Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Socjolog, specjalista public relations, wykładowca w Katedrze Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Kierownik studiów podyplomowych Psychologia Menedżerska. Trener i szkoleniowiec w zakresie komunikowania, public relations, zarządzania zespołami. W latach 1994-95 stypendystka Uniwersytetu w Cambridge, w 1994 – 1999 członek międzynarodowego zespołu badawczego w Uniwersytecie w Cambridge, stypendystka Cambridge Colleges Hospitality Scheme for Central and Eastern European Scholars w roku 1997, stypendystka Leverhulme Foundation w 2000/2001. Organizator V European Conference on Peacemaking and Conflict Resolution w Katowicach we wrześniu 2001, współorganizator cyklicznej konferencji: PR Forum. Public Relations – sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Uczestnik międzynarodowych konferencji i sympozjów, ekspert kilku projektów europejskich. Trener i konsultant agencji public relations, firm doradczych i szkoleniowych w zakresie public relations, zarządzania i komunikowania.Zrealizowała liczne projekty doradcze i szkoleniowe. Autorka publikacji z zakresu konfliktu społecznego, zarządzania personelem, public relations.
Zajmuje się prawem cywilnym. Szczególną uwagę poświęca ochronie dóbr osobistych, a także zagadnieniom z zakresu prawa własności intelektualnej, w szczególności prawu autorskiemu. Wśród jej zainteresowań zawodowych leżą również zagadnienia z zakresu prawa prasowego i konstytucyjnego. Zajmuje się m.in. obsługą prawną stowarzyszeń i fundacji.
Doświadczenie zawodowe, zanim dołączyła do zespołu LSW, zdobyła w Ministerstwie Sprawiedliwości i w organizacjach pozarządowych.
Ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju i CSR, publicystka, coach i konsultantka. Prowadzi firmę doradczą Go Responsible Consulting oraz blog o zarządzaniu goresponsible.pl. W latach 2009-2013 Menedżerka ds. Zarządzania Wiedzą w Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), gdzie odpowiadała za kwestie merytoryczne, a dziś wspierający organizację zewnętrzny ekspert. Specjalizuje się w zarządzaniu zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. Współpracuje z firmami i organizacjami pozarządowymi – doradza w dziedzinie zarządzania na różnych szczeblach (strategia i standardy CSR, dialog z interesariuszami, raportowanie społeczne i in.). Aktualnie, w ramach współpracy z Forum Darczyńców w Polsce, jest coachem dla 24 fundacji korporacyjnych, które wspiera w rozwoju standardów zarządzania. Autorka koncepcji i redaktorka wielu publikacji i analiz poświęconych tematyce odpowiedzialnego biznesu i zarządzania, m.in. serii „Wspólna odpowiedzialność” publikowanej przez FOB. Jedna z 50 kobiet polskiego CSR-u według FOB.
Do maja 2014 prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications (aktualnie - doradca zarządu), wiceprezes Związku Firm Public Relations. Ukończyła Wydział Aktorski łódzkiej Filmówki, Marketingowe Zarządzanie Firmą na UŁ oraz studia doktoranckie na Wydziale Marketingu i Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Specjalizuje się w programach public affairs i community relations, jest autorką wielu strategii PR dla prowadzonych przez jej firmę projektów. Prowadzi liczne szkolenia i prezentacje dotyczące problemów PR oraz zarządzania marką. Wykładowca London School of PR, Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Komunikacji Marketingowej oraz Politechniki Warszawskiej.
W latach 2004-2006 była wiceprezesem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, a 2009-2011 oraz od 2012 do chwili obecnej - wiceprezesem Związku Firm Public Relations.
Nominowana do tytułu PRotony 2008 w kategorii osoba/zespół ds. komunikacji firmy lub korporacji oraz do tytułu Dama Sukcesu 2008.Zdobywczyni (wraz z zespołem Telma Group) czterech Złotych Spinaczy.
Współautorka Leksykonu Public Relations, Sztuki Public Relations i powstającej właśnie Encyklopedii PR. Certyfikowany Praktyk NLP.
Założyciel i zarządzający firmą CODES Strategie i CODES Corporate Identity.
Studiował na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, University of Detroit Faculty of Architecture oraz na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego ASP w Warszawie.
Współtwórca strategii wizerunkowych kilkuset polskich marek między innymi: PKO Bank Polski, Orlen, Netia, Cognor, Emperia, Grupa Żywiec, Bioton, Medicover, EMPiK Media & Fasion, Polfa Bolesławiec, Autosan, Axtone, Kompania Piwowarska, Tyskie. Ekspert w zakresie budowania efektywności marketingu i zarządzania portfelami marek i ofert. Twórca wielu programów szkoleniowych. Wykładał w kilkunastu polskich uczelniach wyższych. Autor jedynej w Polsce publikacji dotyczącej budowania architektury portfela spółek w grupach kapitałowych.
Inicjator zespołu ANAGRAM Naming, największej agencji namingowej w Polsce.
Prowadzi blog www.brandvalue.pl o strategicznym zarządzaniu markami i wykorzystaniu wizerunku do realizacji celów biznesowych firm.
Do lutego 2015 dyrektor generalna w agencji First PR, z którą związana była od początku swojej kariery zawodowej. Zajmuje się pełnym zakresem działań komunikacyjnych: od doradztwa strategicznego, planowania działań PR, komunikacji kryzysowej poprzez PR korporacyjny, PR produktowy po komunikację wewnętrzną. Pracuje dla dużych międzynarodowych koncernów z branży transportowej, turystycznej, farmaceutycznej i telekomunikacyjnej. Jest odpowiedzialna również za zarządzanie pracą i zespołem firmy. Prowadzi zajęcia z Komunikacji Kryzysowej w Podyplomowym Studium PR Szkoły Głównej Handlowej oraz zajęcia z Kreowania Wizerunku na Podyplomowych Studiach Public Relations na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Od 15 lat w PR. Dziennikarz z wykształcenia. Specjalista komunikacji korporacyjnej. Koordynator projektów edukacyjnych i społecznych. Doradca w sytuacjach kryzysowych. Trener medialności i budowania reputacji poprzez media. Członek Akademii Ekspertów PR. Zdobywca podwójnego PRotona 2010 w kategorii Osoba/Zespół w Agencji PR i Nagroda Publiczności. Pracował we „Wprost” i „Życiu Warszawy”. Ma doświadczenie agencyjne jako konsultant, zarządzający i właściciel. Założyciel firmy Charyzma. Doradcy Komunikacji Biznesowej. Od kwietnia 2006 do maja 2011 Partner Zarządzający Weber Shandwick. Wcześniej konsultant Burson-Marsteller, Gravis Public Relations i Mmd Public Relations. Wykładowca komunikacji wewnętrznej dla studentów Podyplomowego Studium Public Relations Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Do stycznia 2013 strateg w Agencji Reklamowej Heureka, bloger. W branży reklamowej od kilku lat, w Heurece zajmował się przede wszystkim strategiami socialmediowymi oraz nowym biznesem. Tworzył strategię obecności w mediach społecznościowych dla takich marek jak Colgate, Żywiec-Zdrój, Berlinki, Brita, czy Atlas. Osobiście nadzorował projekty dla m. in.: Wilkinson, Orange, Philips, , Nivea, czy Playboy. Jest współwłaścicielem serwisów clouto.com i koszulkowo.com. Prowadzi bloga pod adresem michal-gorecki.pl. Jego publikacje dotyczące mediów cyfrowych pojawiały się na blogach branżowych i serwisach takich jak gazeta.pl.
Wcześniej związany z organizacjami pozarządowymi (ZHP, PTTK) zarówno od strony wolontariackiej jak i pracy w centrali. Nadzorował projekty na poziomie centralnym korzystając z siły mediów społecznościowych i crowdsourcingu już na początku nowego millenium. Pasjonat komunikacji międzyludzkiej, nowych technologii i mediów. Prowadził liczne zajęcia dotyczące marketingu i promocji w organizacji pozarządowych.
Socjolog i analityk mediów, w badaniach: nieuleczalny empiryk i propagator podejścia jakościowego. Zajmuje się projektami z zakresu ewaluacji efektów działań PR w mediach oraz analizami procesów komunikacyjnych. Współtwórca i autorka obecnego na wortalu PRoto.pl bloga dedykowanego mediom oraz platformy poświęconej social media – kompassocialmedia.pl. Prowadzi szkolenia dla specjalistów public relations oraz zajęcia dla studentów. W czasie warsztatów przybliża słuchaczom sposoby pomiaru i oceny skuteczności działań komunikacyjnych oraz zasady tworzenia analiz mediowych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. Zawodowo – Kierownik ds. Rozwoju Badań Instytutu Monitorowania Mediów oraz Kierownik Oddziału Marketingu i PR IMM.
CEO w MSLGROUP Poland i dyrektor operacyjny dla regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Członek zespołu zarządzającego Publicis Communications w Polsce. Organizator licznych akcji PR-owych, dyrektor i współorganizator kampanii społecznej na rzecz aktywizacji osób niepełnosprawnych „Wyślij CV, ktoś czeka". Od stycznia 2007 roku dyrektor zarządzający w agencji Ciszewski PR.
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Pracę rozpoczął w Wielkopolskim Centrum Edukacyjnym, następnie był managerem w grupie agencji reklamowych BFFG.
Praktyk PR, który chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Szkolił zarówno osoby z sektora publicznego m.in. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, jak i pracowników firm komercyjnych.
Laureat PRotona 2013 w kategorii „Osoba/zespół w firmie PR-owskiej”
Managing Directior Fleishman-Hillard. Ukończyła Uniwersytet Warszawski, wydział Orientalistyki – Indologię. Równolegle studiowała Wiedzę o Teatrze w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. W latach 1996-1997 studiowała w Indiach.Public Relations zajmuje się od 1997 roku. W 2003 roku otworzyła w Polsce oddział międzynarodowej agencji Fleishman-Hillard, którą obecnie prowadzi jako Dyrektor Zarządzający na Polskę. Od lat zajmuje się działaniami popularyzującymi public relations w Polsce. Od 2003 roku współuczestniczy w organizacji konkursu „Praktykuj za granicą" biorąc udział w obradach jury i wyborze najlepszych studentów, którym Fleishman-Hillard funduje międzynarodowe praktyki. Prowadzi liczne treningi i warsztaty edukacyjne dla firm z różnych branż. Zajmuje się doradztwem w budowaniu strategii komunikacji dla firm polskich i międzynarodowych oraz komunikacją kryzysową. Ukończyła różnorodne treningi w Polsce i za granicą w zakresie komunikacji, zarządzania, sprzedaży i szkoleń. Wiceprezes Związku Firm Public Relations, członek Rady Ekspertów Think Tank, wykłada w London School of Public Relations.
Do stycznia 2012 roku dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej w Polskiej Telefonii Cyfrowej, odpowiedzialny za komunikację zewnętrzną, wewnętrzną i CR.
Od początku kariery zawodowej związany z szeroko rozumianą komunikacją: był asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, koordynatorem sekcji informacji przy rządzie stanu Victoria w Australii, nauczycielem Business English i Komunikacji Międzykulturowej w prywatnych instytutach w Paryżu. Po powrocie do kraju w 1992 r. zajmował stanowiska dyrektora PR w FSO, General Motors Poland i Opel Polska oraz Lafarge Polska.
Absolwent anglistyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, stypendysta doktorancki British Council na Uniwersytecie Cambridge, akredytowany tłumacz polsko-angielsko-rosyjski przy Instytucie Lingwistów w Londynie oraz Krajowej Radzie Tłumaczy w Canberze. Uzyskał Dyplom Zarządzania Stosowanego (Applied Management) w Australian Insitute of Management w Melbourne specjalizując się w Zarządzaniu Personelem i Marketingu.
Międzynarodowy ekspert marketingu terytorialnego, pasjonat brandingu, dziennikarz. Z rynkiem marketingu terytorialnego i doradztwa dla jednostek samorządu terytorialnego związany od ponad 10 lat.
Jako konsultant w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki w latach 2002-2004 był współtwórcą pierwszych strategii marketingu turystycznego dla miast i regionów w Polsce.
Przez ostatnie lata pełnił funkcję Redaktora Prowadzącego i Dyrektora Zarządzającego „Brief for Poland” – pierwszej w Polsce, specjalnej platformy medialno-consultingowej z zakresu marketingu miejsc (w ramach prestiżowego miesięcznika BRIEF).
Obecnie Prezes Zarządu Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc – nowej, niezależnej organizacji eksperckiej, która ma na celu profesjonalizację i popularyzację tej dziedziny marketingu w Europie Środkowo-Wschodniej.
Autor licznych publikacji dot. marketingu terytorialnego. Trener i konsultant - doradza i szkoli pracowników JST oraz agend rządowych w tematyce marketingu miejsc. Wykładowca studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego „Marketing Terytorialny – promocja rozwoju regionów i miast”. Członek Jury wielu konkursów, m.in. KTR, EFFIE, na Najlepszy Produkt Turystyczny oraz Konkursu "Złote Formaty".
Doktor nauk humanistycznych, założycielka i szef agencji GENESIS PR, od 1994 roku w branży PR. Specjalizuje się w PR korporacyjnym, finansowym, zarządzaniu komunikacją kryzysową oraz w relacjach inwestorskich. Prowadziła ponad 200 długoterminowych kampanii PR na rzecz firm prywatnych i instytucji publicznych. Wykłada na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1999-2006 dyrektor działu korporacyjno-finansowego, a następnie dyrektor strategiczny w agencji Rowland Communications. Wcześniej przez 5 lat gromadziła doświadczenie w agencji PR Profile.
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła także studia podyplomowe na Wydziale Psychologii UW oraz studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Tytuł doktora nauk humanistycznych uzyskała na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Olędzkiego.
Wolny czas spędza aktywnie: nurkuje, jeździ konno i na snowboardzie, uprawia wspinaczkę, taniec i kitesurfing.
Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Zarządza zespołem FOB, odpowiada za kontakty z kluczowymi interesariuszami w Polsce. Członkini CSR Europe. Współpracuje również z The World Business Council for Sustainable Development (WBCSD). Autorka artykułów i komentarzy prasowych, członkini jury konkursu Raporty Społeczne oraz innych konkursów poświęconych społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR.
Była ekspertka w Komitecie Technicznym ds. Społecznej Odpowiedzialności w ramach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, brała udział w tworzeniu i promocji Normy ISO 26000. Członkini Grupy Roboczej ds. promocji odpowiedzialnego biznesu przy Ministerstwie Gospodarki.
Z Public Relations zetknęła się kilkanaście lat temu. Była wówczas dziennikarką telewizyjną i zajmowała się wszystkimi gatunkami tego zawodu, od prezentowania po tworzenie własnego programu, od filmu po reportaż. Najlepiej czuła się w dziennikarstwie newsowym. Karierę dziennikarską zaczynała w Ośrodku TVP w Bydgoszczy, gdzie w regionalnym programie informacyjnym była wydawcą, prezenterką i reporterem, tworzyła także i prowadziła programy autorskie. Po przeprowadzeniu się do Warszawy pozostała w TVP i dołączyła do zespołu jednego z najlepszych wówczas programów informacyjnych - telewizyjnej „Panoramy”, w której zajmowała się między innymi tematyką prawną, telekomunikacyjną, lotniczą i turystyczną.
PR wzbudziło jej ciekawość jako druga strona medialnego systemu komunikacyjnego. To ogólne zainteresowanie przerodziło się z czasem w usystematyzowane poszukiwanie wiedzy. Pierwsze samodzielne zadania PR-owskie wykonywała w najstarszej polskiej agencji PR, FIRST Public Relations, gdzie od wielu lat prowadzi dział szkoleń i edukacji medialnej. Te doświadczenia spowodowały, że przyjęła propozycję pracy w Polskiej Telefonii Cyfrowej gdzie kierowała Biurem Prasowym i jednocześnie była Rzecznikiem Prasowym. Później przez ponad cztery lata odpowiadała za PR Wydawnictwa MURATOR, tworząc i kierując tam działem komunikacji. Następnie przez prawie dwa lata była rzecznikiem prasowym i koordynatorem PR w Agencji Mienia Wojskowego. Obecnie, jako dyrektor do spraw komunikacji odpowiada za PR grupy kapitałowej JW PROJAN S.A.
Na tym jak i poprzednich stanowiskach zajmuje się tworzeniem strategii komunikacyjnych w zakresie PR korporacyjnego, PR produktu, PR kryzysowego, Sponsoringu i CSR, a także współpracy z inwestorami. Do jej obowiązków należą również bezpośrednie kontakty z dziennikarzami oraz strategicznymi partnerami.
Solidna praktyka dziennikarska, wszechstronna praktyka PR-owska oraz praca na samodzielnych stanowiskach i kierowanie zespołami PR w dużych firmach dały jej możliwość zbudowania wiedzy i silnej pozycji profesjonalistki w obu zawodach. Poza stałymi zajęciami zawodowymi od wielu lat wykłada PR między innymi w Podyplomowym Studium PR Polskiej Akademii Nauk i Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu Media Relations i seminarium dyplomowe oraz jest promotorem prac dyplomowych. Zajmuje się także szkoleniami z komunikacji medialnej i kryzysowej dla zarządów dużych firm i instytucji państwowych.
Absolwent studiów doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim. Związany z marketingiem sportowym od blisko dziewięciu lat. Autor licznych publikacji z zakresu marketingu sportowego. Wykładowca akademicki.
Konsultant w renomowanych agencjach marketingowych i PR m.in. Euro RSCG Sensors i Havas Sports & Entertainment, gdzie brał udział w projektach sponsoringowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym z udziałem m.in. Zinedine’a Zidane’a czy Roberta Kubicy dla takich klientów jak Orange, Danone, Coca-Cola, Castrol, UEFA. Redaktor naczelny branżowego miesięcznika. Od 2004 roku brał udział, jako konsultant w działaniach marketingowych Polskiego Związku Rugby, od 2007 roku, jako członek Zarządu i rzecznik prasowy.
Obecnie zajmuje się pracą dla spółki sektora zakładów bukmacherskich i hazardowych (grupa kapitałowa Totalizatora Sportowego) oraz doradztwem w projekcie konsultingowym 360 Sport Marketing Communications.
Prowadzi dział organizacji eventów i projektów specjalnych w Agencji Marketingu Zintegrowanego Momentum Worldwide. Z branżą marketingową związana od 7 lat. W tym czasie pracowała na stanowiskach Creative Manager i Project Manager w Agencjach Eventowych Defacto oraz ProFM. W 2009 roku rozpoczęła współpracę z Agencją Marketingu Zintegrowanego Mea Group, w której po półtora roku objęła funkcję Dyrektora Zarządzającego, prowadząc 18 osobową grupę Project Managerów i dział kreacji, odpowiadając za relacje z kluczowymi klientami agencji oraz pozyskiwanie nowych kontrahentów. Współpracowała w zakresie BTL z markami takimi jak: Unilever, Samsung, Ernst&Young, Douglas, Dior, Hugo Boss, Mercedes-Benz Unicredit Group, Lexus, Play, Bawaria Motors, Nestle Professional, Astra Zeneca, Roche, Empik, Orange czy Henkel. Od półtora roku prowadzi szkolenia we współpracy z czołowym polskim portalem PR - owym Proto.pl z zakresu Event Marketing i Public Relations.
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.