Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

Media relations

1. Zasady komunikacji

  • Ustalanie celów strategicznych i operacyjnych w komunikacji
  • Zdefiniowanie kluczowych przekazów działań komunikacyjnych oraz form tych działań (ćwiczenia z narzędziami - Message house i media bites).
  • Sposoby dotarcia do odpowiednich grup docelowych i odpowiedni dobór mediów do prowadzonych kampanii.
  • Udzielenie wskazówek - jak reagować na trudne pytania i unikać sytuacji pozornie nie do przewidzenia. - (materiały FAQ, Q&A)
  • Wskazanie najczęściej popełnianych błędów w obszarze komunikowania, dystrybucji informacji i budowanie relacji z mediami.

2. Narzędzia komunikacji

  • Narzędzia w komunikacji z mediami – omówienie zasad przygotowania materiałów na potrzeby mediów i ćwiczenia praktyczne.

- informacje prasowe
- kontakty osobiste
- spotkania z mediami
- organizacja pracy komórki medialnej (baza danych mediów, mapa medialna, monitoring mediów)

3. Relacje z mediami

  • Omówienie specyfiki mediów lokalnych i regionalnych.
  • Budowanie dotarcia do mediów branżowych o tematyce ogólnogospodarczej, inwestycyjnej oraz powiązanej z kluczowymi sektorami (kluczowe magazyny gospodarcze, dzienniki, tygodniki biznesowe, internetowe oraz portale tematyczne).
  • Przygotowanie i realizacja akcji specjalnych realizowanych we współpracy z wybranymi tytułami biznesowymi typu: debata, dodatek, cykl publikacji, wizyty studyjne itp.
  • Współpraca z ekspertami oraz kluczowymi liderami opinii (tzw. KOL’s), budowanie pozycji eksperckiej w mediach.
  • Dystrybucja raportów specjalnych do mediów.
  • Internetowe platformy komunikacji i media społecznościowe – zasady współpracy.

4. Warsztat radiowy

  • Przekazanie informacji o specyfice wypowiedzi radiowej i zasadach pracy z mikrofonem.
  • Serwisy informacyjne, audycje poradnikowe, krótkie formy wypowiedzi radiowej - przewodnik po sposobach przygotowania do każdej z tych form.
  • Symulacja wystąpienia w radiu – ćwiczenia praktyczne z dziennikarzem.