AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Lazar: komunikacja w kryzysie

Okazję do przekonania się o wszechpotężnej mocy kryzysu wizerunkowego miało w ostatnich tygodniach wiele – nazbyt wiele! – organizacji, firm, osób publicznych i polityków. Wysyp nieszczęść i kryzysów, które ich dotknęły oraz - najczęściej nieskuteczne – metody, przy pomocy których próbowali sobie z nimi radzić wobec mediów, klientów i opinii publicznej prowokują pytanie: czy naprawdę jesteśmy bezsilni, gdy nasza reputacja zaczyna się walić, jak domek z kart? I inne pytanie: czy naprawdę nie możemy tych kryzysów uniknąć?

Większość firm i organizacji, zwłaszcza dużych korporacji i instytucji państwowych, twierdzi, że ma przygotowane procedury kryzysowe na wypadek nieprzewidzianych problemów i nagłych konfliktów. Większość agencji PR ma też wśród oferowanych przez siebie usług również komunikację kryzysową. Wydawałoby się więc, że gdy przytrafi się nieszczęście wszyscy w organizacji wiedzą, co robić a czego nie oraz do kogo zwrócić się o pomoc, a także jak tej pomocy udzielić.

Zbyt często jednak procedury kryzysowe traktowane są, jak wszystkie inne procedury: trzeba było je stworzyć, bo tak wymyślił prezes, więc ktoś je spisał skomplikowanym, niezrozumiałym językiem na 160 stronach i gdzieś one sobie tam leżą….. Trochę jak z kluczem do drzwi ewakuacyjnych, który powinien przy nich wisieć na wypadek pożaru, ale żeby nie zginął to pan Kazio zamknął go w swoim biurku i poszedł do domu. I oczywiście właśnie wtedy wybucha pożar… Być może więc procedury w wielu organizacjach są, ale brakuje praktyki.

Przygotowanie na zarządzanie kryzysem i na profesjonalne komunikowanie go oraz radzenie sobie z jego skutkami powinno być traktowane nie jak biurokratyczny wymóg i utrapienie, ale jako nieodłączna część działalności każdej firmy, organizacji i osoby publicznej. Kryzys może uderzyć każdego w każdej chwili. Jeżeli organizacja uświadomi sobie, czego tak naprawdę boi się najbardziej, wtedy będzie mogła przygotować się do realnego, a nie tylko podręcznikowego, kryzysu. Brak właściwej reakcji rozdmucha tylko w mediach i w społeczeństwie niepokój, spekulacje i negatywne, samonapędzające się, komentarze i wrogie opinie.

Przygotowanie strategii zarządzania kryzysowego (jeśli w organizacji takiej jeszcze nie ma), specjalistyczne szkolenia i ćwiczenia komunikacyjne, regularne briefingi, bieżące monitorowanie sytuacji i stosowne alerty, sprawnie działająca logistyka i przepływ informacji, gdy do kryzysu dojdzie, profesjonalna współpraca podczas kryzysu pomiędzy klientem a agencją - to konieczność, zwłaszcza w dzisiejszych czasach mediów społecznościowych, dziennikarstwa obywatelskiego, niechęci do ustalonych autorytetów i 24-godzinnych telewizyjnych stacji informacyjnych. O ileż mniej ucierpiałaby reputacja wielu marek, firm, instytucji rządowych, czy osób publicznych, gdyby nie popełniały one podstawowych błędów w komunikowaniu się z otoczeniem w sytuacjach kryzysowych.

Zbigniew Lazar

 

Zapraszamy na szkolenie ze Zbigniewem Lazarem

Komunikacja w kryzysie: co zrobić, gdy nam klimat nie sprzyja

28 lutego (piątek)

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

ZAPISZ SIĘ na szkolenie

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

  • jak współpracować w kryzysie z mediami
  • jakie są grupy nacisku
  • czego unikać, a na czym się koncentrować
  • jak radzić sobie z agresją przeciwników
  • jak pracować z agencjami w sytuacjach kryzysowych
  • jak obrócić kryzys w sukces

Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...