Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Okazję do przekonania się o wszechpotężnej mocy kryzysu wizerunkowego miało w ostatnich tygodniach wiele – nazbyt wiele! – organizacji, firm, osób publicznych i polityków. Wysyp nieszczęść i kryzysów, które ich dotknęły oraz - najczęściej nieskuteczne – metody, przy pomocy których próbowali sobie z nimi radzić wobec mediów, klientów i opinii publicznej prowokują pytanie: czy naprawdę jesteśmy bezsilni, gdy nasza reputacja zaczyna się walić, jak domek z kart? I inne pytanie: czy naprawdę nie możemy tych kryzysów uniknąć?
Większość firm i organizacji, zwłaszcza dużych korporacji i instytucji państwowych, twierdzi, że ma przygotowane procedury kryzysowe na wypadek nieprzewidzianych problemów i nagłych konfliktów. Większość agencji PR ma też wśród oferowanych przez siebie usług również komunikację kryzysową. Wydawałoby się więc, że gdy przytrafi się nieszczęście wszyscy w organizacji wiedzą, co robić a czego nie oraz do kogo zwrócić się o pomoc, a także jak tej pomocy udzielić.
Zbyt często jednak procedury kryzysowe traktowane są, jak wszystkie inne procedury: trzeba było je stworzyć, bo tak wymyślił prezes, więc ktoś je spisał skomplikowanym, niezrozumiałym językiem na 160 stronach i gdzieś one sobie tam leżą….. Trochę jak z kluczem do drzwi ewakuacyjnych, który powinien przy nich wisieć na wypadek pożaru, ale żeby nie zginął to pan Kazio zamknął go w swoim biurku i poszedł do domu. I oczywiście właśnie wtedy wybucha pożar… Być może więc procedury w wielu organizacjach są, ale brakuje praktyki.
Przygotowanie na zarządzanie kryzysem i na profesjonalne komunikowanie go oraz radzenie sobie z jego skutkami powinno być traktowane nie jak biurokratyczny wymóg i utrapienie, ale jako nieodłączna część działalności każdej firmy, organizacji i osoby publicznej. Kryzys może uderzyć każdego w każdej chwili. Jeżeli organizacja uświadomi sobie, czego tak naprawdę boi się najbardziej, wtedy będzie mogła przygotować się do realnego, a nie tylko podręcznikowego, kryzysu. Brak właściwej reakcji rozdmucha tylko w mediach i w społeczeństwie niepokój, spekulacje i negatywne, samonapędzające się, komentarze i wrogie opinie.
Przygotowanie strategii zarządzania kryzysowego (jeśli w organizacji takiej jeszcze nie ma), specjalistyczne szkolenia i ćwiczenia komunikacyjne, regularne briefingi, bieżące monitorowanie sytuacji i stosowne alerty, sprawnie działająca logistyka i przepływ informacji, gdy do kryzysu dojdzie, profesjonalna współpraca podczas kryzysu pomiędzy klientem a agencją - to konieczność, zwłaszcza w dzisiejszych czasach mediów społecznościowych, dziennikarstwa obywatelskiego, niechęci do ustalonych autorytetów i 24-godzinnych telewizyjnych stacji informacyjnych. O ileż mniej ucierpiałaby reputacja wielu marek, firm, instytucji rządowych, czy osób publicznych, gdyby nie popełniały one podstawowych błędów w komunikowaniu się z otoczeniem w sytuacjach kryzysowych.
Zbigniew Lazar
Zapraszamy na szkolenie ze Zbigniewem Lazarem
Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA
ZAPISZ SIĘ na szkolenie
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:
Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.