Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

  • Portret rzecznika malowany kamerą - szkolenie NIE TYLKO dla rzeczników prasowych

  • Zbigniew Lazar

    Posiada ponad 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji i PR dla dużych międzynarodowych korporacji, w których był odpowiedzialny mi.in  za biura prasowe, komunikację wewnętrzną i CSR oraz za tworzenie i wprowadzanie strategii komunikacyjnych. Specjalizuje się w kontaktach z mediami, zarządzaniu zmianami, komunikacji kryzysowej, komunikacji marek i zarządzaniu reputacją. Był dyrektorem działów PR w FSO, General Motors, Opel Polska, Lafarge i PTC (Era, T-Mobile), a także koordynatorem sekcji informacji dla rządu stanu Victoria w Australii, wykładowcą Business English i komunikacji międzykulturowej w Paryżu oraz asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego. Absolwent anglistyki UŚ, stypendysta doktorancki na Uniwersytecie Cambridge, uzyskał dyplom zarządzania stosowanego w Australian Institute of Management. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR).

  • Opis szkolenia
  • W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

    - jaka jest rola rzecznika w organizacji

    - jak rzecznik prasowy działa na co dzień:

    • oczekiwania firmy, mediów i klientów
    • nowe media w pracy rzecznika
    • savoir-vivre w pracy z mediami
    • the worst practice

    - jak rzecznik prasowy działa w kryzysie

    • przekuwanie kryzysu w sukces – case studies
    • na kogo uważać
    • narzędzia i metody

     

    W trakcie szkolenia zostaną przeprowadzone praktyczne ćwiczenia!

    Czas trwania:

    8 godzin szkoleniowych

  • Program szkolenia
  • 1. Miejsce i rola rzecznika w organizacji

    (Krótkie ćwiczenie na rozgrzewkę z korporacyjnego życia wzięte – niespodziewana sytuacja podlegająca zmianie, dynamika akcji i grupy)

    - dla kogo pracuje, komu podlega

    - wady i zalety różnych modeli organizacyjnych

    - funkcja rzecznika: prewencja czy gaszenie pożarów – strategia i taktyka

    - specyfika pracy rzecznika w różnych branżach

    2. Rzecznik w działaniu

    - oczekiwania ze strony organizacji

    - oczekiwania ze strony mediów i klientów

    - wpływ nowych mediów na pracę rzecznika

    -medialny savoir-vivre i jego znaczenie

    - pułapki i obrona

    - najczęstsze błędy i potknięcia

    - złe praktyki i emocje

    (Ćwiczenie praktyczne: liczą się pierwsze wrażenia – na drugie nie masz szans)

    3. Kryzysy: zmora czy szansa każdego rzecznika – przewodnik praktyczny

    - czy kryzys można przekuć w sukces - studia przypadków

    - na kogo uważać (szefowie, pracownicy, media, klienci….); kogo i czego boimy się najbardziej

    (Ćwiczenie: przygotowanie „check-list”)

    - jak się przygotować na różne typy kryzysów

    (Ćwiczenie z przygotowań do wystąpienia publicznego, kwestie krytyczne, briefing, itp.)

    - jakich narzędzi i metod używać – nie każdy pożar gasimy wodą….

    (Ćwiczenie: wiarygodność wypowiedzi w sytuacji kryzysowej, przekazy pozawerbalne, itp.)

    4. Podsumowanie

    AGENDA SZKOLENIA:

    9.00 – 9.30 Rejestracja uczestników i poranna kawa

    9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa

    11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

    11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa

    13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa*

    13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa

    15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

    15.45 – 17.30 Sesja szkoleniowa

    17.30 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

    * Jeżeli posiadają Państwo specjalne życzenia odnośnie stosowanej diety, prosimy o informację przy składaniu zamówienia na uczestnictwo w szkoleniu.

Cena: 1000 PLN lub 700 zł*