Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Budowa strategii komunikacji w mediach społecznościowych

  • Michał Górecki

    Do stycznia 2013 strateg w Agencji Reklamowej Heureka, bloger. W branży reklamowej od kilku lat, w Heurece zajmował się przede wszystkim strategiami socialmediowymi oraz nowym biznesem. Tworzył strategię obecności w mediach społecznościowych dla takich marek jak Colgate, Żywiec-Zdrój, Berlinki, Brita, czy Atlas. Osobiście nadzorował projekty dla m. in.: Wilkinson, Orange, Philips, Nivea, czy Playboy. Jest współwłaścicielem serwisów clouto.com i koszulkowo.com. Prowadzi bloga pod adresem michal-gorecki.pl. Jego publikacje dotyczące mediów cyfrowych pojawiały się na blogach branżowych i serwisach takich jak gazeta.pl.

    Wcześniej związany z organizacjami pozarządowymi (ZHP, PTTK) zarówno od strony wolontariackiej jak i pracy w centrali. Nadzorował projekty na poziomie centralnym korzystając z siły mediów społecznościowych i crowdsourcingu już na początku nowego millenium. Pasjonat komunikacji międzyludzkiej, nowych technologii i mediów. Prowadził liczne zajęcia dotyczące marketingu i promocji w organizacji pozarządowych.

  • Opis szkolenia
  •  

    W trakcie pracy w grupach, uczestnicy:

    • Przeanalizują i ocenią potencjał wybranych marek
    • Przygotują ramową strategię komunikacji w social mediach
    • Samodzielnie dobiorą narzędzia i kanały komunikacji
    • Stworzą pomysły na wizualizacje i spróbują sił w copywritingu

    Ponadto dowiedzą się:

    • Jak wykorzystywać social media?
    • Jak komunikować się na Facebooku?
    • Jak korzystać z aplikacji?
    • Jak monitorować efekty działań w social mediach?

    Czas trwania:

    8 godzin szkoleniowych

    Poziom kursu:

    średnio - zaawansowany

    Wymagany zakres wiedzy:

    Podstawowa znajomość portali społecznościowych

  • Program szkolenia
  • I CZĘŚĆ TEORETYCZNA

    1. Znaczenie mediów społecznościowych w działaniach marketingowych.

    • Pejzaż mediów internetowych. Główne trendy, pojęcia i perspektywy rozwoju
    • Media Paid, Owned, Earned
    • Kto, jak i dlaczego korzysta z mediów społecznościowych?
    • Dlaczego społeczności są ważne dla wizerunku marki, relacji z klientami i wspomaganiu sprzedaży?

    2. Praktyczne wykorzystanie mediów społecznościowych, co oprócz Facebooka?

    • Fora - główne platformy, narzędzia, specyfika działań
    • Serwisy społecznościowe - Facebook, nk.pl, Pinterest, Google Plus, Instagram, społeczności tematyczne. Jak zaistnieć?
    • Blogi - specyfika działań z liderami opinii
    • Mikroblogi - czy w Polsce mają potencjał?
    • Platformy wideo - wykorzystanie do promocji marki angażujących treści wideo
    • Seeding i kampanie wirusowe
    • Amplifying - współpraca z mediami społecznościowymi

    3. Dlaczego Facebook?

    • Facebook w Polsce i na świecie - liczby, trendy
    • Użytkownicy Facebooka
    • Kto i w jaki sposób korzysta z mediów społecznościowych
    • Fan - ambasador marki i źródło rekomendacji
    • Fanpage
    • Multimedia
    • Linki
    • Sharing

    4. Facebook a inne działania marketingowe firmy

     

    • Facebook jako ,,otwarta platforma i element całościowej strategii komunikacyjnej firmy
    • Social HUB
    • Czym jest Facebook Connect?
    • Jak uzyskać efekt synergii, łącząc aktywność na Facebooku z innymi działaniami w internecie?
    • Integracja ze stroną domową/produktową, blogami i multimediami

    5. Jak komunikować się w mediach społecznościowych?

    • Zasada 1/9/90
    • Konsumenci vs Prosumenci
    • DOs and DONT's
    • Specyfika kanału EARNED


    II CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

    6. Wstęp

    • Podział na grupy
    • Losowanie marek

    7. Analiza

    • Analiza marki i otoczenia
    • Ocena potencjału w odpowiednich kanałach

    8. Tworzenie strategii i dobranie narzędzi

    • Stworzenie strategii ramowej
    • Wybór narzędzi i ich roli
    • Research i dobór kanałów (blogi, fora)

    9. Proces kreatywny

    • Copywriting
    • Pomysły na wizualizacje

    10. Prezentacja

    • Zaprezentowanie pomysłów

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.