Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Marketing sportowy i sponsoring dla PR-owców

  • Michał Mango

    Prezes spółki Urban Communications. Odpowiada za tworzenie strategii marketingowej w agencji Urban Communications. Posiada 8 letnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii marketingu sportowego i komunikacji poprzez sport dla podmiotów sportowych, organizatorów imprez sportowych i kulturalnych oraz sponsorów. Od 2013 zarządza zespołem Urban Communications, wcześniej przez 5 lat koordynował działania komunikacyjne w Polish Sport Promotion, agencji marketingu sportowego.

    Wybrane doświadczenia projektowe:

    Super Mecz 2014 - przygotowanie strategii komunikacji projektu Super Mecz z udziałem zespołów Real Madryt i ACF Fiorentina (II edycja)

    Mecz towarzyski Borussia Dortmund vs. Śląsk Wrocław, 2014 - przygotowanie strategii komunikacji projektu z udziałem zespołu Borussia Dortmund vs. Śląsk Wrocław

    Zawody Pucharu Świata w biegach narciarskich, Szklarska Poręba 2014 - organizacja i koordynacja biura prasowego, działania z zakresu PR

    IAAF Halowe Mistrzostwa Świata w Lekkiej Atletyce Sopot 2014 - obsługa eventowa, PR marki LOTTO - partnera narodowego mistrzostw

    Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie - strategia i realizacja kampanii ,,Wróćmy do gry" - działania z zakresu public affairs (2014/2013)

    Super Mecz 2013 - przygotowanie strategii komunikacji projektu Super Mecz z udziałem zespołów FC Barcelona i Lechia Gdańsk (I edycja)

    UEFA EURO 2012 - przygotowanie i wdrożenie strategii komunikacji dla biura prasowego m.st. Warszawy podczas UEFA EURO 2012

    ENEA Ekstraliga -przygotowanie i wdrożenie strategii sponsoringu sportowego dla firmy ENEA (2012)

  • Opis szkolenia
  • Cele szkolenia:

    - edukacja PR-owców w zakresie marketingu, PR-u sportowego
    - zaprezentowanie przykładów wartościowych oraz nieudanych kampanii marketingowych
    - zasygnalizowanie na co zwrócić uwagę, aby dobrze współpracować ze sponsorem
    - pokazanie specyfiki działań komunikacyjnych związanych ze sportem
    - przedstawienie kampanii miast i regionów z wykorzystaniem sportu - specyfika współpracy publiczno-prywatnej

    Korzyści dla uczestników:

    - poznanie specyfiki marketingu, PR-u sportowego
    - zapoznanie się z przykładami kampanii marketingowych wykorzystujących sport - Polska, Świat
    - poznanie kluczowych elementów współpracy ze sponsorem - od momentu przygotowania oferty sponsoringowej
    - prowadzenie skutecznej komunikacji w sporcie
    - odkrycie tajników skutecznego wykorzystania wizerunku sportowców, klubów w kampaniach reklamowych
    - wiedza z zakresu promocji miast i regionów
    - poznanie specyfiki współpracy publiczno-prywatnej

  • Program szkolenia
  • 1. Współczesny sponsoring sportu dla PR-owców

    - Sponsoring sportu - najważniejsze zagadnienia w komunikacji, budowanie skutecznej kampanii wizerunkowej z wykorzystaniem sportu.

    - Sponsoring sportowy - czym jest jeszcze reklamą czy już Public Relations, czy możemy budować skuteczną kampanię sponsoringową tylko i wyłącznie w oparciu o PR?

    - Budowanie kampanii komunikacyjnej i promocyjnej w obszarze sponsoringu.

    • Jak analizować świadczenia sponsorskie - czy są skuteczne
    • Świadczenia sponsorskie - efektywny dobór
    • Wizerunek zawodnika, wizerunek klubu sportowego, reprezentacji - na co warto zwrócić uwagę przed podpisaniem kontraktu
    • Nie taki kibic straszny, czyli jak skutecznie komunikować się z otoczeniem klubu i organizacji sponsorowanej

    2. Trendy we współczesnym marketingu sportowy i sponsoringu

    - Sponsoring sportowy to nie tylko piłka nożna - analiza case study z Polski i ze świata, uzależnienie dziedziny sportowej, w którą warto inwestować od charakterystyki grupy docelowej.

    - Niestandardowe przykłady komunikacji sponsoringu sportowego - skuteczne przy małych budżetach.

    - Współczesne kampanie sponsoringowe - skuteczność a wizerunek.

    - Co cenią sobie sponsorzy i czego możemy od nich oczekiwać?

    3. Wydarzenia sportowe - skuteczna promocja miast, regionów.... i sponsorów

    - Co zrobić, żeby eventy przynosiły pożądanie efekty dla sponsorów, a nie tylko organizatorów i gospodarzy.

    - Promocja miast i regionów poprzez eventy i wydarzenia sportowe - ciekawe i skuteczne kampanie budowane wokół sportu - case study współpracy publiczno-prywatnej.

    - Eventy sportowe to nie tylko Igrzyska Olimpijskie i Mistrzostwa Świata w piłce nożnej - jak budować skuteczne kampanie PR wokół mniejszych wydarzeń sportowych?

     

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 - 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 - 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 - 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 - 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 - 13.30 Przerwa obiadowa

    13.30 - 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 - 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 - 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 - Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    Miejsce szkolenia: Warszawa

    Kontakt w sprawie szkolenia: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

Cena: Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób: 800 zł / 1 os.