AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Lazar: komunikacja w kryzysie

Ciągłe zagrożenie kryzysem, a przynajmniej wystąpieniem różnego rodzaju nieprzewidywalnych konfliktów, z których trzeba się będzie wytłumaczyć mediom, klientom, opinii publicznej czy urzędom, to integralna część każdej aktywności gospodarczej, społecznej czy politycznej. Sam kryzys zawsze wcześniej czy później nadejdzie, z reguły w piątek wieczorem albo podczas długiego weekendu, o czym każdy PR-owiec doskonale wie… Większość organizacji i podmiotów gospodarczych chowa jednak przed tym faktem głowę w piasek z nadzieją, że gdy o najgorszym scenariuszu myśleć nie będą to na pewno się on nie ziści. Znam przypadek pewnej fabryki mebli drewnianych, która była nieprzygotowana na wypadek pożaru..... Tak zgadliście – pożar wybuchł.

Słyszymy jeszcze nazbyt często stwierdzenia: „Zajmiemy się kryzysem, gdy nastąpi. Na razie koncentrujemy się na sprzedaży, bo z tego żyjemy” lub tym podobne. Czy warto jednak czekać niefrasobliwie, aby przekonać się, czasem bardzo boleśnie, na własnej skórze, że opłaca się – po prostu opłaca się – być przygotowanym na przykre niespodzianki. Chociażby te spowodowane coraz częściej przez beztroską własnych pracowników wypisujących głupoty w mediach społecznościowych, przez zawodną infrastrukturę, czy problemy z jakością produktów i usług?

Gdy dojdzie do kryzysu lub poważnego problemu jest już z reguły za późno. Standardem w dobrze działających firmach i instytucjach, tak jak ma to miejsce w krajach, w których PR zajmuje należne mu miejsce w strukturach organizacyjnych i decyzyjnych, jest konkretna strategia na wypadek wystąpienia kryzysu, która między innymi jasno określa, kto w takiej sytuacji reprezentuje firmę lub organizację, w jakim zakresie wypowiada się, jak należy reagować w przypadku konkretnych najgorszych scenariuszy, jaki jest przepływ informacji, itp., itd…. I nie są to dokumenty typu „Strategia i polityka dotycząca….”, które zbierają kurz na półce.

Ile polskich firm oraz instytucji rządowych jest przygotowanych na kryzys? Ile z nich planuje swoje działania pod kątem UNIKNIĘCIA ewentualnych kryzysów? Ile z nich przeprowadziło symulacje potencjalnych niebezpiecznych sytuacji? A ile agencji PR pro-aktywnie zaproponowało takie podejście swoim klientom?

Zbigniew Lazar

A czy Ty oby na pewno jesteś przygotowany na przykre niespodzianki?

Zapisz się na szkolenie i BĄDŹ PRZYGOTOWANY!

Komunikacja w kryzysie: co zrobić, gdy nam klimat nie sprzyja

28 lutego (piątek)

Warszawa

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

ZAPISZ SIĘ na szkolenie

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

  • jak współpracować w kryzysie z mediami
  • jakie są grupy nacisku
  • czego unikać, a na czym się koncentrować
  • jak radzić sobie z agresją przeciwników
  • jak pracować z agencjami w sytuacjach kryzysowych
  • jak obrócić kryzys w sukces

Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...