Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Komunikacja wewnętrzna

  • Andrzej Godewski

    Od 15 lat w PR. Dziennikarz z wykształcenia. Specjalista komunikacji korporacyjnej. Koordynator projektów edukacyjnych i społecznych. Doradca w sytuacjach kryzysowych. Trener medialności i budowania reputacji poprzez media. Członek Akademii Ekspertów PR. Zdobywca podwójnego PRotona 2010 w kategorii Osoba/Zespół w Agencji PR i Nagroda Publiczności. Pracował we „Wprost” i „Życiu Warszawy”. Ma doświadczenie agencyjne jako konsultant, zarządzający i właściciel. Założyciel firmy Charyzma. Doradcy Komunikacji Biznesowej. Od kwietnia 2006 do maja 2011 Partner Zarządzający Weber Shandwick. Wcześniej konsultant Burson-Marsteller, Gravis Public Relations i Mmd Public Relations. Wykładowca komunikacji wewnętrznej dla studentów Podyplomowego Studium Public Relations Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

  • Opis szkolenia
  • Szkolenie pomoże uczestnikom w rozpoznaniu barier komunikacji w firmie i w znalezieniu PR-owych sposobów na ich pokonanie. Podpowie, kiedy – pod wpływem dobrego komunikowania – pracownik staje się ambasadorem firmy. Przedstawi najbardziej efektywne narzędzia kontaktu z pracownikami. Metody przygotowywania i przekazywania informacji zwrotnej. Definiowanie potrzeb komunikacji wewnętrznej i przygotowywanie strategii działania.

    Po szkoleniu uczestnik powinien:

    1. Zrozumieć, czym jest komunikacja wewnętrzna oraz jakie korzyści daje firmie i jej pracownikom.
    2. Poznać wpływu komunikacji wewnętrznej na zachowania pracowników.
    3. Poznać metod organizacji komunikacji wewnętrznej w firmie oraz narzędzi kontaktu z pracownikami.
    4. Zdobyć umiejętności samodzielnej oceny potrzeb komunikacyjnych pracowników i przygotowania planu działania.

    Grupa docelowa

    • Kadra menedżerska
    • Specjaliści PR
    • Właściciele firm

    Czas trwania

    8 godzin

    Poziom kursu

    Średnio zaawansowany wyższy

    Wymagany zakres wiedzy

    Praktyka zawodowa – znajomość realiów pracy w grupie, znajomość podstaw public relations i komunikacji interpersonalnej

  • Program szkolenia
  • 1. Specyfika pracy w grupie

    • Jaka jest dynamika komunikacji w małej grupie?
    • Co się dzieje wraz ze wzrostem liczby zatrudnionych?
    • Czemu służy komunikacja w grupie?

    2. Spotkania firmowe – zasady organizacji

    • Dlaczego spotkania nie zawsze się udają?
    • Cechy udanego spotkania
    • Jak pomóc grupie w efektywnej pracy?
    • Techniki kontrolowania rozmów z pracownikami

    3. Funkcja edukacyjna w komunikacji wewnętrznej

    • Wymiana doświadczeń i wiedzy wewnątrz firmy
    • Angażowanie pracowników w proces podejmowania decyzji

    4. Budowanie więzi z korporacją

    • Czemu to ma służyć?
    • Utrzymywanie dobrych relacji między pracownikami
    • Zarządzanie konfliktami personalnymi
    • Narzędzia służące budowaniu bliskich relacji z firmą
    • Bariery komunikacyjne

    5. Wpływ Internetu na komunikację wewnętrzną

    • Źródła informacji o firmie
    • Internetowe narzędzia komunikacji wewnętrznej
    • Programy zachęcające do otwartej komunikacji

    6. Informacja dla pracowników – codzienna i na specjalnych okazjach

    • Kto powinien za to odpowiadać?
    • Organizacja komunikacji wewnętrznej w firmie
    • Przekazywanie dobrych i złych informacji
    • Okazywanie uznania
    • Identyfikacja potrzeb komunikacyjnych pracowników

    7. Przykłady programów komunikacji wewnętrznej

    • Komunikacja wewnętrzna w małej firmie
    • Komunikacja wewnętrzna w korporacji
    • Komunikowanie zmiany
    • Komunikacja kryzysowa wewnątrz firmy

     

     

    W trakcie szkolenia przeprowadzone zostaną praktyczne ćwiczenia


    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

     

Cena: 1000 zł lub 800 zł lub 700 zł. Sprawdź aktualne promocje szkoleń otwartych na stronie: www.akademiaproto.pl/promocje