Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

Mierzenie efektów PR

I. Wprowadzenie:

  • Miejsce pomiaru i oceny prowadzonych działań w strategii komunikacji (dyskusja, praca indywidualna z materiałem)
  • Jak zaplanować i zrealizować ewaluację działań w social media? (prezentacja)
  • Badanie efektów pośrednich i bezpośrednich: specyfika i podejścia badawcze  (dyskusja)
  • Ograniczenia pomiaru, które trzeba znać.
  • Wprowadzenie do social media. Specyfika działań w mediach społecznościowych – z kim i jak się komunikujemy? (prezentacje case study)

II. Pomiar efektów działań komunikacyjnych

1.       Badania efektów na potrzeby: operacyjne, planowania strategicznego, podejścia biznesowego: charakterystyka oraz zasady zastosowania odpowiednich metod i mierników (praca grupowa z case'em)

2. Zbieranie danych

  • monitorowanie mediów tradycyjnych - narzędzia i mierniki, z których można korzystać (warsztat).
  • monitorowanie mediów społecznościowych - narzędzia i przykłady ich zastosowania

(warsztat)

  • inne sposoby zbierania danych - własne narzędzia do badania opinii, outsourcing badań.

2. badania ilościowe – jak wybrać wskaźniki i interpretować dane? Informacje zwrotne, które otrzymamy w toku analizy

  • w mediach tradycyjnych
  • w social mediach
  • studia przypadków

Czego nie zmierzymy badaniem ilościowym?

3. badania jakościowe - jak wybrać wskaźniki i interpretować dane? Informacje zwrotne, które otrzymamy w toku analizy

  • w mediach tradycyjnych
  • w social mediach (ćwiczenie w grupach z uczestnikami szkolenia)

Czego nie zmierzymy badaniem jakościowym?

III.         Próby podejścia holistycznego w badaniu efektów komunikacji PR i marketingowej

  • indeksy wykorzystywane w pomiarze efektów działań (warsztat)
  • matryce do nanoszenia efektów działań (warsztat)
  • idzie nowe w pomiarze PR – (case study)