Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Szkolenie: Współpraca z influencerami

  • Paweł Lipiec

    Bloger z nastoletnim już stażem. Absolwent Politechniki Warszawskiej. Trochę biega, trochę pisze, sporo gra. Aktywny uczestnik społeczności, od IRCa poprzez fora i grupy dyskusyjne, serwisy mikroblogowe, społeczności po blogi. Aktywnie uczestniczy w wielu projektach aktywizujących polską blogosferę już ponad 10 lat.

    Zawodowo w 24/7 Comunication odpowiada za dział komunikacji on-line jako Head of Social Media. Dzięki swojemu doświadczeniu zawodowemu potrafi łączyć perspektywę marki czy agencji z punktem widzenia influencerów. Wcześniej pracował m.in. w Grupie Allegro oraz VML Poland.

  • Opis szkolenia
  • DLA KOGO:
    Osoby odpowiedzialne za komunikację firm i marek (PR, marketing, reklama, specjaliści ds. komunikacji i social media, reklamodawcy).

    Obszary: B2C, B2B, PR, CSR, NGO, employer branding

    Branże: dowolne


    CELE szkolenia:

    - Dostarczenie wiedzy o zmianach w reklamie i komunikacji reklamowej - od działań wizerunkowych po sprzedażowe.

    - Nabycie praktycznych umiejętności i wiedzy o współpracy z influencerami w działaniach komunikacyjnych marki.

    - Zachęcenie uczestników do korzystania z niestandardowych, wąsko targetowanych, a przez to skutecznych działań.
     

    Teoria

    - Czy konsument ogląda Twoje reklamy?
    - Jak konsument podejmuje decyzje zakupowe?
    - Jak ludzie poszukują informacji o produktach i usługach?
    - Jaka reklama jest skuteczna?
    - Dlaczego potrzebujesz dialogu z konsumentem?
    - Jakie narzędzia i kanały komunikacji pozwalają na dialog z konsumentem?
    - Jak zaplanować kampanie sprzedażowe z influencerami?
    - Formy współpracy z influencerami
    - Co kupujemy od influencera i dlaczego najczęściej nie jest to zasięg?

    Praktyka

    - Komunikacja z pokoleniem X, Y, Z...
    - Określanie KPI
    - Dobór narzędzi, platform i metod współpracy
    - Efektywny brief
    - Dobre i złe praktyki
    - Pomiar efektów

    METODY SZKOLENIOWE:
    - Prezentacja
    - Studia przypadków
    - Dyskusje i odpowiedzi na pytania
    - Ćwiczenia w grupach (tworzenie briefu dla twórcy, planowanie współpracy).

  • Program szkolenia
  • 1. WSTĘP DO INFLUENCER MARKETINGU

    - Upowszechnienie internetu (malejące koszty i rosnąca łatwość dostępu)

    - Wzrost znaczenia internetu jako medium (wzrost penetracji, % gospodarstw z dostępem)

    - Kryzys prasy (nieustające spadki)

    - Social Media

    - Monolog vs. Dialog

    - Koniec podziału na offline i online

    - Mobile jest zawsze z konsumentem

    2. KIM JEST INFLUENCER

    - Celebryci czy influencerzy?  / TV vs. internet

    - Kim jest Gwiazda?  -  Zasięgi prasa / tv / sieć

    - Po co nam ,,znana twarz" w reklamie?

    - Przenikanie się online i offline

    - Radek Kotarski, Tomasz Kammel

    - Skala dotarcia młodych YT;erów
     
    3. Dlaczego to jest skuteczne?

    - Jak ludzie poszukują informacji o markach

    - Jakie źródła tej wiedzy cieszą się zaufaniem?

    - WOMM 2.0 - komunikacja Consumer 2 Consumer czyli popularne ostatnio H2H

    - Czas działania reklamy vs. Contentu

    - CTR w displayu na przestrzeni ostatnich lat

    - Content? Ale nie PRowy (język)!
     
    4. Jak planować kampanie z digital influencerami?

    Strategia, taktyki, TG

    A. Gdzie szukać influencerów?

    B. Jakich influenceórw poszukujemy (FB, YT, Blog, Snap, Twitch etc.)

    C. Zasięg przestał być istotny!

    - SM to media PAID!

    - Ale mają umiejętność tworzenia treści, którą audytorium chętnie przyswaja i której ufa!

    - Siła poleceń i zaufania

    - Dobre targetowanie > dłogo dłogo nic > zasięg

    D. Jak wybrać idealnych kandydatów - tworzenie persony!


    5. Jak mierzyć skuteczność kampanii (KPI)

    - Różnorodność celów realizowanych przez influencerów

    - Jakie KPI można przyjąć dla tych współprac?

    - Piksel konwersji - a co to?

    - Kiedy mierzyć efekty? Kiedy kończy się kampania?

    6. Case Study

    - Paweł Opydo - poradnik świąteczny

    - Michał Szafrański - lokata

    - Michał Szafrański - książka

    - Mr. Vintage - Zalando

    - [PZU SWD]

    - F.T.B.C.

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.00 Sesja szkoleniowa

    17.00 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81, 698 634 586.

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.