Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Codziennie jesteśmy atakowani setkami informacji, komunikatów, bardziej i mniej nachalnych reklam, które w 98 proc. nie trafiają w obszar naszych zainteresowań. Zakładamy rozmaite filtry i bronimy się jak możemy przed natłokiem bezużytecznych przeważnie informacji.
Kluczowe pytanie, to jak przebić się z tymi 2 proc., które znajdują się dokładnie w obszarze zainteresowania naszego adresata. Dzisiejszy odbiorca treści nie ma czasu lub nie chce studiować artykułów w długich formach tekstowych. Otwiera czasopismo (w wersji papierowej lub elektronicznej) i… nie czyta, ale skanuje i zatrzymuje się na tym, co dla niego ważne.
Jak więc pisać, żeby istotne dla nas treści nie umknęły uwadze odbiorcy i nie zginęły w szumie komunikacyjnym? Jak formułować treści tak aby były zgodne ze sposobem „konsumowania” przez nas informacji?
6 zasad o których powinniśmy pamiętać:
1. Krótko i rzeczowo. Krótki, treściwy tekst skanuje się lepiej niż rozwlekłą rozprawę. Unikajmy zdań wielokrotnie złożonych. Są one dobre do PDF-owej formy pracy naukowej, ale nie do krótkiego komunikatu, który ma zwrócić uwagę odbiorcy. Formułuj treści w sposób rzeczowy i konkretny. Unikaj dygresji, oszczędnie używaj przymiotników. Pamiętaj - im krócej, tym lepiej.
2. Porządkuj tekst. Nie stawiaj czytelnika przed koniecznością zgłębienia długiego, zwartego artykułu. Taki tekst źle się skanuje. Dziel treści. Pisz w akapitach. To przyśpiesza i ułatwia czytanie. Korzystaj z punktatorów i numerowania. Lepiej i szybciej przyswajamy treści uporządkowane
3. Wyróżniaj to, co ważne. Funkcja „bold” to przyjaciel, szczególnie w internecie! Korzystaj z niej, ale nie nadużywaj. Pogrubione fragmenty tekstu przyciągają wzrok czytelnika.
4. Dobre zdjęcie, to połowa sukcesu! Wykorzystuj obrazy. Wstawiaj w tekst zdjęcia. Wzbogacają i urozmaicają treści, działają na wyobraźnię. To na nie w pierwszej kolejności pada wzrok czytelnika. To w dużej mierze od nich zależy, czy nasz odbiorca treści pójdzie dalej, czy się wycofa.
5. Dbaj o jakość treści. Najlepsze zdjęcie nie pomoże, jeśli masz niewiele do przekazania. Dbaj o to, żeby twoje treści były wartościowe dla twojego odbiorcy. Najpierw musisz mieć content.
6. I na koniec: Pamiętaj o tytule! Dobrze, jeśli jest intrygujący, jednak przede wszystkim powinien sugerować, co czytelnik znajdzie w tekście.
Więcej opowiem w trakcie szkolenia „Jak tworzyć nowoczesne magazyny firmowe w erze social media”, już 28.10. w Warszawie!
Każdy z uczestników weźmie udział w profesjonalnej sesji fotograficznej, realizowanej przez zawodowego fotografa, specjalizującego się w sesjach biznesowych.
Szczegółowy program szkolenia.
Zapisz się już dziś!
Zapraszam
Monika Walczak
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.