Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Skuteczne mierzenie działań PR

  • Magdalena Grabarczyk – Tokaj

    Socjolog z wykształcenia i zamiłowania. Od dziesięciu lat w kręgu jej zainteresowań pozostaje analiza mediów. Autorka projektów z zakresu badania efektów działań PR w mediach, oraz analiz komunikacji poprzez media. Odpowiedzialna za flagowy raport IMM „Najbardziej opiniotwórcze polskie media” (z firmą związana od 2004 roku, obecnie jako kierownik oddziału marketingu i PR). Współtwórca i autorka obecnego na portalu PRoto bloga 3M poświęconego zagadnieniom komunikacyjnym i media relations w PR. Tematyce tej poświęcone są również prowadzone przez nią warsztaty skierowane do specjalistów z branży public relations oraz zajęcia dla studentów. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (Instytut Stosowanych Nauk Społecznych) i Szkoły Głównej Handlowej (Podyplomowe Studia Public Relations).

    Magdalena Popielewicz

    Zgłębia tajniki social media zawodowo i hobbystycznie. Interesuje się powiązaniami sieci społecznościowych z komunikacją marketingową. Od 2009 roku pracowała w Instytucie Monitorowania Mediów. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Faculty of Social Sciences University of Southern Denmark.

  • Opis szkolenia
  • Cel szkolenia:

    Uczestnicy szkolenia dowiedzą się i przećwiczą w jaki sposób samodzielnie zaplanować i przeprowadzić pomiar efektów działań prowadzonych w ramach strategii komunikacyjnej. Szkolenie ma charakter warsztatowy, uczestnicy pracują na konkretnych materiałach i studiach przypadków przechodząc przez kolejne elementy ewaluacji i poznając różnorodne metody i techniki pomiaru. Część teoretyczna ma natomiast charakter dyskusji, w której istotnym elementem jest wymiana opinii i doświadczeń.  Szkolenie duży nacisk kładzie na pomiar efektów w mediach społecznościowych (osobny blok wprowadzający do komunikacji w social media) oraz najnowsze trendy w sposobie badania efektów komunikacji.

    Prosimy o przyniesienie laptopów na szkolenie!

    Do kogo adresowane jest szkolenie:

    • Agencje PR
    • Działy PR i marketingu w firmach
    • Pracownicy biur prasowych
    • Osoby odpowiedzialne za komunikację z social mediach

    Czas trwania:

    8 godzin szkoleniowych

    Poziom kursu:

    Średnio - zaawansowany

    Wymagany zakres wiedzy:

    Podstawowa wiedza na temat komunikacji

    Metody prowadzenia zajęć:

    Szkolenie będzie miało formę wykładów, dyskusji, warsztatów oraz analizy case studie’s.

  • Program szkolenia
  • I. Wprowadzenie:

    • Miejsce pomiaru i oceny prowadzonych działań w strategii komunikacji (dyskusja, praca indywidualna z materiałem)
    • Jak zaplanować i zrealizować ewaluację działań w social media? (prezentacja)
    • Badanie efektów pośrednich i bezpośrednich: specyfika i podejścia badawcze  (dyskusja)
    • Ograniczenia pomiaru, które trzeba znać.
    • Wprowadzenie do social media. Specyfika działań w mediach społecznościowych – z kim i jak się komunikujemy? (prezentacje case study)

    II. Pomiar efektów działań komunikacyjnych

    1.       Badania efektów na potrzeby: operacyjne, planowania strategicznego, podejścia biznesowego: charakterystyka oraz zasady zastosowania odpowiednich metod i mierników (praca grupowa z case'em)

    2. Zbieranie danych

    • monitorowanie mediów tradycyjnych - narzędzia i mierniki, z których można korzystać (warsztat).
    • monitorowanie mediów społecznościowych - narzędzia i przykłady ich zastosowania
    • (warsztat)
    • inne sposoby zbierania danych - własne narzędzia do badania opinii, outsourcing badań.

    2. badania ilościowe – jak wybrać wskaźniki i interpretować dane? Informacje zwrotne, które otrzymamy w toku analizy

    • w mediach tradycyjnych
    • w social media
    • studia przypadków
    • czego nie zmierzymy badaniem ilościowym?

    3. badania jakościowe - jak wybrać wskaźniki i interpretować dane? Informacje zwrotne, które otrzymamy w toku analizy

    • W mediach tradycyjnych
    • W social media
    • (ćwiczenie w grupach z uczestnikami szkolenia)
    • czego nie zmierzymy badaniem jakościowym?

    III.         Próby podejścia holistycznego w badaniu efektów komunikacji PR i marketingowej

    • indeksy wykorzystywane w pomiarze efektów działań (warsztat)
    • matryce do nanoszenia efektów działań (warsztat)
    • idzie nowe w pomiarze PR – (case study)

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 14.00 Przerwa obiadowa*

    14.00 – 16.00 Sesja szkoleniowa

    16.30 – 16.15 Przerwa kawowa

    16.15 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

     

    * Jeżeli posiadają Państwo specjalne życzenia odnośnie stosowanej diety, prosimy o informację przy składaniu zamówienia na uczestnictwo w szkoleniu.

Cena: 1000 PLN lub 700 zł*