AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

5 cech idealnych treści w content marketingu

Co decyduje o tym, że dana treść jest idealna? Próbowali na to pytanie odpowiedzieć amerykańscy eksperci ds. content marketingu. Jason Calacanis określił pięć takich elementów: aktualność, zgodność z faktami, wizualność, skuteczność i zorganizowanie, natomiast Joe Pulizzi dookreślił znaczenie każdego z tych wymiarów.

Idealna treść jest zatem:

Związana z bieżącymi wydarzeniami. Tutaj w grę wchodzi newsjacking czy marketing w czasie rzeczywistym: wychwytywanie bieżących wydarzeń czy trendów i włączanie się w nie ze swoją komunikacją. Ostatnim przykładem może być San Escobar, pomyłka polskiego Ministra Spraw Zagranicznych cytowana nie tylko przez przeciętnych internautów, ale wykorzystana w komunikacji marketingowej firm.

Oparta na faktach. Treść musi dostarczać rzetelną, sprawdzoną wiedzę. Warto zatem trochę czasu poświęcić na sprawdzenie danych i faktów. Jeśli tego nie zrobisz, możesz być pewien, że internauci zrobią to za Ciebie. Ale to raczej nie przysporzy Ci ich przychylności.

Atrakcyjna wizualnie. Mówi się, że jeden obraz jest więcej wart niż tysiąc słów. Prawda jest taka, że jesteśmy wzrokowcami. Nasz umysł o wiele łatwiej przyswaja treść, o ile jest ona połączona z jakimś obrazem. Dlatego atrakcyjność wizualna materiału, poza merytoryką, jest równie ważna.

Tworzona w sposób wydajny. Przygotowywanie dobrych treści wymaga dobrej organizacji. Niezależnie od tego, czy tworzysz treści samodzielnie, czy współpracujesz z innymi osobami, staraj się stworzyć taki system, który będzie wydajny. A także elastyczny - łatwy do rozszerzenia w razie potrzeby.

Zorganizowana w kolekcję. W świecie muzealnym kurator to ktoś, kto wyszukuje najlepsze dzieła i organizuje je w wystawę. Podobnie rzecz wygląda w internecie - niekoniecznie trzeba polegać tylko na własnych treściach. Można również dzielić się w swoich kanałach ciekawymi treściami na interesujący nas temat, które opracowali inni.

Jeśli chcesz tworzyć coraz lepsze treści, warto, abyś pamiętał o powyższych pięciu zasadach. Podpatruj również, jak stosują je inni twórcy dobrych projektów content marketingowych.

Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji w PBI, autorka bloga annamiotk.pl, trener Akademii PRoto

Zapisz się na praktyczne szkolenie z Anną Miotk!

27 stycznia

CONTENT MARKETING

SPRAWDŹ PROGRAM

 

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...