Jak nie zostać dinozaurem?

dodano: 
09.08.2013
komentarzy: 
0

W zarządzaniu ludźmi chodzi o ich bezwzględne podporządkowanie, a najłatwiej to osiągnąć poprzez wywołanie strachu przed utratą pracy, przywilejów i wpływów. Wielu menedżerów uważa, że to wystarczy do zarządzania ludźmi. Dlatego nie wierzą w otwartość w relacjach z pracownikami. Mają usta pełne frazesów, ale w rzeczywistości uważają, że inni powinni myśleć tak, jak oni i mówić to co oni. To są dinozaury komunikacji wewnętrznej, które już dawno powinny wyginąć, a jednak trzymają się mocno.

Wierzą, że dobra komunikacja wewnętrzna polega na uśmiechaniu się do ludzi, poklepywaniu po plecach i przekonywaniu do firmowej propagandy. Prawdą jest, że nie wszyscy pracownicy potrzebują szczegółowej komunikacji wewnętrznej, informacji o strategii, wynikach finansowych i sytuacji na rynku. Ale wszyscy szukają pewności, że firma ma przyszłość, a oni mają w niej swoje miejsce. Chcą wiedzieć, co mogą zrobić, żeby zapewnić sobie i firmie przetrwanie.

Tymczasem niedawno byłem mimowolnym świadkiem rozmowy trójki pracowników dużej sieci handlowej, którzy właśnie nieoficjalnie dowiedzieli się, że zwolnili kierowniczkę ich sklepu. Nie rozumieli, co się dzieje, dlaczego zwalniają. Rozmawiali przy klientach, wywołując wrażenie, że sklep jest źle prowadzony. Byli wyraźnie zszokowani. Tymczasem szefowie firmy zapewne nadal są przekonani, że komunikacja wewnętrzna w firmie działa bez zarzutu, bo w biuletynie wewnętrznym i w intranecie ogłosili nową strategię działania. Na indywidualne rozmowy i zejście do poziomu szeregowych pracowników zabrakło czasu. A może ich głos się nie liczy, bo i tak nie mają gdzie odejść? Tak na pewno myślą dinozaury.

Jak nie zostać dinozaurem? Jak skutecznie komunikować się z pracownikami, zarówno na co dzień jak i w sytuacjach trudnych dla firmy? Między innymi o tym opowiem w trakcie szkolenia „Skuteczna komunikacja wewnętrzna”, już 14 sierpnia!

Zapisz się już teraz!

Zapraszam,
Andrzej Godewski

Andrzej Godewski jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

 

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin