Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Wideomarketing. YouTube i YouTuberzy w komunikacji marki

  • Kamil Bolek

    PR & Brand Manager LifeTube. Tworzy strategie komunikacji, doradza w zakresie wideomarketingu i nowych mediów. Łączy PR, psychologię i najnowsze technologie. Firmom pomaga opowiadać historie, zarażać innych ideą, przeprowadzać odbiorcę od zainteresowania - przez entuzjazm - do zaufania. W pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu psychologii marki, zachowań konsumenckich i computer-mediated-communication. Swoje badania dot. osobowości marki prezentował m.in. w Ministerstwie Gospodarki oraz na Forum Gospodarczym. Prelegent wielu konferencji branżowych, autor artykułów eksperckich, wykładowca. Trener Akademii PRoto, projektu szkoleniowego PRoto.pl

  • Opis szkolenia
  • DLA KOGO:

    • Wszystkie osoby odpowiedzialne za komunikację firm i marek (marketerzy, PR-owcy, specjaliści ds. komunikacji i social media, planerzy, reklamodawcy, specjaliści e-commerce) oraz osoby zależne od zmian w sposobach konsumpcji mediów
    • Obszary: B2C, B2B, PR, CSR, NGO, employer branding
    • Branże: dowolne

    CELE:

    • Dostarczenie wiedzy o najnowszych trendach w sposobie konsumpcji mediów
    • Wykształcenie praktycznych umiejętności wykorzystania YouTube i wideo marketingu w komunikacji firmy/marki
    • Zainspirowanie uczestników do kreatywnego wykorzystania niezagospodarowanych dotąd obszarów komunikacji z grupą docelową swojej marki/firmy

    KORZYŚCI:

    • Wiedza - kto, co, gdzie, dlaczego?
      • Jakie są aktualne trendy w konsumpcji mediów i dlaczego nikt nie lubi reklam?
      • Jak dotrzeć do millenialsów i kto to w ogóle jest?
      • Po co mi YouTube? Czy na YouTube jest moja grupa docelowa?
      • Dlaczego YouTube to nie telewizja a wideo marketing to nie spoty reklamowe?
      • Vloger, youtuber, influencer; wyświetlenia, obejrzenia i watchtime; pre-roll, unboxing czy haul zakupowy - przydatne terminy i pojęcia
      • Możliwości na YouTube
      • Najlepsze praktyki, formaty, studia przypadków i przykłady
    • Umiejętności - jak to wykorzystać?
      • Docieranie  do Pokolenia AdBlocka
      • Wyznaczanie realnych i mierzalnych celów
      • Dobór narzędzi do realizacji celu
      • Budowa własnego kanału i gromadzenie zaangażowanej publiczności
      • Efektywne lokowanie marki/produktu w wideo
      • Dobór youtubera do współpracy i wskazówki, jak najefektywniej ją wykorzystać
      • Pomiar i analiza efektywności działań
    • Inspiracja - co dalej?
      • Nie myślimy już stereotypowo o millanialsach i YouTube, uwalniamy się ze schematów tradycyjnej reklamy
      • Mamy gotowe formaty i rozwiązania, które możemy zaadaptować na potrzeby swojej firmy/marki
      • Oraz kreatywne i nowatorskie pomysły na wykorzystanie niezagospodarowanych dotąd obszarów i błękitne oceany do zdobycia

    METODY SZKOLENIOWE:

    • Prezentacja, studia przypadków i materiały wideo, dyskusje i odpowiedzi na bieżące pytania, praca w parach i ćwiczenia w grupach, wspólne ,,przeklikanie" przez możliwości YouTube
  • Program szkolenia
  • 1. WSTĘP

    • Dynamika zmian i trendy w konsumpcji mediów
    • ,,Pokolenie AdBlocka" i millenialsi
    • Content marketing, reklama natywna

    2. WIDEOMARKETING

    • Definicja
    • Różnorodność platform
    • Cele i wykorzystanie
      • Zasięg
      • Wizerunek
      • Świadomość marki
      • Pozycjonowanie
      • Konwersja i kierowanie ruchem
      • Lojalność, zaufanie, zaangażowanie
      • Wsparcie sprzedaży, e-commerce
    • Wskaźniki, pojęcia, mierzalne KPI

    3. YOUTUBE

    • Dlaczego YouTube?
    • Kto i jak ogląda YouTube?
    • Segmentacja treści i widowni
    • Najnowsze trendy na YT
    • Youtuberzy, Digital influencerzy, S.I.P.

    4. YOUTUBE W KOMUNIKACJI MARKI

    • Modele działania - co można na YouTube
      • Współpraca z twórcą
      • Kanał własny
      • Pre-roll i in-display
      • Multiplatform

    5. KAMAPNIE, FORMATY, CASE STUDIES I ĆWICZENIA

    • YT =/= TV
    • Niestandardowe działania ad-hoc
    • Pasja twórcy
    • Eksperyment społeczny
    • Digital influencerzy w komunikacji marki
      • Przygotowanie briefu i odpowiedź na brief
      • Efektywna i mierzalna współpraca
    • YouTube wpisany w strategię marki
      • Kanał własny
        • Formaty
        • Gromadzenie publiczności
        • Optymalizacja kanału
        • Karty i adnotacje
      • Youtuberzy - długoterminowa współpraca strategiczna
    • Podejście multiplatform
      • Wideo na innych platformach
      • YT vs FB
      • Instagram, Snapchat
    • Kampanie reklamowe na YouTube
      • Format aukcyjny (RTB) i rezerwacyjny
      • System TrueView
      • Remarketing

    6. NARZĘDZIA I METODY BADAWCZE

    • Dobór youtubera do współpracy
    • Pomiar efektywności lokowania marki w wideo

    7. PODSUMOWANIE

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa na lunch

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.15 Sesja szkoleniowa

    17.15 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81, 698 634 586.

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.