Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Komunikacja w kryzysie: co zrobić, gdy nam klimat nie sprzyja

  • Prowadzący

    Zbigniew Lazar

    Posiada ponad 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji i PR dla dużych międzynarodowych korporacji, w których był odpowiedzialny mi.in za biura prasowe, komunikację wewnętrzną i CSR oraz za tworzenie i wprowadzanie strategii komunikacyjnych. Specjalizuje się w kontaktach z mediami, zarządzaniu zmianami, komunikacji kryzysowej, komunikacji marek i zarządzaniu reputacją. Był dyrektorem PR w PTC (Era, T-Mobile), Lafarge, General Motors, Opel Polska i FSO, a także koordynatorem sekcji informacji dla rządu stanu Victoria w Australii, wykładowcą Business English i Komunikacji Międzykulturowej w Paryżu oraz asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego. Absolwent anglistyki UŚ, stypendysta doktorancki na Uniwersytecie Cambridge, uzyskał dyplom zarządzania stosowanego w Australian Institute of Management. Założyciel agencji doradczej Modern Corp., trener biznesu, wykładowca PR i komunikacji, członek rady nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR).

     

    Andrzej Pomarański

    Ekspert ds. komunikacji i PR, rzecznik prasowy, trener biznesu, manager z 20-letnim doświadczeniem w Public Relations. Specjalizuje się w tworzeniu i praktycznym wprowadzaniu strategii i polityk antykryzysowych i zarządzaniu informacją w sytuacjach kryzysowych oraz kontaktach z mediami (media relations), PR, budowaniu wizerunku firm i marek oraz kompleksowych działaniach CSR. Pracował, m.in., dla branż produkcyjnych i infrastrukturalnych, szczególnie narażonych na potencjalne sytuacje kryzysowe: motoryzacyjnej (General Motors Poland i Opel Polska); FMCG (Stowarzyszenie Pro-Marka, m.in.: Procter and Gamble, Unilever, Henkel, Coca-Cola, Pepsico); telekomunikacyjnej (Polskiej Telefonii Cyfrowej: Era, Heyah, T-Mobile), gdzie, m.in., zajmował stanowisko Kierownika Biura Prasowego oraz pełnił funkcję szefa komunikacji zewnętrznej. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Publikuje materiały dotyczące standardów obsługi i usług PR oraz relacji firma-media. Komentuje dla mediów, w tym ogólnopolskich stacji TV i radiowych, zagadnienia dotyczące komunikacji, marketingu oraz wizerunku w świecie polityki i biznesu. Trener Akademii PRoto - platformy szkoleniowej PRoto.pl

  • Opis szkolenia
  • - jak unikać kryzysów, a gdy na nas spadną  - co robić i na czym się koncentrować

    - jak współpracować w kryzysie z mediami

    - jakie są grupy nacisku i jak z nimi postępować

    - jak radzić sobie z agresją przeciwników

    - jak pracować z agencjami w sytuacjach kryzysowych

    - jak obrócić kryzys w sukces (bo to jest możliwe!)

  • Program szkolenia
    • 1. WSTĘP - WITAMY W CHAOSIE

      2. TEORIA

        - co to jest kryzys

        - rodzaje i elementy kryzysu

        - kryzys a wizerunek

        - kryzys a zarządzanie ryzykiem i zarządzanie zmianami

        - kontekst środowiskowy - nie działamy w próżni

        3. LOGISTYKA

        - przygotowanie na kryzys: szkolenia, dokumentacja, symulacje, briefingi, procedury, Q+A's, procedury, zespoły, itp.

        - jak zarządzać kryzysem - a jak go komunikować

        - jak współpracować w kryzysie z mediami (zakresy, sposoby, podział ról i obowiązków, klient versus agencja)

        - jak sobie radzić z opinią publiczną

        - grupy nacisku: NGO, klienci, aktywiści, urzędy regulacyjne, organizacje konsumenckie, grupy mieszkańców, pracownicy firmy, itp. - terroryzm, czy słuszna sprawa?

        - internet i nowe media - czego możemy się spodziewać

        - audyt kryzysowy i ,,check-listy"

        4. PRAKTYKA

        - czego unikać, a na czym się koncentrować

        - czego się najbardziej boimy i co z tym zrobić

        - kto wróg, a kto przyjaciel

        - jak radzić sobie z agresją przeciwników

        - strategie komunikacji - jak obrócić kryzys w sukces

        - ćwiczenia w małych grupach lub indywidualnie (zależnie od wielkości grup)

         

        AGENDA SZKOLENIA:

        9.00 - 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

        9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

        11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

        11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

        13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

        13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

        15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

        15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa

        17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

         

        Miasto: Warszawa

        Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

      Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.