.

 

Reklamy nie zniechęcają do słuchania podcastów

dodano: 
29.04.2024
komentarzy: 
0

Wraz ze wzrostem liczby słuchaczy podcastów zwiększa się też atrakcyjność tego medium wśród reklamodawców. Odbiorcy tego formatu zauważają większą aktywność komunikacyjną marek, nie zniechęca ich to jednak do słuchania – pokazuje piąta edycja badania „Słuchacz podcastów w Polsce”, przygotowanego przez Grupę Eurozet oraz Publicis Groupe.

Jak wynika z badania, w 2023 roku blisko 10 mln polskich internautów słuchało podcastów przynajmniej raz w miesiącu, a 7 mln osób, czyli ponad 25 proc. internautów, korzystało z tego formatu przynajmniej raz w tygodniu.

Czytaj więcej: Podcasty wciąż rosną w siłę

Podcasty są też coraz częściej miejscem promocji produktów i usług. Okazuje się, że w 2023 roku 69 proc. badanych miało kontakt z reklamami podczas słuchania słownych treści audio. To wzrost o 8 pkt proc. względem ubiegłego roku i o 20 pkt proc. w porównaniu z rokiem 2020 – wskazują autorzy badania.  

Z jakimi formami reklamowymi najczęściej spotykali się polscy słuchacze podcastów?

• 55 proc. miało styczność ze sponsorowaniem odcinka (wzrost rok do roku o 4 pkt proc.)

• 54 proc. spotkało się z poleceniem marki przez twórcę (wzrost o 7 pkt proc.)

• 54 proc. miało do czynienia z reklamami emitowanymi w trakcie słuchania podcastu (wzrost rok do roku o 1 pkt proc.)

• 33 proc. spotkało się z audycją stworzoną przez markę, tzw. branded podcastem

Wzrost liczby treści reklamowych w podcastach nie sprawia, że słuchacze rezygnują z korzystania z tego formatu – zauważają autorzy badania. Tak w 2023 roku deklarowało 52 proc. badanych, w poprzednim roku było to z kolei 47 proc.

Sponsorowanie podcastu przez markę aprobuje 75 proc. słuchaczy (o 2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej). Z uznaniem 74 proc. badanych spotyka się polecenie konkretnej marki (+3 pkt proc. r/r), 66 proc. uznaje odcinki lub podcasty stworzone przez markę (+3 pkt proc. r/r).

Z najmniejszą akceptacją – na poziomie 45 proc. – spotykają się reklamy emitowane w trakcie podcastów. Jak zauważają autorzy badania, poziom tego wskaźnika co roku utrzymuje się na tym samym poziomie. Co więcej, wysoka akceptacja reklam wciąż przekłada się na wysoką podatność na ich treści – co trzeci słuchacz odwiedza strony wspomniane w podcaście, co czwarty jest z kolei skłonny do kupna reklamowanego produktu lub usługi.  

O badaniu:

Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet. Realizacją zajęło się Publicis Groupe, badanie przeprowadzono w okresie listopad-grudzień 2023 roku wśród internautów w wieku powyżej 15 lat (N=8125; CAWI).

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin