Brakujące elementy public relations PiS-u
Na łamach Newsweeka ukazał się artykuł Marka Skały dotyczący działań public relations Prawa i Sprawiedliwości. Autor artykułu pisze, że chociaż w działaniach tej partii „można znaleźć niemal cały scenariusz podręcznika public relations” brakuje w nich dwóch elementów, które mogą przesądzić o utracie przez nią zaufania społecznego. Pierwszym z nich, zdaniem Skały, jest to, że PiS „zapomniał o tym, że skuteczny wizerunek tworzy się na autentycznej tożsamości”. Natomiast drugim poważnym błędem jest brak spójności komunikatów.
Te dwa wypaczenia są wynikiem dużej rozbieżności pomiędzy tym, co partia deklaruje, a tym, co robi. Mimo wszystko „Nie zmieniają faktu, że postępowanie PiS można opisać jako dekalog technik eventowych”, które Skała przytacza i omawia. W zakończeniu artykułu dziennikarz ostrzega partię rządzącą przed nadmiernym wykorzystaniem dotychczasowych praktyk, gdyż zapewnianie „afer i igrzysk” może sprawić, że partia będzie zrażać do siebie kolejne grupy społeczne, co już teraz znajduje odbicie w wynikach sondaży.