Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Jakub Prószyński, community manager w Monday PR i twórca Pijaru Koksu Blog
Jako bloger i community manager swoją wiedzę i inspiracje czerpię z dwóch źródeł, których jednak nie stawiałbym na równi. Z książek i publikacji branżowych, które są świetne jeśli chodzi o definicje i szersze spektrum analizy pewnych zagadnień oraz z blogów, te z kolei to bardziej aktualna wiedza, porady i trendy. Wybrałem po dwie pozycje, które mogę z czystym sumieniem każdemu polecić.
„Zaufanie 2.0”, Chris Brogan i Julien Smith
Pozycja obowiązkowa dla każdego, kto myśli o rozpoczęciu działań personal brandingowych, ale także dla specjalistów od komunikacji, których praca polega na budowaniu relacji z otoczeniem, dziennikarzami, influencerami. Książka traktuje również o tym jak poprzez media społecznościowe budować kapitał zaufania, czyli dzielić się wiedzą, doświadczeniami i jakich mediów do tego używać.
„Nowe Zasady Marketingu i PR”, David Meerman Scott
Scott w swojej publikacji postanowił zmienić paradygmat dotychczasowych działań marketingowych i komunikacyjnych. Pisze o tym, że większy nacisk powinno się stawiać na zaspokajanie potrzeb i luki wiedzy u odbiorców, identyfikowaniu wpływowych jednostek i wykorzystaniu nowych mediów, niż skupianiu się na strzelaniu kolejnymi press releasami w każdym kierunku. Książka bardzo przydatna zarówno dla tych, którzy dopiero w świat marketingu wkraczają, jak i dla tych, którzy chcą przenieść swoje działania do digitalu.
Blogi
Social Media Examiner
Masa artykułów na temat nowości w social media, zmian algorytmów, funkcji oraz studiów przypadku, czy zestawień najpopularniejszych narzędzi. Warto śledzić i mieć w swoim czytniku RSS żeby trzymać rękę na pulsie. Redaktorzy tworzą również cotygodniowe zestawienia, czy to wydarzeń z branży lub statystyk, które warto umieszczać w prezentacjach dla klientów.
JonLoomer.com
Blog traktujący w bardzo trzeźwy sposób o marketingu na Facebooku. Nie znajdziemy tu porad w stylu „publikuj codziennie, o godzinie 11:00 i niech Twoje zdjęcie zawiera call to action”, nie nie. Jon Loomer to cyniczny i sarkastyczny profesjonalista, który skupia się na twardych danych i sprawdzonych metodach wywodzących się z innych mediów cyfrowych. Na marketing facebookowy patrzy holistycznie i dlatego warto śledzić jego wpisy.
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.