Marki luksusowe w social mediach

dodano: 
08.01.2013
komentarzy: 
4

Grupa potencjalnych nabywców dóbr luksusowych w Polsce sukcesywnie się powiększa. Według raportu KPMG liczba osób z dochodem brutto pow. 7,1 tys. zł wynosi ponad 750 tys. Coraz więcej marek, powszechnie uznawanych za luksusowe,  chce wykorzystać ten potencjał i wprowadza swoje produkty na nasz rynek, jak np. Louis Vuitton, który zamierza otworzyć swój butik w warszawskim centrum zakupów luksusowych vitkAc.

Nowe marki i zmieniające swój status społeczeństwo - to wyzwanie dla marketerów. Zanim zaczniemy jakiekolwiek działania, trzeba zastanowić się nad tym, jakie komunikaty i działania promocyjne nakierowane na produkty luksusowe w social media są najskuteczniejsze.

Facebook

Jak pokazuje przykład największych marek oferujących dobra luksusowe, Facebook jest niezwykle przydatny do budowania silnej więzi z klientami (tymi realnymi jak i potencjalnymi).  Profil przybliża każdą markę do swoich fanów, ukazując tym samym swoje „ludzkie” oblicze. Dzięki niemu firma ma możliwość nawiązywania trwałych relacji z użytkownikami. Należy jednak pamiętać, że marki luksusowe rządzą się nieco innymi prawami aniżeli np. marki branży FMCG. W tym przypadku główną rolę angażującą fanów pełnią produkty. To one, ukazane za pomocą najwyższej jakości zdjęć i grafik wzbudzają największe zainteresowanie. Należy pamiętać o tym, że fani dóbr luksusowych są świadomi tego, jaką markę polubili i jakie produkty ona oferuje. Ta reguła tyczy się zarówno odzieży luksusowej, jak np. Versace:

Źródło
luksusowych samochodów:

Źródło

czy biżuterii:

Źródło

Profile powinny być równie luksusowe co sama marka. Każdy użytkownik wchodząc na nie powinien czuć, że znajduje się w wyjątkowym świecie dla wyjątkowych ludzi. Powinien mieć świadomość tego, że marka dba o najdrobniejszy szczegół zanim produkt zostanie zaprezentowany na stronie.

Każda marka luksusowa pragnie wzbudzać konkretne emocje wśród klientów. Poza samą komunikacją idealnym uzupełnieniem są wdrażane aplikacje. Zazwyczaj używane są ich dwa typy: produktowe, gdzie za pomocą starannie dopracowanych wizualizacji, oficjalnych spotów reklamowych lub galerii zdjęć ukazują to co dana marka oferuje najlepszego oraz te, odnoszące się do ludzkich emocji.

Tiffany&Co za pomocą zakładki „True Love” pokazuje czym dla marki jest miłość i jednocześnie daje możliwość swoim fanom zaprezentowania, co to uczucie znaczy dla nich:

Źródło

Z kolei Ferrari stawia na ludzi z pasjami. W dedykowanej aplikacji uczestnicy mogą wgrywać zdjęcia tego czym się pasjonują:

Źródło
Chanel z kolei wykorzystuje w większości proste, jednak pięknie „opakowane” aplikacje produktowe:

Źródło


Źródło

Potężne firmy branży luksusowej pokazują, że Facebook może też mieć unikalne, pełne elegancji i najwyższej jakości contentu oblicze. Należy jednak pamiętać, że fani tych profili są bardzo wrażliwi na wszelkie niedociągnięcia i nie mają zwykle też czasu na skomplikowane zadania służące zwiększeniu ich zaangażowania.

Pinterest

Skoro najsilniej przyciągającym contentem marek luksusowych są zdjęcia o wysokich walorach artystycznych i technicznych, to idealnym miejscem na pokazanie ich w sieci wydaje się być Pinterest.

Na profilu Louis Vuitton poza zdjęciami z sesji fotograficznych, pokazów mody czy spotów reklamowych, znajdziemy także przygotowane stylizacje – oczywiście z produktów oferowanych przez markę.


Źródło

Włoska marka Lamborghini również postanowiła wykorzystać potencjał drzemiący w fotografiach swoich samochodów. Poza zapierającymi dech zdjęciami najnowszych modeli ze stajni Lamborghini, zobaczymy również fotorelacje z torów wyścigowych Lamborghini Blancpain Super Trofeo:

Źródło
Podsumowując, marka, chcąc zaistnieć na Pinterest poza fotografiami produktów powinna pokazywać wszystko, co jest sygnowane jej logo.  Im więcej ciekawych wydarzeń w życiu firmy, a co za tym idzie, fotografii, tym profil będzie bardziej angażujący.

Twitter

Twitter jest idealnym kanałem, dzięki któremu marka ma możliwość pokazania wielu różnych produktów w krótkim czasie, nie zniechęcając tym samym do siebie swoich obserwujących. Najskuteczniejszymi  tweetami dla marek luksusowych, podobnie jak w przypadku wszystkich mediów społecznościowych, są wpisy zawierające krótką informację i link do zdjęcia lub wideo prezentującego produkt.

Burberry – doskonały przykład sprawnego działania marki luksusowej na Twitterze.
Źródło

Prowadząc wszelkiego rodzaju działania promocyjne dla marek luksusowych należy pamiętać, że ich potencjalni klienci, to ludzie, którzy w większości korzystają ze smartfonów i tabletów. Nie dysponują oni nadmiarem czasu na czytanie długich wpisów i przenoszenie się na zewnętrzne źródła, jednak
w większości są wzrokowcami. Dlatego przy tworzeniu strategii obecności marki luksusowej w social media pamiętajmy przede wszystkim o angażujących fotografiach i grafikach, wydobywających to co najcenniejsze w produkcie.

 

komentarzy:
4

Komentarze

(4)
Dodaj komentarz
25.01.2013
12:58:48
EnergyM
(25.01.2013 12:58:48)
Chyba za karę to było pisane :)
14.01.2013
23:59:48
P.C.
(14.01.2013 23:59:48)
Czy z tego tekstu cokolwiek wynika, poza tym, że autor nie miał weny twórczej?
13.01.2013
3:44:04
Pr-owiec luksu
(13.01.2013 3:44:04)
Na profilach marek luksusowych zapisanych jest tysiace gości aspirujących, którzy nigdy nic w tych markach nie kupili.
09.01.2013
14:26:05
Tomaszew
(09.01.2013 14:26:05)
Co to za tekst, kto zdecydował o jego zamieszczeniu - banał goni truizm - a wcale nie czuję się specjalistą w tej dziedzinie...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin