Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Content marketingiem określa się dziś powszechnie jako nową formę kontaktu z klientem. Ostatnie badania w Stanach Zjednoczonych wskazują, że dziewięć na dziesięć firm B2B wprowadza content marketing do swojej strategii marketingowej. Dotyczy to zarówno MŚP jak i dużych firm jak choćby HSBC czy Marks & Spencer.
Czym właściwie jest content marketing i dlaczego wywołuje takie emocje?
To, przede wszystkim podejście marketingowe, które stawia klienta na pierwszym miejscu. To staranny wybór informacji spośród szumu medialnego i dostarczanie klientowi dokładnie tych, które są dla niego istotne i cenne. To budowanie zaufania, które sprawi, że następnym razem klient bez wahania wybierze Twoje usługi.
Dlaczego content marketing cieszy się dziś tak dużym zainteresowaniem?
Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazały, że w 2006 roku wystarczyło 6 połączeń telemarketingowych, żeby uzyskać 1 kontakt. W 2010 r. trzeba już było wykonać 41 takich połączeń. Jak to wygląda dziś?
Dziś ludzie w ogóle nie chcą telemarketingu!
Czy wiesz, że:
• w Wielkiej Brytanii 44% bezpośrednich maili sprzedażowych w ogóle nie jest otwieranych, a 86% Brytyjczyków wychodzi podczas reklam telewizyjnych.
• obecnie ludzie mają dosyć natrętnych sprzedawców i agresywnej propagandy marketingowej.
Content marketing ucieka od tego wszystkiego na rzecz inteligentnych, nowoczesnych form marketingu, wygodniejszych zarówno dla sprzedającego jak i kupującego – ukierunkowanych na klienta i przynoszących wymierne rezultaty biznesowe.
O czym trzeba pamiętać w pierwszej kolejności:
1. Twórz naprawdę wartościowe treści!
Niby banał ale… W tej chwili, jednym z najpoważniejszych błędów popełnianych przez marketerów jest mylenie content marketingu z informacjami pr-owymi bądź sprzedażowymi.
Widziałam wiele fanpejdży, blogów firmowych, e-booków czy whitepaper-ów, których 95% treści dotyczyły produktu danej firmy. Wierz mi – nie tędy droga!
W sieci jest naprawdę bardzo dużo słabych jakościowo informacji. Wykorzystaj więc to! Daj swoim Klientom coś wyjątkowego, coś co nie będzie kolejnym powtórzeniem informacji już ogólnie dostępnych u innych.
Ważne!
Znajdź niezależnego recenzenta. Takiego, który z jednej strony będzie wiedział o czym piszesz a z drugiej strony nie będzie się bał skrytykować .
2. Wykorzystaj swój networking!
Buduj i wykorzystuj swoje sieci kontaktów. Wysyłaj i dziel się przygotowanymi treściami. Jeśli wytworzysz naprawdę dobry materiał, jest duża szansa, że internauci będą go dalej rekomendować i dystrybuować.
Ważną zaletą jest to, że internauci to twoi pierwsi zewnętrzni recenzenci. Od nich otrzymasz zarówno słowa uznania jak również i krytykę. Zobacz co będą mieli konstruktywnego do powiedzenia. Dzięki nim możesz zmodyfikować treści przed ich szerszym udostępnieniem.
3. Zbuduj kanały dystrybucji contentu!
Przygotuj listę potencjalnych odbiorców twoich treści np. media, serwisy, blogerzy czy dziennikarze. Przesyłaj do nich materiały. Uczyń z nich swoimi ambasadorami.
Ważne!
Zostaną nimi jeśli będziesz tworzyć naprawdę dobre treści (patrz pkt. 1)!
4. Wyróżniaj się!
Rozsyłając informacje z przygotowanym contentem, zadbaj o to aby twój mail nie przepadł w kilkuset innych mailach wysyłanych do dziennikarzy czy redaktorów serwisów.
Przekazując informacje przygotuj krótki skrypt w którym napiszesz o czym jest materiał oraz co jest w nim wartościowego dla czytelników.
Ważne!
Pamiętaj, że lepsze są spersonalizowane maile niż ogólne, rozsyłane do wszystkich.
5. Buduj i utrzymuj kontakty!
Znasz z autopsji sytuacje gdy wysłałeś już kilka materiałów i przeszły w mediach prawie nie zauważone?
Pomyśl dlaczego tak się stało, bo przyczyn może być kilka. Między innymi może okazać się, że zdefiniowane przez ciebie kanały dystrybucji (pkt. 3) są nietrafione.
Jeśli jednak nie to jest przyczyną, uzbrój się w cierpliwość i walcz! Zabiegaj o dobre relacje z osobami opiniotwórczymi. To, że materiały nie zostały opublikowane teraz, nie oznacza, że już nie masz na co liczyć w przyszłości.
W tym przypadku cierpliwość staje się podstawową cnotą
6. Nie stój w kącie, bo nikt cię tam nie będzie szukał!
W zalewie informacji, również dobry content potrzebuje wsparcia promocyjnego! Specjaliści uważają, że tyle czasu ile poświęciłeś na stworzenie treści, tyle samo powinieneś poświęcić na jego promocję. Jeśli przygotowywałeś infografiki przez 50 godzin, tyle samo czasu powinieneś je promować. Naprawdę, żal by praca poszła na marne i zniknęła w otchłani Internetu…
Oczym jeszcze należy pamietać w content marketingu? Jak wprowadzić go do strategii marketingowej firmy? Jak nawiązywać i utrzymywać relacje z klientami? Na te i wiele innych pytań odpowiem w trakcie szkolenia „Content marketing, czyli „być albo nie być” twojej marki”, już 14.11 w Warszawie!
Poznaj szczegóły szkolenia.
Zapisz się już teraz!
Zapraszam
Monika Walczak
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.