.

 

Dove zobowiązało się nie korzystać ze sztucznej inteligencji w reklamach. Marka ruszyła z kampanią

dodano: 
18.04.2024
komentarzy: 
0

9 kwietnia 2024 roku z okazji 20. rocznicy kampanii na rzecz „Prawdziwego piękna” marka kosmetyczna Dove ruszyła z akcją, która ma za zadanie pokazać, jak ważne jest ponowne zdefiniowanie piękna w czasach szybkiego postępu technologicznego. Ponadto, marka zobowiązała się nie używać sztucznej inteligencji do tworzenia lub modyfikowania wizerunku kobiet – podaje thedrum.com. 

Według szacunków Dove, do 2025 roku 90 proc. treści, które ludzie oglądają w internecie, będzie generowanych przez sztuczną inteligencję – czytamy. 

W spocie przygotowanym przez agencję Soko marka za pomocą wygenerowanych komputerowo zdjęć podkreśla uprzedzenia i na nowo definiuje, jak wygląda piękno w erze cyfrowej – podaje thedrum.com.

Źródło: youtube.com/doveunitedstates

Kwestią, która najmocniej wybrzmiewa w całej kampanii, jest szkodliwy wpływ „perfekcyjnych” obrazów na zdrowie psychiczne i poczucie własnej wartości. Dove podkreśliło, że 1 na 3 kobiety odczuwa presję, by zmienić swój wygląd z powodu tego, co widzi w internecie – donosi źródło. 

Obecność sztucznej inteligencji w życiu większości osób jest nieunikniona. Z tego powodu Dove wzywa do rozmów na temat standardów piękna – zarówno online, jak i offline – czytamy. (ao)

Źródło:

thedrum.com, To mark 20 years of ‘Real Beauty,’ Dove pledges not to use AI in ads, 17.04.2024/ Zdjęcie główne: youtube.com/doveunitedstates
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin