Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Wyobraź sobie, że chcesz odnowić dom. Wynajmujesz więc ekipę remontową i wpuszczasz ich... jedynie do garażu. Dalej się boisz. W końcu mogą coś zniszczyć, pobrudzić, zbytnio zmienić. Absurdalne? Oczywiście. To dlaczego postępujesz tak w przypadku mediów społecznościowych? To nie odpicowanie firmy z zewnątrz, ani kanał dzięki któremu możesz pompować swoje informacje które do tej pory produkowałeś. To gruntowna zmiana podejścia - remont elewacji po prostu nie wystarczy. Co po nim, skoro w środku będzie sypał się sufit?
Jeśli chcesz rzeczywiście, by media społecznościowe coś ci przyniosły musisz na nie się otworzyć. Wpuścić osoby które są za nie odpowiedzialne do firmy - pokazać więcej niż do tej pory, pokazać trochę prawdy - oczywiście zależy to od tego ILE możesz naprawdę pokazać. Jeśli wcale, to może nie jest to kanał dla Ciebie?
A jeśli możesz, zrób to. Użytkownicy social media, a w szczególności późne pokolenie Y uwielbiają prawdę, nawet jeśli nie jest tak piękna i cukierkowa jak przedstawiają ją reklamy. Niech będzie to coś z życia firmy - ale nie nudne spotkanie i pani trzymająca teczkę. To nie festiwal zdjęć ze stocku. Odsłoń trochę kulis, pokaż coś czego nie pokazywałeś do tej pory. Pokaż, że dyrektor ma ludzką twarz, pokaż, że mity o twojej firmie są tylko mitami. W szczerzy i bardziej humorystyczny niż do tej pory sposób. Nie zachowuj się jak osoba która połknęła kij od szczotki. Musisz przebudować ten dom - ludzie dostali prawo głosu i łatwo z niego nie zrezygnują. W epoce wyszukiwarek także wszelkie oszustwa prędzej, czy później wyjdą na jaw. I nawet jeśli nie chcesz wykonywać zmian na samym początku, jako pierwszy, nie czekaj też na sam koniec. To trochę jak z wersjami mobilnymi stron WWW. Firmy, które dopiero teraz budują wersje mobilne swoich stron, dowiedzą się zaraz, że... to bez sensu, bo dziś tego się nie robi. Dziś buduje się serwisy tak, aby automatycznie skalowały się na wszystkie wielkości ekranów - netbooki, tablety i smartfony różnych wielkości. Dziś nie ma czasu na marudzenie. Rozejrzyj się i działaj - zdecydowanie. Bo będzie za późno. Choć zdecydowanie nie oznacza bez namysłu. Bo ten jest zawsze potrzebny.
Michał Górecki
Sprawdź PROGRAM
Zapisz się na szkolenie
Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.