.

 

Pepsi tworzy wirtualnego ambasadora

dodano: 
24.04.2024
komentarzy: 
0

W kwietniu 2024 roku Pepsi w ramach kampanii marketingowej stworzyło postać Vtubera – Zero, który został wirtualnym ambasadorem marki. 

Vtuber jest „innowacyjnym twórcą treści online”, który korzysta z wygenerowanego komputerowo awatara. Technologia rozpoznawania ruchu oraz animacja cyfrowa pozwoliły na wcielenie się przez dowolną osobę w wirtualną postać. Jak wyjaśnia marka, Vtuberzy są ściśle związani z kulturą azjatycką, z której wywodzi się Vtubing. Osoby te działają głównie na znanych platformach internetowych i oferują różnorodne treści – od grania w popularne gry, przez relacjonowanie rozgrywek innych graczy, po inne formy rozrywki. Kluczowym elementem ich działalności jest interakcja Vtuberów z widzami, która sprzyja budowaniu społeczności wokół ich kanałów. 

Na jednej z platform streamingowych pojawił się nowy streamer – @max_zero98, który został przedstawiony odbiorcom jako Vtuber 2D, czyli wirtualny pasjonat gier związany z marką Pepsi. Vtuber prowadził zarówno streamy ze znanymi gamerami, jak i te samotne. Podczas jednej z transmisji Pepsi przedstawiło odbiorcom Vtubera Zero, którego awatar został ulepszony do wersji 3D. Obecnie działa on pod pseudonimem @maxZERO_98 i jest spójny z nową identyfikacją marki. 

Zmiana wspomnianego awatara nawiązuje do globalnego rebrandingu Pepsi, który przyniósł m.in. zmianę Pepsi Max na Pepsi Zero. Zniknięcie Maxa, który został zastąpiony przez Zero, miało podkreślić zmianę produktu ze starą identyfikacją na ten w zupełnie nowej odsłonie. 

Kampania jest prowadzona na jednej z platform streamingowych, a do jej promocji zaangażowano streamerów, takich jak Nieuczesana, Wizo, Slayproxx czy BlckFireIce.

Feeders Agency zajęło się przygotowaniem strategii komunikacji oraz stworzeniem idei kreatywnej. Za produkcję Vtubera i komunikację na kanałach twórców odpowiadało CFA. Działania PR zostały powierzone Flywheel Public Relations. (ao)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin