) poprzez media elektroniczne

    6. Jak wybrnąć z trudnych pytań i sytuacji - i jak zachować spokój

    7. Jak wywierać pozytywne wrażenie na wizji i fonii: przekazy niewerbalne, mimika, głos, intonacja, ubiór, makijaż, uśmiech, itp.

    8. Pułapki i pola minowe wystąpień przed kamerą: oznaki pewności i niepewności siebie; współpraca, a konfrontacja; budowanie wiarygodności; prowokacje i ich unikanie; inne błędy przed kamerą i mikrofonem

    9. Różne formy wypowiedzi do kamery: ,,setki", wypowiedzi swobodne, nagrania w studio, wywiady na żywo, briefingi, debaty, inne

    10. Jak przygotować się do wizyty w studio, a jak do nagrań typu ,,setka"

    11. Poznanie ,,tricków" stosowanych współcześnie przez TV i radio

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.15 Sesja szkoleniowa

    17.15 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.