Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Do's and don'ts komunikacji online: jak komunikować się w internecie w granicach prawa

  • Bartosz Bator adwokat, dziennikarz i działacz społeczny; absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Prawa Własności Intelektualnej UW. Był przedstawicielem Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, prawnikiem w renomowanych warszawskich kancelariach oraz w Biurze Polskiej Izby Rzeczników Patentowych. Obecnie prowadzi własną kancelarię BBP Kancelaria Adwokacka. Pracował dla instytucji publicznych m.in. Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, Teatru Polskiego w Warszawie czy Urzędu m.st. Warszawy gdzie zajmował się m.in. budowaniem wizerunku, kontaktami z mediami itp. Współpracował z Dziennikiem Polska Europa Świat, portalem dziennik.pl, Dziennikiem Finansowym The Wall Street Journal, TVP 1, TVN Warszawa. Obecnie współpracuje z magazynami wydawanymi przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka. Komentator Instytutu Obywatelskiego. Współtwórca festiwalu re:wizje sztuki, jednego z największych w kraju przeglądów nowych trendów w sztuce współczesnej. Fundator Fundacji Działań Obywatelskich. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej (prawie autorskim, prawie własności przemysłowej) a także prawie mediów i reklamy. W obszarze jego zainteresowań jest prawo zamówień publicznych, zagadnienia związane z prowadzeniem i organizowaniem działalność kulturalnej, działalnością pożytku publicznego, zarządzanie w sektorze publicznym i organizacjach pozarządowych.  Ponadto tematyka rynku mediów, narzędzi public relations, marketingowych, social media, budowania wizerunku.  Na antenie Programu I Polskiego Radia prowadzi cotygodniowy prawniczy program poradnikowy. Wykładowca Collegium Civitas na kierunku dziennikarstwo i komunikacja w sieci. Członek Izby Adwokackiej w Warszawie oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Ochrony Własności Intelektualnej (AIPPI).

     

  • Opis szkolenia
  • Celem niniejszego szkolenia jest opanowanie umiejętności w tworzeniu treści PR-owskich w Internecie, które pozwolą nie tylko na pomysłowe komunikowanie w sieci ale także w granicach prawa, co w efekcie ma zapewnić jeszcze wyższą skuteczność podejmowanych działań public relations. Podczas zajęć uczestnicy zapoznani zostaną w praktyczny sposób z podstawowymi zagadnieniami z zakresu tematyki ochrony własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem niniejszej problematyki z perspektywy specyfiki dziennikarstwa i komunikacji przy użyciu sieci internetowej. Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć treści i gdzie umieszczać je w sieci by osiągać maksymalną skuteczność w dotarciu do wybranego kręgu odbiorców przy jednoczesnym pozostawaniu w zgodzie z obowiązującym przepisami. W poszczególnych blokach tematycznych wyjaśnione zostanie:

     

    • PR-owiec jako twórca treści w sieci, jego prawa i obowiązki,

    • najczęstsze błędy i nadużycia wykorzystujących cudze treści bądź jak chronić te własnego autorstwa,

    • jak tworzyć treści by chronić dobra osobiste i prawo do wizerunku,

    • jak moderować dyskusję i autoryzować wypowiedzi w sieci,

    • rola miejsca, w którym umieszczamy treści w sieci.

     

    Omówienie i przedyskutowanie konkretnych przykładów z praktyki ilustrujących omawiane zagadnienia. Przećwiczenie z uczestnikami w ramach zajęć umiejętności i wiedzy nabytej poprzez zadania nawiązujące do rzeczywistych przypadków z praktyki.

  • Program szkolenia
  • 1. Kim jest PR-owiec w wirtualnej rzeczywistości,

    czyli użytkownik sieci tworzący, korzystający i umieszczający w niej treści.

    2. Za co grozi paragraf?

    Jak wprowadzać treści do sieci by uniknąć zarzutu plagiatu, piractwa lub paserstwa internetowego bądź kiedy zgłaszać naruszenie?

    3. Jak Cię widzą tak się piszą,

    czyli jak tworzyć i umieszczać treści by nie naruszać dóbr osobistych i wizerunku bądź kiedy reagować na takie zachowanie?

    4. Portale, fora i social media czyli odpowiedzialność za treści w sieci.

    Jak moderować dyskusję, autoryzować wypowiedzi anonimowych użytkowników i osób publicznych oraz chronić dane osobowe?

    5. Udostępniać wszystkim czy ograniczać dostęp, płacić czy nie płacić?

    Gdzie umieszczać i jak korzystać legalnie z treści w sieci? Czy miejsce ma znaczenie? Jak dostosowywać treści do miejsca ich ulokowania.

     

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 10.45 I Sesja szkoleniowa

    10.45 – 11.00 Przerwa kawowa

    11.00 – 12.15 II Sesja szkoleniowa

    12.15 – 12:45 Przerwa obiadowa

    12.45 – 14:00 III Sesja szkoleniowa

    14.00 – 14.15 Przerwa kawowa

    14.15 – 15:30 IV Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17:00 V Sesja szkoleniowa

    17.00 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

     

    Jeżeli posiadają Państwo specjalne życzenia odnośnie stosowanej diety, prosimy o informację przy składaniu zamówienia na uczestnictwo w szkoleniu.

     

Cena: 1000 zł lub 800 zł lub 700 zł. Sprawdź aktualne promocje szkoleń otwartych: www.akademiaproto.pl/promocje