Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Media relations – od nudy do newsa

  • Zbigniew Lazar

    Posiada ponad 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji i PR dla dużych międzynarodowych korporacji, w których był odpowiedzialny mi.in  za biura prasowe, komunikację wewnętrzną i CSR oraz za tworzenie i wprowadzanie strategii komunikacyjnych. Specjalizuje się w kontaktach z mediami, zarządzaniu zmianami, komunikacji kryzysowej, komunikacji marek i zarządzaniu reputacją. Był dyrektorem działów PR w FSO, General Motors, Opel Polska, Lafarge i PTC (Era, T-Mobile), a także koordynatorem sekcji informacji dla rządu stanu Victoria w Australii, wykładowcą Business English i komunikacji międzykulturowej w Paryżu oraz asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego. Absolwent anglistyki UŚ, stypendysta doktorancki na Uniwersytecie Cambridge, uzyskał dyplom zarządzania stosowanego w Australian Institute of Management. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR).

  • Opis szkolenia
  • Cele szkolenia

    • budowanie dobrego wizerunku i reputacji organizacji, marki, ludzi

    • zwiększenie efektywności komunikacji zewnętrznej

    • skuteczniejsze dotarcie do mediów i opinii publicznej

    • zapewnienie właściwej obecności w przekazach medialnych

    • optymalne wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań i narzędzi PR

    • umiejętne raportowanie efektów własnej działalności

    Organizatorzy:

    PRoto.pl, Zbigniew Lazar

    Prowadzący:

    Zbigniew Lazar

  • Program szkolenia
  • 1. Różne podejścia

    • biuro prasowe (BP) i jego rola w strukturach firmy:  organizacja pracy, ekosystem wewnętrzny, pozycjonowanie wewnątrz organizacji, raportowanie

    • funkcja rzecznika prasowego – wymagania, pułapki i obrona

    • wady i zalety różnych modeli – omówienie przypadków

    2. Oczekiwania mediów

    • ewolucja wymagań i oczekiwań mediów wobec PR, służb prasowych i rzecznika (materiały, konferencje, wizyty medialne, itp.)

    • jak przebić się do mediów przez gąszcz informacji

    • specyfika pracy BP i rzecznika w różnych sektorach/branżach

    • medialny savoir vivre:  emocje,  autoryzacje i cały ten jazz…

    • wpływ „nowych mediów” i nowych technologii na organizację i działanie BP i PR

    • codzienne kontakty z mediami: zagrożenia i szanse

     

    3. Oczekiwania firmy

    • PR – generowanie kosztów, czy zwrot z inwestycji: udowodnij swoją przydatność albo giń!

    • Planowanie i zarządzanie projektowe;  strategia, taktyka i bezlitosna egzekucja

    • BP – czy tylko kontakty z mediami?

    • BP – niezbędny doradca ministrów, prezesów i zarządów

    • rola agencji PR w pracy BP i rzecznika

    • unikanie kryzysów i komunikacja kryzysowa

    4. Ćwiczenia praktyczne

    • opracowanie optymalnej organizacji własnego biura prasowego/własnej pracy

    • przygotowanie szczegółowego planu dotarcia do mediów z kampanią promocyjną

    • analiza ROI w/w kampanii

    • przygotowanie dla zarządu ramowego briefingu oraz Q+A’s przed ważną konferencją prasową

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa*

    13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    * Jeżeli posiadają Państwo specjalne życzenia odnośnie stosowanej diety, prosimy o informację przy składaniu zamówienia na uczestnictwo w szkoleniu.

     

Cena: 1000 zł lub 700 zł*