Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Jak budżetować projekty PR-owe

  • Joanna Kuźmicz

    Pracuje w międzynarodowej agencji PR FleishmanHillard jako Account Director, gdzie realizuje projekty dla firm z wielu branż i wspiera klientóww działaniach promocyjnych i wizerunkowych. Ma dziewięcioletnie doświadczenie w public relations i prowadziła kilkadziesiąt projektów dla polskich i międzynarodowych firm z sektorów tj. finanse, ubezpieczenia, produkcja, przemysł, outsourcing, nieruchomości, energetyka czy edukacja.

    Wykłada na studiach podyplomowych na kierunku PR, jest trenerem z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów medialnych, z komunikacji w kryzysie, z pozycjonowania korporacyjnego, komunikacji wewnętrznej, zarządzania zespołem, budżetowania w PR. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz XXIV edycji Szkoły Trenerów Biznesu Centrum TROP.

    Trener Akademii PRoto - projektu szkoleniowego PRoto.pl.

  • Opis szkolenia
  • W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

    - Jakie są rodzaje budżetów?

    - Jak zdobyć informacje potrzebne do stworzenia budżetu?

    - Jakie są typowe pozycje w budżetach PR i sposoby ich wyceny?

    - Jak rozliczyć projekt PR?

    - Jak monitorować płynność finansową projektu?

    Korzyści dla uczestników szkolenia:

    - Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się oraz przećwiczą podstawowe metody przygotowania budżetu projektu oraz poznają modele podejścia do budżetowania w PR: oparty na kosztach (kosztorys), oparty na benchmarkach rynkowych, oparty o dostarczoną wartość.

    - Uczestnicy nauczą się jak wyceniać typowe pozycje budżetowe dotyczące kosztów wewnętrznych i zewnętrznych projektów np. wycena pracy zespołu, konferencji prasowej, przygotowania informacji prasowej, obsługi biura prasowego projektu, eventu, przygotowania strategii komunikacji czy działań w mediach społecznościowych tj. prowadzenie profilu na Facebooku.

    - Dodatkowo zostaną omówione zasady i dwa modele współpracy z podwykonawcami. W trakcie części praktycznej (praca w grupach) uczestnicy dowiedzą się jak opracować budżet projektu w oparciu o zaproponowane przykłady i informacje (case study).

    Zadaniem prowadzącego warsztaty będzie dzielenie się praktycznym doświadczeniem wynikającym ze współpracy z klientami agencji PR, a także dylematami i rekomendacjami, które są związane z przygotowywaniem, monitorowaniem i rozliczaniem budżetów kampanii i projektów PR.

    Czas trwania: ok. 8 godzin szkoleniowych

    Poziom kursu: średnio - zaawansowany

    Wymagany zakres wiedzy: podstawowa wiedza na temat komunikacji i budżetowania

    Metody prowadzenia zajęć: szkolenie będzie miało formę wykładów, ćwiczeń, dyskusji z wykorzystaniem case studies.

  • Program szkolenia
  • 1. Wprowadzenie: co było pierwsze - budżet czy pomysł?

    - Dyskusja nt. doświadczenia i potrzeb uczestników

    2. Rodzaje budżetów

    - Przegląd budżetów PR (wady, zalety, przykłady zastosowania): kosztorys, budżet zadaniowy

    - Cele i oczekiwania Agencja vs. Klient

    - Planowanie kampanii PR pod kątem budżetowym (ćwiczenie w grupach 3-4 osobowych)

    3. Tworzenie budżetów

    - Zdobywanie informacji do tworzenia budżetów - prezentacja przykładowych źródeł informacji - dyskusja

    - Typowe pozycje budżetów PRowych - prezentacja (konferencja prasowa i organizacja spotkania, wycena relacji z mediami, informacja prasowa, strategia komunikacji, komunikacja kryzysowa, social media itp.)

    - Jak wycenić pomysł? (dyskusja)

    4. Tworzenie budżetów (ćwiczenie z wykorzystaniem case study)

    - Ćwiczenie wraz z omówieniem i prezentacją budżetów

    5. Dylematy okołobudżetowe

    - Jak przygotować się do negocjacji budżetowych? (ćwiczenie w parach)

    - Jak rozliczyć projekt?

    - Jak monitorować płynność finansową projektu?

    - O czym warto pamiętać - tips & tricks i dobre praktyki

    6. Podsumowanie i zakończenie wraz z sesją pytań i odpowiedzi

     

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

     

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.