Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Szkolenie: EVENT narzędziem PR

  • Agnieszka Ciesielska

    Event Manager. Absolwentka warszawskiego AWF-u (Turystyka i Rekreacja) oraz Wyższej Szkoły Bankowej z kierunkiem Executive MBA w Poznaniu. Od 12 lat aktywnie związana z działalnością w branży eventowej. Od lipca 2015 roku związana z ITBC Communication Sp. z o.o. na stanowisku Dyrektor Działu Eventowego. Pierwsze doświadczenia w organizacji wydarzeń zdobywała wraz z rozwojem dużej korporacji z rynku IT. Oddana sercem przede wszystkim eventom ukierunkowała swoją karierę jako project manager projektów eventowych, gdzie realizowała cykliczne produkty eventowe m.in. dla Forum Press, a później dla UEFA. Dalsze doświadczenie związane było z pracą dla dużej agencji eventowej ICP Group SA w dziale Live Marketing Concept. Odpowiedzialna była za tworzenie kreatywnych koncepcji i koordynację realizacji eventowych dla korporacji, takich jak: Warta, Samsung, Citi International, Polsat, Reckitt Benckiser, Nestle Polska, GE, Astellas, E.Leclerc, EVIO, Bayer, Citi Handlowy, Saint Gobain Polska, Orange, ABC Data, Colgate Palmolive czy Symantec. Od 2011 roku angażuje się w działalność w Stowarzyszeniu Branży Eventowej.

    Autorka bloga EVENTOWABLOGERKA.PL. Wykładowca Studium Podyplomowego Event Management na Wydziale Zarządzania UW oraz na uczelni Vistula Univeristy. Prowadzi wykłady dotyczące: Trendów w Eventach, Zarządzania Klientami w Eventach, CSR oraz Imprezy Korporacyjne. Trenerka Akademii PRoto - projektu szkoleniowego PRoto.pl

    Patryk Leszczyński

    Starszy konsultant w agencji ITBC Communication. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Dziennikarstwo ze specjalizacją Marketing Medialny i Public Relations.

    Z branżą usług komunikacyjnych związany od 10 lat. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej, PR produktowym, wsparciu marketingowym oraz organizacji eventów dla przedsiębiorstw z sektora nowych technologii. W ITBC Communication odpowiada za nadzorowanie prac zespołu projektowego obsługującego takie firmy, jak Aruba Cloud, Corel, Qumak S.A., Red Hat, TOTAL Polska i Veeam Software. W trakcie swojej kariery zajmował się również komunikacją dla takich firm i marek, jak AB S.A., Easy Forex, Hitachi Data Systems, Infortrend, Norton czy Symantec.

    Wcześniej związany z branżą gier komputerowych, w której pracował jako dziennikarz magazynów i portali internetowych.

    Po godzinach prowadzi bloga pod nazwą ,,Zyskać na czasie" (http://www.zyskacnaczasie.pl), gdzie pisze o zarządzaniu czasem i projektami oraz rozwoju osobistym.

  • Opis szkolenia
  • Celem szkolenia jest przedstawienie szerokiego wachlarza narzędzi PR i doświadczeń związanych z eventem jako skutecznym narzędziem wykorzystywanym przy kreacji wydarzeń targowych, konferencyjnych, csr-owych, kongresowych, integracyjnych czy innych. Specjalnie przygotowany program obejmuje zagadnienia związane z zarządzaniem projektem, przygotowaniem strategii planowania, sprawdzenia przepływów oraz wyliczania rentowności projektów.

    W trakcie szkolenia uczestnicy wezmą udział w licznych ćwiczeniach i warsztatach:

    - Przejdziemy przez proces przygotowania profesjonalnego kosztorysu.

    - Rozpiszemy harmonogram techniczny zwany line up-em.

    - Nauczymy się ustalać priorytety i zarządzać zadaniami wielopoziomowych projektów.

    Każdy z etapów projektowania eventu zostanie wspólnie (z trenerami) rozpatrzony na podstawie specjalnie przygotowanych ćwiczeń autorskich prowadzącego.

    Podczas szkolenia będą prezentowane liczne case study eventów. Pokażemy przykłady z różnych realizacji o różnej wielkości budżetów. Szeroki wachlarz rozmaitości od festiwali począwszy, skończywszy na eventach związanych z odpowiedzialnym biznesem (CSR) czy tych dla sprytniejszych - team-buildingowych. Wreszcie zaprezentujemy te z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, te z pomysłów na "coś z niczego" oraz te na dobre zaskoczenie z niestandardowym scenariuszem.

    Zapraszamy specjalistów zajmujących się kreacją wizerunku klientów, realizacją ich wydarzeń, chcących doskonalić swój warsztat i rozwijać umiejętności w zakresie organizacji i zarządzania projektem eventowym. Szkolenie jest adresowane dla osób posiadających podstawową wiedzę PR oraz podstawowe doświadczenie w zakresie organizacji wydarzeń pragnących rozwijać swój warsztat.

    W ramach szkolenia uczestnicy otrzymają:

    - formatki eventowe (line up, harmonogram, kosztorys, wzory umów z podwykonawcami)

    - zestaw użytecznych linków do narzędzi eventowych dostępnych online

    - liczne case study filmowe i nie tylko z rynku polskich i zagranicznych przedsiębiorstw

    - pełny materiał wydrukowany dla uczestników oraz w wersji elektronicznej

    - certyfikat ukończenia szkolenia

  • Program szkolenia
  • 1. Event

    - Co to jest ? Jakie są jego rodzaje? Jaki są grupy docelowe?

    -Przedstawimy poszczególne kategorie, z czego każde z nich będą zróżnicowane na konkretne cele klienta z uwzględnieniem ich rozmaitości w kontekście dostępnych nowych technologii

    - Sprawdzimy jakie są dostępne narzędzia on-line związane z planowaniem i organizacją wydarzeń.

    - Przejdziemy przez proces produkcji eventu krok po kroku.

    - Analizując specjalnie przygotowany zestaw ćwiczeń i warsztatów eventowych poznamy uniwersalne zasady, które sprawdzają się w pracy event managerów.

    2. Event narzędziem PR

    - Jak zrobić skuteczną kampanię eventu w internecie i mediach społecznościowych?

    - Czym są eventy PR-owe, jak je komunikować, jak je sprzedawać, aby zgromadziły naszą grupę docelową?

    - Czym dokładnie wyróżniają się wydarzenia organizowane z udziałem mediów?

    - Jak drobne detale "robią różnicę", czyli krótko o estetyce eventu.

    - Jakie wymagania dziennikarzy należy spełnić i czego nie powinno zabraknąć w działaniach eventowych?

    Wszystko na temat w tym właśnie bloku - czyli Event z PR-em w duecie

    3. Idealna lokacja. W kopalni, na stacji metra a może w kościele?

    - Gdzie szukać nietypowych miejsc na event?

    - Jakie miejsca "nadają się" i  jednocześnie nie są drogie w wynajmie?

    - Jak myśli manager lokacji, czyli osoba, która zarządza pożądanym przez nas na event obiektem? Jak pogodzić nasze priorytety z priorytetami managera obiektu?

    W tym bloku podpowiemy jak zrozumieć, ułatwić i dobrze przeprowadzić komunikację z wybraną lokacją. Jak sprytnie negocjować nie znając do końca frekwencji gości naszego eventu.

    4. Jak dobrać eventowy content dopasowując go do decyzji zakupowych klienta?

    Sprzedaż - najważniejsza z dziedzin pracy event managera.

    - Jak poprawnie przygotować ofertę, jak powinna wyglądać oprawa graficzna i co (najczęściej) zawiera profesjonalna prezentacja?

    - Co i jak rekomendować, aby klient podjął rozważne decyzje zakupowe - na co warto wydać, a na czym  można zaoszczędzić.

    - Przedstawimy sprawdzone strategie sprzedaży w eventach

    - Opowiemy o storytellingu i o mówieniu głosem emocji.

    - Skuteczne zamykanie sprzedaży, kosztorys przed i porealizacyjny

    5. Znaczenie sponsoringu w event marketingu

    - Działania eventowe są często silnie powiązane ze sponsoringiem. Perspektywa Sponsora często jest odmienna niż organizatora wydarzenia. Patronat honorowy, znacząco podwyższający rangę wydarzenia - często trudny do uzyskania, po szkoleniu może okazać się dziecinnie prosty.

    - W tle bloku pojawią się wątki barterowe, które warto rozważyć przy pozyskaniu zasięgu medialnego wydarzenia oraz te, które warto rozważyć przy realizacji innych celów.

    - Podpowiemy jak przygotować idealną ofertę sponsoringową eventu, pokażemy jak wzmocnić argumentami jego przewagę konkurencyjną, aby zwiększyć efektywność współpracy przyciągając kolejne ogniwa chętnych do wsparcia wydarzenia.

    - Istota sponsoringu pokazana od podszewki skupia się na warsztatach praktycznych, w której zdradzamy sekrety przygotowania oferty sponsorskiej, patronackiej oraz umowy sponsoringowej.

    6. Współpraca z klientem przy realizacji eventu - czyli wyboistą  drogą w kierunku poszukiwaniu idealnego wzorca współpracy z klientem ;)

    - Przedstawimy praktyczne metody do zastosowania, o tym jak myślą klienci korporacyjni, jakie są ich punkty decyzyjne i jakimi kryteriami kierują się przy wyborze agencji. Co dla naszych klientów jest ważne, jaki poziom współpracy lubią, czego lubią unikać. Jak zarządzać klientem by nasz event był pod kontrolą, nawet przy dużej presji i różnym formom nacisku. Co zrobić aby każdej stronie było lżej we współpracy obustronnej.

    7. Prosto z reżyserki, czyli bliżej źródła artystów ostatniego planu.

    - Jak wygląda współpraca z poszczególnymi ogniwami realizującymi wydarzenie?

    - Na jakie elementy należy zwrócić uwagę z punktu widzenia techniki eventowej, scenografii, artystów czy nawet fotografów?

    - Jakie dokumenty dostarczyć konferansjerowi, aby jego praca lepiej była rzetelnie wykonana, a goście bardziej zadowoleni?

    - Jak zaspokoić zapotrzebowanie wszystkich ogniw współpracujących, aby wszystko na wydarzeniu mogło idealnie zagrać?

    - Jak możemy naszym klientom pomóc w wyobrażeniu sobie wydarzeń zanim nadejdzie dzień produkcji?

     - "Dobre" kontakty - czy i jakie mamy?

    9. Event z literą prawa w tle

    Jak ważne jest prawo w eventach? O tym przekonujemy się wówczas gdy nastąpi poważny kryzys na evencie lub gdy dane wydarzenie nagle nam urośnie do rozmiarów imprezy masowej.

    przedstawimy zestaw narzędzi prawnych w marketingu, PR, eventach istotny z punktu widzenia zleceniodawców, planerów i przedstawicieli agencji.

    - Opowiemy czym są ZAiKS-y, przedstawimy najistotniejsze zagrożenia i pułapki prawne mogące wpłynąć na wizerunek marki i naszych klientów.

    - Liczne portfolio case study pozwoli dokonać analizy obszarów problemowych z takich zakresów jak: przetwarzanie danych osobowych, prawa konsumenta, prawa własności intelektualnej, praw autorskich. Znajdziemy obszary naruszenia zasady nieuczciwej konkurencji.

    10. ROI w eventach

    - Jak liczyć rentowność eventu? Kiedy możemy dostarczyć więcej wartości do wydarzeń, niż ich faktycznie dóbr finansowych?

    - Jak zwiększyć zaangażowanie uczestników i sprawić by event był bardziej efektywny?

    - Co to znaczy efektywny koszt i jakie ma to przełożenie w eventach w krótko i długoterminowych relacjach inwestorskich?

    - Jak dostosować budżet w trudnych ekonomicznie czasach dla klientów?

    O tym oraz o kilku innych uzupełniających wątkach z zakresu finansowych możliwości w eventach w bloku dotyczącym ROI w eventach, czyli liczenia stopy zwrotu z eventów.

    W trakcie szkolenia uczestnicy wezmą udział w licznych ćwiczeniach i warsztatach:

    - Przejdziemy przez proces przygotowania profesjonalnego kosztorysu

    - Rozpiszemy harmonogram techniczny zwany line up-em

    - Nauczymy się ustalać priorytety i zarządzać zadaniami wielopoziomowych projektów.

    Każdy z etapów projektowania eventu zostanie wspólnie rozpatrzony na podstawie specjalnie przygotowanych ćwiczeń autorskich prowadzącego.

    Podczas szkolenia będą prezentowane liczne case study eventów. Pokażemy przykłady z różnych realizacji o różnej wielkości budżetów. Szeroki wachlarz rozmaitości od festiwali począwszy, skończywszy na eventach związanych z odpowiedzialnym biznesem (CSR) czy tych dla sprytniejszych - team-buildingowych. Wreszcie zaprezentujemy te z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, te z pomysłów na "coś z niczego" oraz te na dobre zaskoczenie z niestandardowym scenariuszem.

     

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miasto: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.