AKTUALNOŚCI

  •  
  • 5 cech idealnych treści w content marketingu
  • Treść musi dostarczać rzetelną, sprawdzoną wiedzę. Warto zatem trochę czasu poświęcić na sprawdzenie danych i faktów. Jeśli tego nie zrobisz, możesz być pewien, że internauci zrobią to za Ciebie. Ale to raczej nie przysporzy Ci ich przychylności...

  • Więcej...
  •  
  • Przerwa świąteczna. E-kursy opłacone po 21.12 aktywowane od 29.12
  • W związku z przerwą świąteczną wszystkie zamówienia na kursy internetowe opłacone po 21 grudnia będą aktywowane od 29 grudnia.

  • Więcej...
  •  
  • Design eventu – oczarować oczy
  • Plastyka eventu, estetyka przygotowania materiałów, harmonia, szyk, elegancja. Czy ktoś zwraca na nie uwagę? Jak bardzo wpływają na odbiór wydarzenia przez naszych uczestników? Czy piękne materiały mają siłę przewagi w pozyskaniu sponsorów i czy warto wydać więcej na grafika…

  • Więcej...
  •  
  • Jak zaoszczędzić na evencie
  • Zobaczmy, gdzie szukać oszczędności w budżecie eventowym...

  • Więcej...
  •  
  • Zanim zaplanujesz strategię content marketingu…
  • ...musisz odpowiedzieć sobie na pytania o bieżący stan rzeczy, jeśli chodzi o firmowe treści. Pomoże Ci w tym audyt dotychczasowej komunikacji. Prowadzi się go w kilku ważnych obszarach...

  • Więcej...

5 cech idealnych treści w content marketingu

Co decyduje o tym, że dana treść jest idealna? Próbowali na to pytanie odpowiedzieć amerykańscy eksperci ds. content marketingu. Jason Calacanis określił pięć takich elementów: aktualność, zgodność z faktami, wizualność, skuteczność i zorganizowanie, natomiast Joe Pulizzi dookreślił znaczenie każdego z tych wymiarów.

Idealna treść jest zatem:

Związana z bieżącymi wydarzeniami. Tutaj w grę wchodzi newsjacking czy marketing w czasie rzeczywistym: wychwytywanie bieżących wydarzeń czy trendów i włączanie się w nie ze swoją komunikacją. Ostatnim przykładem może być San Escobar, pomyłka polskiego Ministra Spraw Zagranicznych cytowana nie tylko przez przeciętnych internautów, ale wykorzystana w komunikacji marketingowej firm.

Oparta na faktach. Treść musi dostarczać rzetelną, sprawdzoną wiedzę. Warto zatem trochę czasu poświęcić na sprawdzenie danych i faktów. Jeśli tego nie zrobisz, możesz być pewien, że internauci zrobią to za Ciebie. Ale to raczej nie przysporzy Ci ich przychylności.

Atrakcyjna wizualnie. Mówi się, że jeden obraz jest więcej wart niż tysiąc słów. Prawda jest taka, że jesteśmy wzrokowcami. Nasz umysł o wiele łatwiej przyswaja treść, o ile jest ona połączona z jakimś obrazem. Dlatego atrakcyjność wizualna materiału, poza merytoryką, jest równie ważna.

Tworzona w sposób wydajny. Przygotowywanie dobrych treści wymaga dobrej organizacji. Niezależnie od tego, czy tworzysz treści samodzielnie, czy współpracujesz z innymi osobami, staraj się stworzyć taki system, który będzie wydajny. A także elastyczny - łatwy do rozszerzenia w razie potrzeby.

Zorganizowana w kolekcję. W świecie muzealnym kurator to ktoś, kto wyszukuje najlepsze dzieła i organizuje je w wystawę. Podobnie rzecz wygląda w internecie - niekoniecznie trzeba polegać tylko na własnych treściach. Można również dzielić się w swoich kanałach ciekawymi treściami na interesujący nas temat, które opracowali inni.

Jeśli chcesz tworzyć coraz lepsze treści, warto, abyś pamiętał o powyższych pięciu zasadach. Podpatruj również, jak stosują je inni twórcy dobrych projektów content marketingowych.

Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji w PBI, autorka bloga annamiotk.pl, trener Akademii PRoto

Zapisz się na praktyczne szkolenie z Anną Miotk!

27 stycznia

CONTENT MARKETING

SPRAWDŹ PROGRAM

 

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...